💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Закріплення випадків додавання й віднімання, пов’язаних з нумерацією чисел. Прямий кут. Задачі на знаходження третього доданка

Урок 39

Тема. Закріплення випадків додавання й віднімання, пов’язаних з нумерацією чисел. Прямий кут. Задачі на знаходження третього доданка

Мета: формувати поняття прямий кут; розвивати вміння розв’язувати задачу на знаходження третього доданка; виховувати уважність, розвивати логічне мислення.

Обладнання: геометричні фігури, аркуші паперу, схеми задач, таблиця усних обчислень.

Хід уроку

I. Актуалізація знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання

1) Перевірка завдання № 298.

Один учень записує скорочену умову задачі, а другий записує розв’язання задачі.

— Як по-іншому можна розв’язати задачу?

2) Перевірка завдання № 299.

Діти зачитують відповіді прикладів ланцюжком.

2. Актуалізація _____знань учнів

— Ми сьогодні побуваємо у багатьох цікавих містах, куди запросили нас друзі, але щоб потрапити туди, треба пройти нелегкий шлях. Треба виконати завдання.

1) Похід у гори.

— Ми піднялися на вершину гори. Нам відкривається чудовий краєвид. Можна побачити маленькі і великі українські села. Раніше дівчатка і хлопчики вдягалися в національний український одяг. Дівчина на голову одягала віночок, в який були вплетені різнокольорові стрічки.

2) Зараз ви будете працювати в групах. Кожна група отримує квіточку, на пелюстках якої написані приклади.

Учні розв’язують їх і після перевірки квітку вплітають у віночок. Щоб до віночка додати стрічечку, треба додатково розв’язати ще й ланцюжок прикладів.

3) — Вам сподобалося плести віночок? А ще українці дуже полюбляють приймати гостей. Щоб гості не сумували, їх розважали. І ми з вами теж побуваємо в гостях.

Для вас приготували такі завдання.

• Записати відрізок натурального ряду чисел, починаючи з 35.

Двоє учнів виходять до дошки і записують правильну послідовність чисел. Інші діти перевіряють їх і сигналізують про правильність виконання.

35, 40, 37, 42, 39, 46, 38, 36, 43, 41, 44, 45

— Яке число в цьому ряді найбільше? Найменше? Кругле?

— Назвіть число, в якому однакова кількість десятків і одиниць.

— Назвіть число, яке передує числу 43, яке йде за числом 38; сусідів чисел 44, 37.

• Знайти «зайве» число в кожному ряді чисел і пояснити, чому воно «зайве».

21, 44, 8, 90, 15

40, 20, 30, 33, 90

66, 12, 33, 44, 55

31, 33, 35, 25, 39

9, 8, 7, 4, 20

— Назвіть «зайві» числа в порядку зростання, спадання.

• Знайдіть значення виразів.

14 – (2 + 5) =

14 – 2 + 5 =

— Порівняйте ці вирази. Що ви про них можете сказати?

— Вирази записані однаковими числами, однаковими математичними знаками, а відповіді у них різні. Чому так?

• Виконання завдань 300, 301.

II. Робота над новим матеріалом

1. Підготовча робота

На дошці — різні геометричні фігури.

— Подивіться на ці фігури і назвіть їх.

Діти дають назви геометричним фігурам.

— Яка фігура зайва та чому?

— Скільки кутів у трикутнику? чотирикутнику? п’ятикутнику?

2. Пояснення нового матеріалу

Практична робота в парах. На кожну парту вчитель роздає аркуш паперу. Діти згинають його навпіл. Ще раз навпіл.

— Утворився прямий кут. Розгорніть аркуш паперу. Тепер можна побачити 4 прямих кути.

— Скільки прямих кутів у косинця?

Діти відшукують прямі і непрямі кути у косинця.

3. Первинне закріплення

Виконання завдання № 303.

4. Фізкультхвилинка

III. Розвиток математичних умінь

1. Робота над задачами

Розв’язання задачі № 304.

Учитель на дошці записує скорочений запис задачі.

Танці — 5 уч.

Пісні — 4 уч.

Вірші — ? уч.

}29 уч.

— Про що можна дізнатися, якщо відомо що 5 дітей розучують танці, а 4 — пісні? (Скільки учнів разом розучують танці і пісні)

— Яку дію треба виконати? (Додавання: 5 + 4 = 9)

— Що означає число 9? (Учні разом розучують пісні і танці.)

— Якщо в класі 29 учнів, а 9 з них розучують пісні і танці, то про що можемо дізнатися? (Скільки учнів розучують вірші.)

— Яку дію треба виконати? (Віднімання. Треба від 29 відняти 9.)

Учні записують розв’язання задачі на дошці і в зошитах.

2. Самостійна робота

Виконання завдання № 302.

3. Перевірка роботи

IV. Підсумок уроку

V. Домашнє завдання

С. 59 № 305, № 306.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (19.11.2013)
Переглядів: 2550 | Рейтинг: 0.0/0
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт
Цікавий світ навколо тебе. Урок позакласного читання
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11
Тварини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]