УРОК 49 Тема: Літр. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання. Задача на знаходження остачіМета: ознайомити учнів з одиницею вимірювання — літром і практичним застосуванням цієї одиниці виміру; формувати навички обчислень у межах вивчених таблиць, уміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати увагу, мислення; виховувати інтерес до математики. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент — Наш урок буде незвичайним, тому що ми подорожуватимемо. Під час подорожі ви будете розв’язувати задачі, приклади. Спробуйте відгадати, на чому ми поїдемо. У цьому нам допоможе розминка. Той, хто швидко й правильно показуватиме відповіді на віялах, швидше за всіх купить квиток для подорожі. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Віршовані задачі • Десять ялинок у лісі росли, В школу на свято одну відвезли. Скільки ялинок лишилося там? Добре подумаєш, скажеш це сам. (10 - 1 = 9. А) • На лугу пасуться гуси, Їх пасе мала Маруся. Сім гусей ще біля броду, Троє вже пішли у воду. Ми просимо дітей Полічити всіх гусей. (7 + 3 = 10. В) • Два півника на току, Дві гусочки у садку, Дві качечки на воді, Дві курки в лободі. Скільки всіх? (2 + 2 + 2 + 2 = 8. Т) • До сірої чаплі на урок Прилетіло сім сорок. А з них лише три сороки Приготували уроки. Скільки ледарів сорок Прилетіли на урок? (7 - 3 = 4. О) • Два грибочки білка швидко Понесла в своє дупло. А в дуплі в неї раніше Три грибочки вже було. А тепер скажіть ви нам, Скільки всіх грибочків там? (2 + 3 = 5. Б) • Два снігурі та шість синиць Діти, скільки всього птиць? (2 + 6 = 8. У) • У малої Галини Є 5 ягід малини, Три дала вона брату, Що лишилось — порахувати. (5 - 3 = 2. С) 9 10 8 4 5 8 2 А ВТ О Б У С 2 Розв'язування кругових прикладів — Молодці, діти! Добре впоралися з розминкою. Тепер ви здогадалися, на якому транспортному засобі ми поїдемо подорожувати? Правильно, на автобусі. Але, до відправлення залишилося кілька хвилин, а ми ще не купили квитки. Але як це зробити, якщо в нас немає спеціальних математичних монет? Але не сумуйте, ми спробуємо заробити математичні монети. Для цього потрібно розв’язати кругові приклади. Розв’язання записуємо в зошит. 5 + 3 1 + 99 - 6 8 - 7 2 + 7 6 - 110 - 83 + 3 — Скільки прикладів на додавання розв’язали? — Як називаються компоненти при додаванні? — Молодці! Усі купили собі квитки? Тепер потрібно зайняти місця в автобусі. Сідайте правильно, розправте плечі. Ми вирушаємо до магазину за покупками. III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Вступна бесіда — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новою величиною. — Кому з вас доводилося в магазині купувати молоко, сік? — Як виглядає упаковка, у якій продаються ці рідини? — А в якій упаковці продається квас, газована вода? — Як ви думаєте, чи однакова кількість рідини міститься в те-трапакеті і в пластиковій пляшці? Чому? — А ціна буде за ці упаковки однакова? — А чи можна визначити, що коштуватиме дорожче, якщо кількість рідини, що вміщається у різних упаковках — різна? Як це можна дізнатися? — Хто здогадався, з якою новою величиною — одиницею вимірювання об’єму — ми сьогодні ознайомимося? — Молодці, ви правильно здогадалися. Тема нашого уроку: «Одиниця об’єму — літр». — А як ви вважаєте, скільки рідини вміщується в 1 літрі, якщо її вимірювати склянками? Давайте перевіримо. 2 Практична робота ● Дослід 1 Учень переливає воду з однолітрової банки у склянки. — Скільки склянок для цього знадобиться? (5 склянок) Який можна зробити висновок? Висновок. В одному літрі міститься 5 склянок рідини. ● Дослід 2 — Визначте, куди більше вміститься води — у каструлю чи в банку? (Ємкості однакової місткості) — Як це зробити? (Потрібно виміряти місткість каструлі й банки.) До дошки виходять двоє учнів з однолітровими банками й заповнюють каструлю й банку водою. Який висновок можна зробити? Висновок. Ці ємкості вміщають однакову кількість води. ● Дослід 3 Учитель викликає двох учнів і просить одного наповнити каструлю, користуючись однолітровою банкою, а іншого — наповнити банку водою, користуючись склянками. Проблемна ситуація — Що ж виходить: каструля й банка вміщали однакову кількість води, і раптом ми з’ясували, що банка та каструля вміщають різну кількість води. Висновок. Місткість потрібно визначати однаковою міркою, а не різними. — Вимірюють місткість посудин літрами. (Показрізних посудин літрової ємкості — скляну банку, мензурку, кухоль.) — Згадайте, скільки однолітрових банок води вміщалося в каструлю й банку. (По 3) — Отже говорять, вони вміщають по 3 літри. Слово літр скорочено пишуть так: л. 3 Проблемна ситуація — Як ви вважаєте, чи однакова кількість меду й молока може поміститися у трилітровій банку? (Ні, неоднакова кількість.) — Чому? Адже ця ємкість може вмістити тільки три літри рідини. — Звісно, вся справа в тому, якою за складом буде рідина. Якщо вона буде густа, то й місткість буде більше. — Скільки літрів меду може поміститися в трилітровій банці? (У трилітрову банку може поміститися 4,5 кг меду.) Висновок. Різні за об’ємом посудини можуть уміщати різну кількість рідини, й однакові за об’ємом посудини теж можуть уміщати різну кількість рідини, залежно від складу рідини (густоти). ● Фізкультхвилинка Ми стаємо усе вище, Дістаємо руками дах. На два рахунки піднялися, Три, чотири — руки вниз. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Складання й розв'язування задач за короткою умовою Було — 10 лБуло— 10 л Вилили — 3 л Вилили— 3 л і 1 л Залишилося — ? Залишилося — ? Порівняти розв’язання задач. — Чим схожі ці задачі? Чим відрізняються? — Що необхідно зробити, щоб дізнатися, скільки залишилося, в другій задачі? (Спочатку необхідно дізнатися, скільки всього вилили, а потім шукати остачу.) ● Пальчикова гімнастика «Гойдалка» • Зімкнути пальці обох рук у замочок. • Погойдуючи цим замочком з боку в бік, імітувати розгойдування гойдалки. 2 Гра «Хто швидше?» 9 + 1 8 + 2 10 - 9 - 8- 9 + 8 + 7+ 7 - 7 - 6- 5 + 6 + 2+ 2 - 5 3 Логічні задачі • У три чашки жовтого, зеленого й синього кольору налили чай, молоко й сік. Який напій у кожній чашці, якщо чай не в синій і не в жовтій чашці, а сік — не в синій? (Чай — у зеленій, сік — у жовтій, молоко — у синій.) • Дівчинки Катя, Галя й Оля сховали ведмежа, зайчика й слоника. Катя не ховала зайчика, Оля не ховала ані зайчика, ані ведмежати. Хто яку іграшку сховав? (Оля — слоника, Катя — ведмедика, Галя — зайчика.) V. Підсумок уроку. Рефлексія — З якою одиницею ємкості ми сьогодні ознайомилися? — Що вимірюють літрами? (Кількість рідини, ємкість посуду) — Молодці, діти! Ви добре попрацювали. Наша подорож добігла кінця. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4335 | |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Сонце та його значення для життя на Землі |
Це цікаво знати |
Приголосні мають різний характер |
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною |
Всього коментарів: 0 | |