Урок 8 Тема. Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предметів за допомогою лупиМета: дати учням уявлення про спостереження та досліди як методи вивчення природи; учити проводити дослід і спостереження; закріплювати знання та використання терміну «органи чуття»; учити проводити досліди і спостереження з метою визначення ознак предмета; розвивати спостережливість і увагу; виховувати колективізм. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент • Вправа «Погода» — Яка зараз пора року? — Який місяць? — Яке число? — Тепло чи холодно надворі? — Який стан неба? — Яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади? II. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми продовжимо експериментувати, спостерігати та досліджувати. III. Вивчення нового матеріалу 1 Розповідь учителя — Щоб знати природу, потрібно спостерігати за предметами, явищами природи. У природі повсякчас відбуваються різноманітні зміни: сходить і заходить сонце, іде дощ, ростуть дерева, летить птах. Ці зміни називаються явищами природи. Істоти живої та предмети неживої природи, за якими ви спостерігатимете, називаються предметами спостереження. 2 Ознайомлення з основними правилами спостереження — Спостерігатимете за явищами природи ви вранці, коли йтимете до школи. Розгорніть щоденники спостереження (учитель користується календарем погоди). Явища природи позначають спеціальними умовними позначками. (Учитель показує, діти хором називають.) — Відзначте сьогоднішню погоду: стан неба, опади, вітер. Спостерігайте не тільки за явищами, а й за предметами живої та неживої природи, знаходьте у природі цікавинки, підмічайте, кому потрібно допомогти, яку корисну справу слід зробити у довкіллі. — Як проводять спостереження? (За допомогою власних органів чуття та спеціальних приладів.) — Якими повинні бути спостерігачі? Звісно, розумними, терплячими, уважними, точними, охайними. І тому вчіться бути такими. Які саме прилади вам допоможуть спостерігати? (Термометри, лупа, рулетка, компас тощо) 3 Практична робота. Дослідження дрібних деталей предметів за допомогою лупи — Сьогодні ми ознайомимося з лупою. Лупа або, як її ще називають, збільшувальне скло, є одним із найбільш простих приладів, за допомогою яких людина розширює можливості свого зору. Бачити лупу і користуватися нею доводилося, імовірно, багато кому з вас. Поміщаючи лупу між оком і предметом, ви бачите цей предмет у збільшеному вигляді, отримуючи можливість розгледіти такі деталі предмета, що непомітні неозброєному оку. Лупа дає людині велику користь. її постійно використовують у своїй роботі годинникарі, майстри, які мають справу з різними дрібними механізмами, а також працівники багатьох інших професій. Користування лупою значно полегшує їх працю, збільшує її продуктивність і підвищує якість. Учитель пропонує учням розглянути крізь лупу літери в книзі, шкіру на руці, краї листочків рослин тощо. 4 Повторення правил безпеки під час проведення дослідів 5 Проведення дослідів. Робота в парах Рекомендації. Для першого досліду знадобляться пакетики з чаєм (м'ятним, лимонним, суничним). Роздавальним матеріалом можуть бути пакетики з листям смородини, кропу, м'яти, часточками часнику, зернами кави. Для другого досліду використовують одноразові скляночки з різними соками (яблучним, томатним, морквяним). Можна використовувати мінеральну воду, зелений чай. Для третього досліду слід підготувати чисто вимиті баночки з крупною сіллю, цукровим піском, крохмалем, борошном, маленькі одноразові ложечки і тарілочки. • Фізкультхвилинка IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів 1 Обговорення результатів проведених дослідів Підбиваючи підсумки першого досліду, школярі розповідають про предмети, які їм вдалося упізнати за запахом. Висновок. Ніс — орган нюху. Третій дослід цікавий тим, що для визначення речовин потрібно використати два органи чуття. Так, наприклад, борошно і крохмаль можна відрізнити від цукру і солі із зав'язаними очима на дотик, а цукровий пісок — від крупної солі, крохмаль — від борошна можна відрізнити і за смаком. Потім діти розповідають про хід проведення другого досліду. — Які напої вам удалося визначити? Висновок. Язик — орган смаку. 2 Гра «Джерело звуку» Діти заплющують очі та намагаються визначити джерело звуку. Учитель відчиняє і зачиняє двері, плескає в долоні, переливає воду із склянки в склянку тощо. — Який орган чуття вам допоміг? (Вуха) — Як називається це чуття? (Слух) 3 Виконання практичних завдань — Знайдіть предмети, які збільшують зображення, що сприймаються оком. — Оберіть, які звуки може почути людське вухо. — Які запахи може відчути людський ніс? V. Підсумок уроку — Що нового ви дізналися на уроці? — назвіть органи чуття. — Длячогопотрібно спостерігати? — Які предмети допомагають нам спостерігати? — Чим спостереження відрізняється від досліду? (Спостереження відбувається з відстані, без особистого контакту, адослід люди проводять самі.) Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4359 | |
Різання паперу. виготовлення з цупкого паперу геометричних фігур |
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні... |
Народні традиції і здоров'я |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 26 |
Картини природи початку зими. М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм». О. Ту... |
Всього коментарів: 0 | |