УРОК 9 Тема. Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочка»Мета: 1. Дати поняття про композицію як засіб створення художнього образу, про передавання засобами композиції певного настрою та враження; навчити правильно добирати формат аркуша, враховуючи ідею картини (малюнка). 2. Розвивати почуття пропорцій зображуваних предметів стосовно форми й формату аркуша. 3. Виховувати естетичні почуття. Обладнання: матеріали: фарби, пензлі, папір, альбом із шаблонами (с. 16—17); зоровий ряд: схема для зображення півника й курочки; дитячі малюнки з цієї теми; літературний ряд: загадки. Хід уроку I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань Бесіда. — Який прийом використовує художник для заповнення форми візерунком? — Які реальні форми, що найчастіше використовуються у візерунках, піддаються декоративній переробці? III. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя. Сьогодні на уроці героями нашого малюнка будуть птахи. А щоб довідатися, про кого йтиметься, треба відгадати загадки. Першим прокидається, з сонечком вітається. Ген, аж на сусідні села лине пісенька весела. (Півень) Л. Вознюк Що за птиця? Людей не боїться, не літа високо, тільки квокче: ко-ко? (Курка) М. Пономаренко IV. Оголошення теми уроку Сьогодні ми малюватимемо півника та курочку з курчатами. Дуже часто можна зустріти цих героїв у казках: «Курочка ряба», «Казка про Золотого півника», «Півник і Лисиця»… В одних казках вони є головними персонажами, в інших — другорядними. Наш малюнок називається «Півник і курочка», а тому на малюнку ці герої будуть головними. Як же зобразити їх? У цьому нам допоможуть закони композиції малюнка. V. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя. На малюнку, крім головних героїв, завжди присутні інші предмети, фігури, які допомагають нам визначити місце події, що й коли відбувається з головними героями. Композиція об’єднує всі фігури, предмети, колір, лінії, форми для того, щоб із частин створити єдине ціле — картину з певним ідейним змістом, художній образ. Композиція — це побудова сюжету на площині в межах рами. Величезну роль у композиції відіграють форма й формат: полотно може бути прямокутним, квадратним, овальним, великим або маленьким. Співвідношення фігур, форм і формату аркуша, тобто пропорції, також дуже важливі. (Учитель виконує крейдою на дошці три малюнки.) Якщо намалювати на аркушах однакового формату те сааме дерево, але різних розмірів (спочатку посередині аркуша дерево середніх розмірів, потім велике, а потім дуже маленьке), після чого пересувати дерево то в один, то в інший бік аркуша, то ми побачимо, що від того, чи велике дерево, чи маленьке, чи розташоване воно в центрі аркуша, чи зсунене до краю, різко змінюється враження від картини, змінюється навіть настрій. Коли ми малювали велике дерево в центрі, ми бачили, яке воно велике. Коли зсунули вбік маленьке дерево, побачили, як самотньо й сумно цьому беззахисному деревцю. Так, за допомогою досліду ми переконалися, що, змінюючи співвідношення фігур на картинній площині, можна створити відчуття значущості, сили або слабкості. VI. Практична робота Виконання малюнка «Півник і курочка». Етапи виконання роботи. 1) Аркуш, на якому виконується робота, має бути прямокутної форми. 2) Щоб півник і курочка були головними персонажами, намалюйте їх великими й розташуйте в центрі аркуша. 3) Для повного розкриття теми доповніть малюнок другорядними елементами (це можуть бути будинок, паркан, дерева, квіти тощо). Учитель надає допомогу, спонукаючи учнів до творчої ініціативи. VII. Завершення уроку Підбиття підсумків. Демонстрація завершених робіт. Завдання на наступний урок: принести кольоровий папір, ножиці, клей, акварельні фарби, пензлі, чорний фломастер або гелеву ручку, основу — аркуш синього кольору формату А1. | |
| |
Переглядів: 2382 | |
Прикраси для ялинки |
Сюжетна аплікація. Створення композицій до казок |
Уявлення про симетричну форму. Практична робота «Світ комах» |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
Екскурсія до краєзнавчого музею, шкільного «живого куточка», зоопарку (на виб... |
Всього коментарів: 0 | |