УРОК 7 Тема. Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та волоссямМета: ознайомити учнів із правилами догляду за шкірою, волоссям, нігтями і зубами; вчити учнів наводити приклади шкідливих звичок, які створюють небезпеку для зубів; виховувати звичку виконувати правила догляду за шкірою, волоссям, нігтями і зубами. На уроці можна використати наочні посібники та демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Правила гігієни для малюків». Хід уроку 1. Проблемне запитання — Як ви вважаєте, чи необхідно щодня мити тіло і змивати бруд, дбати про чистоту рук, тіла і волосся? 2. Відгадування загадок • Чим більше миється, тим меншим стає. (Мило) • Любить митися і купатися, але від того тільки худне. (Мило) • Колюча, наче їжачок, Штанці почистить, піджачок. (Щітка) • Дві матері по п’ять синів мають. (Руки) — Здогадайтеся, про що ми говоритимемо сьогодні на уроці. 3. Робота за підручником (С. 22) — Розгляньте малюнки. Як слід правильно мити руки? Складіть речення. Орієнтовні відповіді • Насамперед треба закотити рукава. • Намиленою щіточкою для нігтів почистити кінчики пальців. • Змити мильну піну. • Витертися особистим рушником для рук. — Чи так ви миєте руки? Розкажіть. — Як часто ви миєте руки? Виберіть відповідь. • 1 раз на день. • 2 рази на день. • Коли сідаю їсти. • Коли вони брудні. Висновок: Правило 1. Мий руки з милом після відвідування туалету, ігор з тваринами. Правило 2. Дбай про чистоту нігтів. (Аналогічно проводиться робота за с. 23 щодо догляду за ногами.) — Ноги слід мити щодня. Стежте за чистотою своїх шкарпеток і панчішок. Стежте за чистотою нігтів на ногах. Нігті на руках підстригайте раз на тиждень, а на руках — раз на два тижні. — Розгляньте малюнки. Як треба підстригати нігті на руках? — Як треба підстригати нігті на ногах? Укладіть речення. (Нігті на руках треба підстригати округло. Нігті на ногах треба підстригати рівно.) — Як часто ви підстригаєте нігті на руках? А на ногах? — А як необхідно доглядати за волоссям? — Волосся потребує догляду. Волосся необхідно мити шампунем, щоб воно було чисте, блискуче, м’яке, мало гарний запах. Загадка Зубів багато, а нічого не їсть. (Гребінець) 4.Читання вірша В. Ткаченко «Я сама» — Що робить дівчинка зранку? — Як вона застеляє ліжко? — Чим дівчинка вмивається? — Чим дівчинка розчісує кіски? — Чим дівчинка прикрашає кіску? — Яка зачіска у вас? А про яку ви мрієте? Порада: зачіска у школярки повинна бути охайною. Довге волосся має бути заплетене. — Розгляньте малюнок. — Що робить дівчинка зараз? — Що робила дівчинка перед цим? — Дайте їй ім’я. Складіть речення. (Катруся помила голову. Тепер вона розчісує волосся.) Порада: розчісуй волосся від кореня в різні боки. Висновок: щоб бути здоровим, дбай про чистоту рук, тіла, волосся. 5. Фізкультхвилинка Де, Вороно-Каркароно, ти була? Що, Вороно-Каркароно, принесла? Покружляла, покружляла угорі, Горобців порозганяла у дворі, Стріла півня — розбишаку-пісняра І чкурнула, дременула із двора. (Руки на поясі, а ноги переступають, ніби в польці.) (Ноги зупиняються, а руки роблять рухи від грудей уперед і назад 3 рази.) (Діти імітують рухи по колу.) (Широкі рухи руками вправо, вліво.) (Імітують зустріч із півнем.) (Займають місця за партою.) 5. Ознайомлення із правилами догляду за зубами 1) Відгадування загадок. • Ой за білим частоколом талалайко скаче. (Язик за зубами) • Білі голубочки сіли край дороги в два рядочки. (Зуби) Учитель. Щоб бути здоровим, необхідно доглядати за порожниною рота. 2) Робота за підручником (С. 24). — Розгляньте малюнки. Що роблять дівчинка і хлопчик? Дайте їм імена. Складіть речення. (Даринка та Івасик чистять зуби.) — Для чого потрібно чистити зуби? Розкажіть за малюнками, як правильно чистити зуби. Орієнтовні відповіді • Чисть зуби змоченою у воді зубною щіткою і нанесеною на неї зубною пастою. • Нижні зуби чисть рухами знизу-вгору, а верхні — зверху-вниз. • Коловими рухами чисть зовнішню і внутрішню поверхню кутніх зубів. Правило 1. Чисть зуби вранці та ввечері. Правило 2. Після чищення зубів зубну щітку мий з милом. Правило 3. Після кожного прийому їжі полощи рот. Правило 4. Зубну щітку міняй 4 рази на рік. Висновок: якщо ти правильно чистиш зуби, видаляючи залишки їжі, то зуби зміцнюються. 3) Читання вірша Т. Лисенко «Хвора киця» (С. 25). — Що робив лікар киці? Що лікар порадив киці? Чому болять зубки? — Чому киця видужала? — Як ви доглядаєте за своїми зубами? — Яким словам вірша відповідають малюнки? Висновок: щоб не мати муки із зубами, треба відвідувати стоматолога двічі на рік. 6. Робота у зошиті (С. 15) 1) Прочитайте вірш. Чиста спинка, чисті вушка, Чистотою сяє хрюшка! Чисті зубки, чистий хвостик, Така чиста — можна в гості! — Про кого цей віршик? — Якою була хрюшка? — Як ви гадаєте, чи лише в гості треба ходити чистим? 2) Поясніть прислів’я і вислови. • Сонце, повітря, вода — наші найкращі друзі. • Мило сіре, та миє біло. • Вода все очищає. • Хвороба з брудом у дружбі. • Води не бійся, щоденно мийся! 7. Вправа «Мікрофон» — Розкажіть ляльці Катрусі, як слід доглядати за волоссям і нігтями. 8. Продовження роботи у зошиті (С. 16 № 2) — Які продукти намальовані? (Сирок, морква, сир, кефір, банан, солодощі, йогурт, горіхи, яблука, лимони, молоко) — Розфарбуйте корисні продукти, які допоможуть вам зміцнити зуби й зберегти їх здоровими. Порада: не зловживайте солодощами, не коліть горіхи зубами! 9. Підсумок уроку — Чому необхідно дбати про чистоту рук, волосся, тіла? — Коли треба мити руки? — Чи обов’язково митися з милом? — Як правильно підстригати нігті на руках і ногах? — Як правильно розчісувати волосся? — Якою повинна бути зачіска в учениці? А в учня? — Як правильно чистити зуби? — Які поради дав лікар киці? — Як ви доглядаєте за своїми зубами? — Які правила гігієни ви запам’ятали на уроці? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1550 | |
Правила поведінки у громадських місцях |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Жабка |
Слова, слова... Удосконалення тексту із часто повторюваними словами |
Твоя країна — Україна. Символи держави |
Незвичайний стадіон |
Всього коментарів: 0 | |