УРОК 57 Світ такий чудовий, різнокольоровий. Тема. Т. Коломієць «Подарунок». В. Лучук «Кольорові пташки». В. Конопелець «Якого кольору сніг?»Мета: формувати вміння сприймати зміст вірша, образність мови, розвивати творче мовлення, зв'язне мовлення, виховувати любов і повагу до рідної мови. Обладнання: картки зі словами на зіставлення кольору і слів; картки-блискавки зі словами, малюнки горобця, снігура, омелюха, крука, синиці. Хід уроку I. Актуалізація опорних знань Мовна розминка. 1) Вивчення скоромовки. Сім братів-малярів В королівстві кольорів. Кожен маляр королює, В королівстві малярує. 2) Гра «Якого кольору слово». Бесіда. — Тепер я покажу «блискавкою» слово, а ви назвете його колір. (Слова на картках: море, літо, тепло, ворона, мама, снігур). — Поясніть, чому ворона — чорна, а снігурі — червоні. II. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. Опрацювання вірша Тамари Коломієць «Подарунок». 1) Виразне читання вірша вчителем. Бесіда. — Що готували звірятка? — Кого ви запам'ятали з тих, хто трудився над малюнком? 2) Словникова робота. Робота в парах на картках, курча бджола вистача билинці полунйчки відчиніть потрудились височезна кожушку двора розфарбувала крапинками травички висота 3) Читання вголос «ланцюжком». 4) Вибіркове читання. Бесіда. — Які кольори використовував кожен з героїв? Прослідкуйте. — Хто намалював малюнок? Який за кольором був цей малюнок? — Чи сподобався малюнок курчатку? Прочитайте, що воно домалювало? — Як змінився від цього настрій малюнка? — Прочитайте, що домалювало жабеня? Якого кольору був його пензлик? Чому ви так гадаєте? — Хто працював найвище? Що метелик пофарбував? А в який колір? — Прочитайте, що домалювало сонечко. Над чим працювала бджілка? — Чому кожен із героїв брав саме такий колір, а не інший? — Чи сподобався усім цей малюнок? Прочитайте з вірша речення, що це доводить? — Розгляньте і ви цей малюнок і скажіть, чи все зобразив художник? — Хто зможе відкрити «диво-хатку»? Прочитайте. 2. Робота в парах. Вправа на виразність читання. Кожна пара готує для виразного читання вірші, з'ясовує, які є розділові знаки, на яку інтонацію вони вказують. 3. Завдання учням. Опрацювання вірша В. Лучука «Кольорові пташки». 1) Словникова робота. Учитель показує малюнки снігура, синиці, омелюха, горобця, крука. У ч и т е л ь . Кого з птахів ви знаєте? А якого вони кольору? 2) Самостійне читання вірша учнями. — Прочитайте вірш самостійно і скажіть якими побачив цих птахів поет Володимир Лучук. — Використання якого з кольорів здалось тобі незвичним? 3) Повторне читання вголос. — Хто з птахів вам здався найбільш незвичайним у своєму вбранні? 4. Вправи з читання. Вправи на розвиток техніки читання. 1) Прочитати речення про кожного з птахів у тому порядку, як розміщені малюнки. 2) Читання «Незнайком». 3) Виразне читання вірша учнями. 5. Робота з текстом. Опрацювання вірша В. Конопельця «Якого кольору сніг?» 1) Робота над заголовком. У ч и т е л ь . Прочитайте заголовок вірша. Дайте відповідь на це запитання. 2) Читання вірша учнями. 3) Вибіркове читання. Бесіда. — Послухайте, яким побачив сніг поет. — Які кольори снігу ви запам'ятали? — Прочитайте, коли сніг білий? Коли — синій? Який він на деревах? — Де він жовто-золотавий? А рожевий? — З чим порівнюється сніг? 4) Гра «Дочитай речення». «Білий-білий...» «А в садку...» «Жовто-золотавий...» «А під вечір...» «Мов казкова птиця...» 6. Мовно-логічне завдання. З'єднати слова з двох колонок так, щоб зв'язати колір снігу і місце, де він таким буває. білий-білий на березі та сосні бірюзовии жовто-золотавіїїп рожевий синьоокии трави на шибках на полях і на луках У саду 7. Хвилинки поезії. Конкурс на кращого читця вірша. III. Підбиття підсумків уроку 1. Робота в зошитах (с. 40, завдання 1, 2,3,4). 2. Бесіда. — Який світ, по-вашому, цікавіший: різнобарвний чи однотонний, чорно-білий? Чому? IV. Домашнє завдання 1) Читати виразно вірш. 2) Скласти кольоровий твір на тему: «Яким я бачу сьогоднішній день». | |
| |
Переглядів: 2690 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 9 |
Що можна робити з інформацією |
Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читання |
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину |
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво |
Всього коментарів: 0 | |