Урок 18 Тема. Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, набуває форми посудини, тече)Мета: дати учням уявлення про основні властивості води: прозора, рідка, без кольору, без запаху, розчиняє деякі речовини; розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід до пізнання властивостей води; сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших школярів. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент • Вправа «Погода» — Сьогодні грудня, день тижня Надворі погода Опади Вітер — Як змінилася погода за цей тиждень? II. Повідомлення теми і мети уроку • Робота над загадкою Буває хмаркою вона, Пушинкою буває, Бува, як скло, Крихка й тверда — Звичайна, підкажіть... (вода). — Сьогодні ми дослідимо властивості води. III. Вивчення нового матеріалу • Демонстрація властивостей води — Проведемо дослід. Візьміть склянку з водою. Насипте сіль і розмішайте її. Що відбувається з кристалами солі? (Вони зменшуються і незабаром зовсім зникнуть.) — Але чи зникла сіль? (Ні, вона розчинилася.) — Проведемо аналогічний дослід із цукром. Що сталося? (Цукор теж розчинився у воді.) — Наступний дослід проведемо з річковим піском. Візьмемо склянку з водою і додамо річковий пісок. Що сталося? (Піщинки падають на дно склянки і лежать там, не змінюючись.) — Запишіть результати ваших спостережень у зошит. Висновок. Цукровий пісок розчиняється у воді. Сіль розчиняється у воді. Річковий пісок не розчиняється у воді. — Скуштуйте воду. (Вона не має смаку.) Увага! Якщо ви сумніваєтеся у чистоті джерела, пити з нього воду заборонено! — Як очистити воду від нерозчинних речовин? (За допомогою фільтру) — Що таке фільтрування? (Очищення води від нерозчинних домішок.) — Чому джерельна вода чиста? (Вона проходить крізь товстий шар піску, очищується.) — Чим вода відрізняється від шматка дерева або каменя? Їх можна взяти до рук, кинути на підлогу? (Вода рідка, її не можна взяти до рук.) Світ неживої природи 77 — Що станеться, якщо ви візьмете воду до рук? (Вона витікатиме.) — Чи має вода певну форму? (Не має) — Чи можна її покласти на стіл? Що станеться? — Наллємо воду в склянку. Якої форми вона набула? (Форми склянки) — Наллємо воду в глек. Якої форми вона набула? (Форми глека) — Що таке вода? (Рідина) Висновок. Вода — рідина, не має своєї форми, а набуває форми посудини, у якій міститься. Рідина легко змінює свою форму, розтікається. — Які рідини вам відомі? (Вода, молоко, сік, бензин) — Чим рідина відрізняється від твердих тіл? (Не має форми, розтікається.) — Погляньте на акваріум із рибками. Що можна сказати про воду? Що ви там бачите? — Як довести, що вода прозора? Проведемо дослід. На столі — дві склянки. В одну наливаємо воду, в іншу — молоко. В обидві опускаємо ложки. Що ви бачите? Що можна сказати про воду і про молоко? (Молоко — біле, а вода — прозора.) — Ви були на річці або озері? Спостерігали за мешканцями водойм? Чи завжди видно дно водойми? (У багатьох річках або озерах вода така чиста і прозора, що ясного літнього дня ми можемо спостерігати риб, які плавають на глибині. У каламутній воді під час весняної повені риб не видно. Каламутна вода не прозора.) — Отже, якого кольору вода? (Прозора) — Погляньте на наші склянки з водою і молоком. Якого кольору рідина в склянках? (Молоко — біле, а вода — безбарвна) — Як визначити запах рідини? (Понюхати) — Як правильно визначити запах? (На відстані 20-30 см від обличчя тримати посудину з рідиною. Потім рухами руки спрямувати потік повітря у свій бік.) — Чому необхідно робити саме так, а заборонено наближати ніс до ємностей, щоб понюхати? (Можна різким запахом обпалити носову порожнину.) — Дізнаймося, чи має вода запах. (Вода без запаху.) — Який смак у води? (Не має смаку.) — Чому говорять, що вода «солодка»? (Коли дуже хочеться пити.) • Фізкультхвилинка IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів 1 Відповіді на запитання — Які властивості води ви знаєте? • Є розчинником солі й цукру; • не розчиняє річковий пісок; • не має смаку; • тече; • набуває форми посудини; • не має запаху; • прозора; • безбарвна; • випаровується. — Чому джерельна вода чиста? (Вона проходить крізь товстий шар піску й очищується.) — Чи замерзає джерело взимку? (Ні, оскільки вода постійно рухається.) 2 Робота в парах — Спробуйте скласти вірш про воду за поданими римами: • в'ється — сміється; • чиста — промениста. V. Підсумок уроку — Про які дивні властивості води ви дізналися? (Вода — рідина: без кольору, без смаку, без запаху, тече, прозора, не має форми, випаровується. Вода розчиняє сіль і цукор, але не розчиняє річковий пісок.) Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5103 | |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн... |
Твоя країна — Україна. Символи держави |
Російська народна казка «Лисичка» |
Природа Українських Карпат |
Всього коментарів: 0 | |