Урок 39 Тема. Закріплення випадків додавання й віднімання, пов’язаних з нумерацією чисел. Прямий кут. Задачі на знаходження третього доданкаМета: формувати поняття прямий кут; розвивати вміння розв’язувати задачу на знаходження третього доданка; виховувати уважність, розвивати логічне мислення. Обладнання: геометричні фігури, аркуші паперу, схеми задач, таблиця усних обчислень. Хід уроку I. Актуалізація знань учнів 1. Перевірка домашнього завдання 1) Перевірка завдання № 298. Один учень записує скорочену умову задачі, а другий записує розв’язання задачі. — Як по-іншому можна розв’язати задачу? 2) Перевірка завдання № 299. Діти зачитують відповіді прикладів ланцюжком. 2. Актуалізація _____знань учнів — Ми сьогодні побуваємо у багатьох цікавих містах, куди запросили нас друзі, але щоб потрапити туди, треба пройти нелегкий шлях. Треба виконати завдання. 1) Похід у гори. — Ми піднялися на вершину гори. Нам відкривається чудовий краєвид. Можна побачити маленькі і великі українські села. Раніше дівчатка і хлопчики вдягалися в національний український одяг. Дівчина на голову одягала віночок, в який були вплетені різнокольорові стрічки. 2) Зараз ви будете працювати в групах. Кожна група отримує квіточку, на пелюстках якої написані приклади. Учні розв’язують їх і після перевірки квітку вплітають у віночок. Щоб до віночка додати стрічечку, треба додатково розв’язати ще й ланцюжок прикладів. 3) — Вам сподобалося плести віночок? А ще українці дуже полюбляють приймати гостей. Щоб гості не сумували, їх розважали. І ми з вами теж побуваємо в гостях. Для вас приготували такі завдання. • Записати відрізок натурального ряду чисел, починаючи з 35. Двоє учнів виходять до дошки і записують правильну послідовність чисел. Інші діти перевіряють їх і сигналізують про правильність виконання. 35, 40, 37, 42, 39, 46, 38, 36, 43, 41, 44, 45 — Яке число в цьому ряді найбільше? Найменше? Кругле? — Назвіть число, в якому однакова кількість десятків і одиниць. — Назвіть число, яке передує числу 43, яке йде за числом 38; сусідів чисел 44, 37. • Знайти «зайве» число в кожному ряді чисел і пояснити, чому воно «зайве». 21, 44, 8, 90, 15 40, 20, 30, 33, 90 66, 12, 33, 44, 55 31, 33, 35, 25, 39 9, 8, 7, 4, 20 — Назвіть «зайві» числа в порядку зростання, спадання. • Знайдіть значення виразів. 14 – (2 + 5) = 14 – 2 + 5 = — Порівняйте ці вирази. Що ви про них можете сказати? — Вирази записані однаковими числами, однаковими математичними знаками, а відповіді у них різні. Чому так? • Виконання завдань 300, 301. II. Робота над новим матеріалом 1. Підготовча робота На дошці — різні геометричні фігури. — Подивіться на ці фігури і назвіть їх. Діти дають назви геометричним фігурам. — Яка фігура зайва та чому? — Скільки кутів у трикутнику? чотирикутнику? п’ятикутнику? 2. Пояснення нового матеріалу Практична робота в парах. На кожну парту вчитель роздає аркуш паперу. Діти згинають його навпіл. Ще раз навпіл. — Утворився прямий кут. Розгорніть аркуш паперу. Тепер можна побачити 4 прямих кути. — Скільки прямих кутів у косинця? Діти відшукують прямі і непрямі кути у косинця. 3. Первинне закріплення Виконання завдання № 303. 4. Фізкультхвилинка III. Розвиток математичних умінь 1. Робота над задачами Розв’язання задачі № 304. Учитель на дошці записує скорочений запис задачі. Танці — 5 уч. Пісні — 4 уч. Вірші — ? уч. }29 уч. — Про що можна дізнатися, якщо відомо що 5 дітей розучують танці, а 4 — пісні? (Скільки учнів разом розучують танці і пісні) — Яку дію треба виконати? (Додавання: 5 + 4 = 9) — Що означає число 9? (Учні разом розучують пісні і танці.) — Якщо в класі 29 учнів, а 9 з них розучують пісні і танці, то про що можемо дізнатися? (Скільки учнів розучують вірші.) — Яку дію треба виконати? (Віднімання. Треба від 29 відняти 9.) Учні записують розв’язання задачі на дошці і в зошитах. 2. Самостійна робота Виконання завдання № 302. 3. Перевірка роботи IV. Підсумок уроку V. Домашнє завдання С. 59 № 305, № 306. | |
| |
Переглядів: 2544 | |
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком |
З чого все почалося |
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю |
Праця людей у місті (селі) |
Після уроків. Висловлення істинні і хибні |
Всього коментарів: 0 | |