💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та волоссям

УРОК 7

 Тема. Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та волоссям

 Мета: ознайомити учнів із правилами догляду за шкірою, волоссям, нігтями і зубами; вчити учнів наводити приклади шкідливих звичок, які створюють небезпеку для зубів; виховувати звичку виконувати правила догляду за шкірою, волоссям, нігтями і зубами.

 На уроці можна використати наочні посібники та демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Правила гігієни для малюків».

Хід уроку

1. Проблемне запитання

 — Як ви вважаєте, чи необхідно щодня мити тіло і змивати бруд, дбати про чистоту рук, тіла і волосся?

 2. Відгадування загадок

 • Чим більше миється, тим меншим стає. (Мило)

 • Любить митися і купатися, але від того тільки худне. (Мило)

• Колюча, наче їжачок,

Штанці почистить, піджачок. (Щітка)

 • Дві матері по п’ять синів мають. (Руки)

 — Здогадайтеся, про що ми говоритимемо сьогодні на уроці.

 3. Робота за підручником (С. 22)

 — Розгляньте малюнки. Як слід правильно мити руки? Складіть речення.

 Орієнтовні відповіді

 • Насамперед треба закотити рукава.

 • Намиленою щіточкою для нігтів почистити кінчики пальців.

 • Змити мильну піну.

 • Витертися особистим рушником для рук.

 — Чи так ви миєте руки? Розкажіть.

 — Як часто ви миєте руки? Виберіть відповідь.

 • 1 раз на день.

 • 2 рази на день.

 • Коли сідаю їсти.

 • Коли вони брудні.

 Висновок:

 Правило 1. Мий руки з милом після відвідування туалету, ігор з тваринами.

 Правило 2. Дбай про чистоту нігтів.

 (Аналогічно проводиться робота за с. 23 щодо догляду за ногами.)

 — Ноги слід мити щодня. Стежте за чистотою своїх шкарпеток і панчішок. Стежте за чистотою нігтів на ногах. Нігті на руках підстригайте раз на тиждень, а на руках — раз на два тижні.

 — Розгляньте малюнки. Як треба підстригати нігті на руках?

 — Як треба підстригати нігті на ногах? Укладіть речення. (Нігті на руках треба підстригати округло. Нігті на ногах треба підстригати рівно.)

 — Як часто ви підстригаєте нігті на руках? А на ногах?

 — А як необхідно доглядати за волоссям?

 — Волосся потребує догляду. Волосся необхідно мити шампунем, щоб воно було чисте, блискуче, м’яке, мало гарний запах.

 Загадка

 Зубів багато, а нічого не їсть. (Гребінець)

 4.Читання вірша В. Ткаченко «Я сама»

 — Що робить дівчинка зранку?

 — Як вона застеляє ліжко?

 — Чим дівчинка вмивається?

 — Чим дівчинка розчісує кіски?

 — Чим дівчинка прикрашає кіску?

 — Яка зачіска у вас? А про яку ви мрієте?

 Порада: зачіска у школярки повинна бути охайною. Довге волосся має бути заплетене.

 — Розгляньте малюнок.

 — Що робить дівчинка зараз?

 — Що робила дівчинка перед цим?

 — Дайте їй ім’я. Складіть речення. (Катруся помила голову. Тепер вона розчісує волосся.)

 Порада: розчісуй волосся від кореня в різні боки.

 Висновок: щоб бути здоровим, дбай про чистоту рук, тіла, волосся.

 5. Фізкультхвилинка

Де, Вороно-Каркароно, ти була?

Що, Вороно-Каркароно, принесла?

Покружляла, покружляла угорі, Горобців порозганяла у дворі, Стріла півня — розбишаку-пісняра І чкурнула, дременула із двора.

(Руки на поясі, а ноги переступають, ніби в польці.)

(Ноги зупиняються, а руки роблять рухи від грудей уперед і назад 3 рази.) (Діти імітують рухи по колу.) (Широкі рухи руками вправо, вліво.) (Імітують зустріч із півнем.) (Займають місця за партою.)

 5. Ознайомлення із правилами догляду за зубами

 1) Відгадування загадок.

 • Ой за білим частоколом талалайко скаче. (Язик за зубами)

 • Білі голубочки сіли край дороги в два рядочки. (Зуби)

 Учитель. Щоб бути здоровим, необхідно доглядати за порожниною рота.

 2) Робота за підручником (С. 24).

 — Розгляньте малюнки. Що роблять дівчинка і хлопчик? Дайте їм імена. Складіть речення. (Даринка та Івасик чистять зуби.)

 — Для чого потрібно чистити зуби?

 Розкажіть за малюнками, як правильно чистити зуби.

 Орієнтовні відповіді

 • Чисть зуби змоченою у воді зубною щіткою і нанесеною на неї зубною пастою.

 • Нижні зуби чисть рухами знизу-вгору, а верхні — зверху-вниз.

 • Коловими рухами чисть зовнішню і внутрішню поверхню кутніх зубів.

 Правило 1. Чисть зуби вранці та ввечері.

 Правило 2. Після чищення зубів зубну щітку мий з милом.

 Правило 3. Після кожного прийому їжі полощи рот.

 Правило 4. Зубну щітку міняй 4 рази на рік.

 Висновок: якщо ти правильно чистиш зуби, видаляючи залишки їжі, то зуби зміцнюються.

 3) Читання вірша Т. Лисенко «Хвора киця» (С. 25).

 — Що робив лікар киці? Що лікар порадив киці? Чому болять зубки?

 — Чому киця видужала?

 — Як ви доглядаєте за своїми зубами?

 — Яким словам вірша відповідають малюнки?

 Висновок: щоб не мати муки із зубами, треба відвідувати стоматолога двічі на рік.

 6. Робота у зошиті (С. 15)

 1) Прочитайте вірш.

Чиста спинка, чисті вушка,

Чистотою сяє хрюшка!

Чисті зубки, чистий хвостик,

Така чиста — можна в гості!

 — Про кого цей віршик?

 — Якою була хрюшка?

 — Як ви гадаєте, чи лише в гості треба ходити чистим?

 2) Поясніть прислів’я і вислови.

 • Сонце, повітря, вода — наші найкращі друзі.

 • Мило сіре, та миє біло.

 • Вода все очищає.

 • Хвороба з брудом у дружбі.

 • Води не бійся, щоденно мийся!

 7. Вправа «Мікрофон»

 — Розкажіть ляльці Катрусі, як слід доглядати за волоссям і нігтями.

 8. Продовження роботи у зошиті (С. 16 № 2)

 — Які продукти намальовані? (Сирок, морква, сир, кефір, банан, солодощі, йогурт, горіхи, яблука, лимони, молоко)

 — Розфарбуйте корисні продукти, які допоможуть вам зміцнити зуби й зберегти їх здоровими.

 Порада: не зловживайте солодощами, не коліть горіхи зубами!

 9. Підсумок уроку

 — Чому необхідно дбати про чистоту рук, волосся, тіла?

 — Коли треба мити руки?

 — Чи обов’язково митися з милом?

 — Як правильно підстригати нігті на руках і ногах?

 — Як правильно розчісувати волосся?

 — Якою повинна бути зачіска в учениці? А в учня?

 — Як правильно чистити зуби?

 — Які поради дав лікар киці?

 — Як ви доглядаєте за своїми зубами?

 — Які правила гігієни ви запам’ятали на уроці?



Джерело: noindex
Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (20.12.2013)
Переглядів: 1550 | Рейтинг: 0.0/0
Правила поведінки у громадських місцях
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Жабка
Слова, слова... Удосконалення тексту із часто повторюваними словами
Твоя країна — Україна. Символи держави
Незвичайний стадіон
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]