УРОК 78 Тема: Таблиця додавання числа 3. Задачі на знаходження суми і невідомого доданкаМета: ознайомити учнів з прийомами додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток (додавання частинами); скласти таблицю додавання числа 3 з переходом через десяток; розвивати вміння доповнювати одноцифрове число до 10; формувати вміння використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Пролунав і стих дзвінок, Починається урок. — А який тепер урок? — Чого ми навчаємося на уроках математики? II. Повторення вивченого матеріалу — Сьогодні на уроці у нас гостя. Вона допоможе зробити наш урок цікавим. Відгадайте хто це? Старенька бабуся край лісу жила, Гостинці до неї онучка несла. Сміливе й хоробре було те дівчатко, Веселе і миле бабусине внучатко. (Червона Шапочка) — У кошику в Червоної Шапочки лежать гостинці не тільки для бабусі, але й для вас. (Учитель дістає «пиріжки» з текстами задач. Діти усно розв’язують.) 1 Розв'язування задач (усно) • Знають діти казочку Про Червону Шапочку. До бабусі вона йшла, Дев’ять пиріжків несла. Та ще два — для нас, малят, Працьовитих веселят. Порахуймо всі гостинці. Скільки пиріжків в корзинці? (9 + 2 = 11(п.)) • Чекає бабуся в гості онучку, Для неї готує квітчасту сорочку. На ній — незабудки. Їх аж 11. Кульбаб — на 2 менше. Їх скільки, малята? (11 - 2 = 9 (к.)) — Молодці, діти! Перше завдання, запропоноване Червоною Шапочкою, ви виконали. Отже, матеріал попереднього уроку засвоїли. Сподіваюсь, і новий матеріал засвоїте успішно. 2 Розв'язування прикладів на додавання і віднімання чисел частинами — А тепер і ми зберемо квіти для бабусі. Назва наших квітів зашифрована у прикладах. Хто їх правильно розв’яже, той і дізнається, як називаються квіти, які ми збираємо для бабусі. 9 + 2 + 0 =к 12 - 2 - 1 = о 12 - 1 - 2 = н 8 + 2 + 1 =в 11 - 2 - 1 = а 11 - 1 - 2 = л 10 + 2 - 1 = і 6 + 2 - 1 =ї 3 Каліграфічна хвилинка — Червона Шапочка пропонує відгадати вам загадку і дізнатися, яку цифру ми сьогодні ще раз повчимося писати каліграфічно. З промінцем метелик встав, Крила сонцю показав. Як поглянеш добре ти, То побачиш цифру... (три). — Напишіть у зошиті 1 рядок цієї цифри. 4 Доповнення чисел 1; 2; 3; 4; 5 до 10 III. Повідомлення мети і задач уроку — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новими прийомами додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток (додавання частинами), складемо таблицю додавання числа 3 з переходом через 10, будемо розв’язувати задачі й приклади. IV. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Пояснення нового матеріалу — На дошці схематично записані всі вирази на табличне додавання числа 3. Перші доданки — це числа від 1 до 9. Вони записані у стовпчик. Другим доданком у виразі є число 3. — Прочитайте приклади, до яких записані відповіді. — Прочитайте приклади, які ми ще не вміємо розв’язувати. (8 + 3; 9 + 3) 2 Первинне закріплення — Поясніть, як знайти суму 8 + 3 = ...; 9 + 3 = ... . 2 1 12 3 Робота над складеною таблицею — Прочитайте таблицю додавання числа 3. — Прочитайте таблицю додавання числа 3, починаючи від найбільшого результату. — Прочитайте тільки результати таблиці. — Прочитайте результати таблиці від найменшого числа до найбільшого. — Затуліть лінійкою відповіді таблиці й прочитайте її напам’ять. 1 + = 4 2 + = 5 3 + = 6 4 + = 7 5 + 3 = 8 6 + = 9 7 + = 10 8 + = 9 + = ● Фізкультхвилинка Трава низенька-низенька. Дерева високі-високі. Вітер дерева колише, гойдає. Птахи у вирій летять, відлітають. Діти тихенько за парти сідають. V. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування задачі знаходження суми і невідомого доданка — Йшла Червона Шапочка лісом, а назустріч їй — Їжачок. Ніяк з кошиками своїми розібратися не може. Давайте допоможемо йому. Їжачок зібрав 12 грибів. У лівий кошик він поклав 2 гриби. Скільки грибів Їжачок поклав у правий кошик? — Скільки всього грибів зібрав Їжачок? (12) — Скільки грибів у лівому кошику? (2) — Як дізнатися, скільки грибів у правому кошику? 12 - 2 = 10 (гр.) — Як знайти невідомий доданок? — А за Їжачком і Ведмедик поспішає. Бажає бабусі малини передати, щоб вона зварила смачне варення. Та тільки ніяк не може порахувати, скільки всього малини він назбирав. Ведмедик у лапах тримає 5 ягідок малини і в кошик поклав стільки ж. Скільки всього малини зібрав Ведмедик для бабусі? — Скільки ягід малини у Ведмедика в лапах? (5) — А скільки в кошику? (Стільки ж) — Це скільки? (5) — Скільки всього малини зібрав Ведмедик для бабусі? 5 + 5 = 10 (ягід) ● Зорова гімнастика 2 Гра «Чарівні палички» — А назустріч Червоній Шапочці вийшов сірий Вовк. — Перекладеш дві палички так, щоб з двох трикутників утворилося три трикутники, пропущу тебе до бабусі, сказав Вовк. (Відповідь:) 3 Робота з геометричним матеріалом Учитель на дошці прикріплює геометричні фігури. — У яких прямокутників всі сторони рівні? — Як називається прямокутник з рівними сторонами? VI. Підсумок уроку. Рефлексія — Вам сподобалося подорожувати із Червоною Шапочкою? — Які випадки таблиці додавання числа 3 ви запам’ятали? — Якщо ви все зрозуміли на уроці, намалюйте сонечко. — Якщо у вас виникли труднощі на уроці, намалюйте хмаринку. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2206 | |
Шестиногі сусіди. Добирання заголовка до тексту |
Лікарські рослини |
Робота з природним матеріалом. Аплікація із рослинних форм. Сюжетна аплікація... |
МУЗИЧНА ПОЕЗІЯ |
Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонам... |
Всього коментарів: 0 | |