Урок 37 Тема. Читання, запис і порівняння чисел. Одноцифрові і двоцифрові числа. Число попереднє і наступне до даного. Додавання й віднімання одиниціМета: вправляти учнів у розв’язанні прикладів на додавання й віднімання одиниці; ознайомити з грошовою одиницею «гривня»; розвивати уміння складати й розв’язувати задачі. Обладнання: картки для індивідуальної роботи, предметні малюнки, схеми задач, нумераційна таблиця. Хід уроку I. Актуалізація знань учнів 1. Індивідуальна робота за картками Картка 1 1) Розв’язати приклади. 2) Порівняти. Картка 2 1) Розв’язати приклади. 2) Записати «сусідів» кожного числа. 50 , 69 , 99 . 2. Усна лічба 1) • Полічити від 50 до 70, від 67 до 55. • Назвати «сусідів» чисел 45, 57, 32, 78, 74. • Назвати числа, в яких 4 дес. 8 од.; 2 дес. 7 од.; 8 дес. 1 од.; 3 дес. • Скільки десятків і одиниць в числах 44, 71, 98, 100, 35? 2) Гра «Алгоритм». 3) Виконання завдання № 281. 4) Виконання завдання № 287. 5) Виконання завдання № 284 6) Перевірка роботи за картками. 3. Фізкультхвилинка АВСТРАЛІЙСЬКИЙ ДОЩ Усі стають у коло. Ведучий показує рух, усі повторюють його, поступово приєднуючись одне до одного. — Чи знаєте ви, який австралійський дощ? Піднімається вітер. (Потираємо руки.) Падають перші краплини дощу. (Клацаємо пальцями.) Почалася справжня злива. (Плескаємо долонями по стегнах.) Злива перетворилась на бурю. (Тупцюємо.) Ось буря стихає. (Плескаємо долонями по грудях.) Стихає злива. (Плескаємо долонями по стегнах.) Закінчується дощ, падають останні краплі. (Клацаємо пальцями.) Шумить тільки вітер. (Потираємо долонями.) Австралійський дощ скінчився. Сонце! (Усі разом піднімають руки вгору.) II. Робота над новим матеріалом 1. Завдання Буратіно — До нас у гості завітав Буратіно. Він приніс конверт із завданням. Буратіно пропонує нам розглянути ряд чисел і подумати, за якими ознаками ці числа можна розділити на дві групи. 55 6 1 51 5 4 46 76 8 23 13 Діти доходять висновку, що в першу групу можна помістити числа, які складаються з однієї цифри, а в іншу групу можна помістити числа, які складаються з двох цифр. Учитель підбиває підсумок. — Числа, які складаються з однієї цифри, називаються одноцифровими, а числа, які складаються з двох цифр, називаються двоцифровими. 2. Первинне закріплення 1) Виконання завдання № 282, 283. 2) Виконання завдання № 280. 3) Виконання завдання № 284 (письмово). 4) Перевірка роботи. 3. Розв’язання прикладів з коментуванням (№ 285) Діти пояснюють, що, додаючи 1 до будь-якого числа, отримуємо наступне при лічбі число. Віднімаючи 1 від будь-якого числа, отримуємо попереднє до даного число. III. Розвиток математичних умінь 1. Робота над задачами (№ 286) 1) Діти самостійно складають задачі про літачка і коника. Літак — 8 грн Коник — ?, на 4 грн дешевший 2) Діти складають задачу про коника і корабель. Корабель — 9 грн Коник — ?, на 4 грн дешевший — Змініть питання так, щоб задача розв’язувалася двома діями. Корабель — 9 грн Коник — ?, на 4 грн дешевший 3) Корабель — 9 грн Лялька — ?, на 4 к. дешевша Учитель звертає увагу дітей на те, що зустрілися різні грошові одиниці (гривні і копійки). Пояснює, що 1 грн = 100 копійкам. Щоб визначити ціну ляльки, потрібно від 9 грн – 1 грн = 8 грн. 1 грн перетворимо на копійки = 100 копійок. 100 копійок — це 10 монет по 10 копійок. Візьмемо 1 монету вартістю 10 к., віднімемо 4 к., буде 6 к. Залишилося 9 монет по 10 копійок, тобто 9 дес. та 6 к., це становить 96 к. А ще в нас було 8 грн. Виходить, що вартість ляльки — 8 грн 96 к. 2. Гра «Магазин» — Нас запрошує продавець Жабеня в магазин м’яких іграшок. В учнів — гроші: 1 грн, 2 грн, 5 грн, 10 грн. Учні вибирають «товар», розраховуються з продавцем «грошима». Якщо вартість грошей більша, то говорять, скільки продавець повинен дати здачі. IV. Підсумок уроку V. Домашнє завдання С. 57 № 288, № 289. | |
| |
Переглядів: 2821 | |
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки |
Охорона водойм |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 7 |
А. Качан «Загадки», «Білі мухи налетіли». С. Жупани «Підкажи словечко». Г. Ма... |
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ... |
Всього коментарів: 0 | |