💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Т. Коломієць «Подарунок». В. Лучук «Кольорові пташки». В. Конопелець «Якого кольору сніг?»

УРОК 57

Світ такий чудовий, різнокольоровий.

Тема. Т. Коломієць «Подарунок». В. Лучук «Кольорові пташки». В. Конопелець «Якого кольору сніг?»

Мета: формувати вміння сприймати зміст вірша, образність мови, розвивати творче мовлення, зв'язне мовлення, виховувати любов і повагу до рідної мови.

Обладнання: картки зі словами на зіставлення кольору і слів; картки-блискавки зі словами, малюнки горобця, снігура, омелюха, крука, синиці.

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань

Мовна розминка.

1) Вивчення скоромовки.

Сім братів-малярів

В королівстві кольорів.

Кожен маляр королює,

В королівстві малярує.

2) Гра «Якого кольору слово». Бесіда.

— Тепер я покажу «блискавкою» слово, а ви назвете його колір. (Слова на картках: море, літо, тепло, ворона, мама, снігур).

— Поясніть, чому ворона — чорна, а снігурі

— червоні.

II. Опрацювання нового матеріалу

1. Робота з текстом.

Опрацювання вірша Тамари Коломієць «Подарунок».

1) Виразне читання вірша вчителем. Бесіда.

— Що готували звірятка?

— Кого ви запам'ятали з тих, хто трудився над малюнком?

2) Словникова робота. Робота в парах на картках,

курча бджола

вистача билинці

полунйчки відчиніть

потрудились

височезна

кожушку

двора

розфарбувала

крапинками

травички

висота

3) Читання вголос «ланцюжком».

4) Вибіркове читання. Бесіда.

— Які кольори використовував кожен з героїв? Прослідкуйте.

— Хто намалював малюнок? Який за кольором був цей малюнок?

— Чи сподобався малюнок курчатку? Прочитайте, що воно домалювало?

— Як змінився від цього настрій малюнка?

— Прочитайте, що домалювало жабеня? Якого кольору був його пензлик? Чому ви так гадаєте?

— Хто працював найвище? Що метелик пофарбував? А в який колір?

— Прочитайте, що домалювало сонечко. Над чим працювала бджілка?

— Чому кожен із героїв брав саме такий колір, а не інший?

— Чи сподобався усім цей малюнок? Прочитайте з вірша речення, що це доводить?

— Розгляньте і ви цей малюнок і скажіть, чи все зобразив художник?

— Хто зможе відкрити «диво-хатку»? Прочитайте.

2. Робота в парах.

Вправа на виразність читання. Кожна пара готує для виразного читання вірші, з'ясовує, які є розділові знаки, на яку інтонацію вони вказують.

3. Завдання учням.

Опрацювання вірша В. Лучука «Кольорові пташки».

1) Словникова робота.

Учитель показує малюнки снігура, синиці, омелюха, горобця, крука.

У ч и т е л ь . Кого з птахів ви знаєте? А якого вони кольору?

2) Самостійне читання вірша учнями.

— Прочитайте вірш самостійно і скажіть якими побачив цих птахів поет Володимир Лучук.

— Використання якого з кольорів здалось тобі незвичним?

3) Повторне читання вголос.

— Хто з птахів вам здався найбільш незвичайним у своєму вбранні?

4. Вправи з читання.

Вправи на розвиток техніки читання.

1) Прочитати речення про кожного з птахів у тому порядку, як розміщені малюнки.

2) Читання «Незнайком».

3) Виразне читання вірша учнями.

5. Робота з текстом.

Опрацювання вірша В. Конопельця «Якого кольору сніг?»

1) Робота над заголовком.

У ч и т е л ь . Прочитайте заголовок вірша. Дайте відповідь на це запитання.

2) Читання вірша учнями.

3) Вибіркове читання. Бесіда.

— Послухайте, яким побачив сніг поет.

— Які кольори снігу ви запам'ятали?

— Прочитайте, коли сніг білий? Коли — синій? Який він на деревах?

— Де він жовто-золотавий? А рожевий?

— З чим порівнюється сніг?

4) Гра «Дочитай речення».

«Білий-білий...»

«А в садку...»

«Жовто-золотавий...»

«А під вечір...»

«Мов казкова птиця...»

6. Мовно-логічне завдання.

З'єднати слова з двох колонок так, щоб зв'язати колір снігу і місце, де він таким буває.

білий-білий на березі та сосні

бірюзовии

жовто-золотавіїїп

рожевий

синьоокии трави

на шибках

на полях і на луках

У саду

7. Хвилинки поезії.

Конкурс на кращого читця вірша.

III. Підбиття підсумків уроку

1. Робота в зошитах (с. 40, завдання 1, 2,3,4).

2. Бесіда.

— Який світ, по-вашому, цікавіший: різнобарвний чи однотонний, чорно-білий? Чому?

IV. Домашнє завдання

1) Читати виразно вірш.

2) Скласти кольоровий твір на тему: «Яким я бачу сьогоднішній день».

Категорія: Читання | Додав: SYLER (13.10.2013)
Переглядів: 2690 | Рейтинг: 5.0/1
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 9
Що можна робити з інформацією
Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читання
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]