Таблиця додавання числа 7. Попереднє ознайомлення із задачею на знаходження невідомого від'ємника

УРОК 91

Тема: Таблиця додавання числа 7. Попереднє ознайомлення із задачею на знаходження невідомого від'ємника

Мета: розглянути випадки додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток виду □ + 7; продовжувати складання таблиці додавання; ознайомити із задачею на знаходження невідомого від'ємника; розвивати обчислювальні навички, спостережливість, логічне мислення учнів; виховувати уважність.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Усна лічба

87 1110104

+ 6- 4+ 5

6 9 12 1398

 2 Розв'язування кругових прикладів

7 + 411 - 4 + 5

12 - 3 9 + 5

14 - 6 + 5 13 - 6

 3 Розв'язування задач. Математичний диктант

 • Уранці на клумбах розпустилося 8 айстр, а ввечері — на 3 більше. Скільки айстр розпустилося на клумбах увечері?

 • У кіоск привезли 6 ящиків яблук і 4 ящики груш. На скільки більше привезли ящиків з яблуками, ніж із грушами?

 • Дмитрик розфарбував в альбомі 4 малюнки, після чого йому залишилося розфарбувати ще 2. Скільки всього малюнків потрібно було розфарбувати Дмитрикові в альбомі?

 • Діти гралися у дворі. 2 хлопчики тримали скакалку, а 6 дівчат стрибали через неї. Скільки дітей гралося у дворі?

 • Пташки дзьобали зерно. Спочатку полетіли 4 пташки, а потім — ще 5. Скільки всього птахів полетіло?

Взаємоперевірка робіт.

 4 Каліграфічна хвилинка

— Відгадайте загадку.

 В неї є одна нога,

 А сама, як кочерга.

 Цифра ця відома всім,

 А як зветься вона?... (Сім).

— Напишіть у зошиті рядок цієї цифри.

 5 Доповни до 10 числа 4; 7; 9

— Молодці, ви добре засвоїли матеріал попередніх УРОКів. Сподіваюся, що і новий матеріал ви засвоїте успішно.

III. Повідомлення мети і задач уроку

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новими прийомами додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток (додавання частинами), складемо таблицю додавання числа 7 з переходом через 10, будемо розв’язувати задачі і приклади.

IV. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Пояснення нового матеріалу

На дошці схематично записані всі вирази на табличне додавання числа 7. Перші доданки — це числа від 1 до 9. Вони записані у стовпчик. Другим доданком у виразі є число 7.

 — Прочитайте приклади, до яких записані відповіді.

 — Прочитайте приклади, які ми ще не вміємо розв’язувати. (7 + 7; 8 + 7; 9 + 7)

 2 Первинне закріплення

— За даним записом поясніть, як знайти суму чисел 4 + 7 =; 9 + 7 = .

6 1 16

 3 Робота над складеною таблицею

— Прочитайте таблицю додавання числа 7.

— Прочитайте таблицю додавання числа 7, починаючи від найбільшого результату.

— Прочитайте тільки результати таблиці.

— Прочитайте результати таблиці від найменшого числа до найбільшого.

— Затуліть лінійкою відповіді таблиці і прочитайте її напам’ять.

● Фізкультхвилинка

Довгоносий чорногуз (Присісти.)

У болотечку загруз.

Будем його рятувати,(Імітація витягання чорногуза.)

За хвостика витягати —

1 + = 8

2 + = 9

3 + = 10

4 + = 11

5 + 7 = 12

6 + = 13

7 + =

8 + =

9 + =

Щоб не плакав чорногуз, Що в болотечку загруз.

Раз, два, три, чотири, п’ять, Будем ніжки обмивать.

Хай летить собі на волю І шукає кращу долю.

Ми йому допомагали І в той час відпочивали.

А тепер нам час сідати, Будем далі працювати.

(Стрибки.)

(Імітація обмивання ніжок.) (Помахи руками, як крилами.)

(Ходьба на місці.)

 4

 4 Розв'язування прикладів (з коментуванням)

 7 + 4 - 1 =12 - 5 + 7 = 6 + 7 - 10 =

 11 - 6 + 7 = 5 + 3 + 7 =16 - 10 + 7 =

V.Розвиток математичних знань

 1 Робота над текстовою задачею на знаходження невідомого від'ємника

 Було— 11 машин

 Поїхало — ?

 Залишилося — 5 машин

● Робота з лічильним матеріалом

— Викладіть стільки паличок, скільки було машин спочатку.

— Відсуньте стільки паличок, скільки машин залишилося.

— Що означають палички, які залишилися нерухомими? (Кількість машин, які поїхали.)

— Скільки машин поїхало? (6)

— Як ви дізналися?

11 - 5 = 6 (маш.)

 ● Пальчикова гімнастика 2 Самостійна робота

1 варіант. Випишіть і розв’яжіть нерівності, у яких слід поставити знак «>».

2 варіант. Випишіть і розв’яжіть нерівності, у яких слід поставити знак «<».

4 + 5 □ 5 + 3 3 □ 10 - 49 - 2 □ 6

9 - 9 □ 8 - 1 7 □ 8 - 5 8 + 1 □ 10

 3 Гра «Яке число загубилося?»

5 + □ = 119 + □ = 1312 - □ = 6

4 + □ = 1214 - □ = 10 8 + □ = 11

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

— Назвіть відповіді прикладів 4 + 7; 5 + 7; 6 + 7; 7 +7.

— У яких прикладах ми можемо використовувати знання про переставний закон додавання?

— У якому прикладі цей закон ми не використовуємо?

— Молодці! Я задоволена вашою роботою на уроці.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 1851 | Рейтинг: 0.0/0
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях
Твоя квартира. Будь обережним
Ґрунт. Як дбати про землю
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...»
Пам’ятки старовини рідного краю. Народні майстри. Хто живе поруч із тобою
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]