Кімнатні рослини. Практична робота. Догляд за кімнатними рослинами

Урок 31

Тема. Кімнатні рослини. Практична робота. Догляд за кімнатними рослинами

Мета: ознайомити учнів із різноманітністю кімнатних рослин; виховувати прагнення доглядати за кімнатними рослинами.

ХІД УРОКУ

I . Організаційний момент

• Вправа «Погода»

— Яка зараз пора року?

— Який місяць?

— Яке число?

— Тепло чи холодно надворі?

— Який стан неба?

— Яка температура повітря?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

• Читання вірша

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося із кімнатними рослинами і поговоримо про догляд за ними.

III. Вивчення нового матеріалу

— Що у нас на підвіконні росте, дихає і живиться? (Кімнатні рослини)

— Назвіть відомі вам кімнатні рослини.

— Як ви вважаєте, чи не замалий горщик для нашої герані?

— Можливо, якщо її більше поливати, то й не потрібно змінювати горщик, нехай живе в маленькому?

— Можна поставити герань на тумбочку в темний кут?

— Отже, які умови потрібні для життя рослин? (Тепло, світло, вода, земля)

— Чому все це необхідно кімнатним рослинам? (Вони дихають, живляться, ростуть)

КІМНАТНІ КВІТИ

Кімнатні квіти я люблю

То пещу їх, то поливаю,

То з ними тихо говорю,

То їм пісні на сон співаю.

Вони всміхаються мені —

Вони — живі, красиві.

— До якої природи належать кімнатні рослини? (До живої природи)

2 Ознайомлення з кімнатними рослинами: кактусом, бегонією, фіалкою, сансев'єрою

Учитель називає рослину, пропонує розглянути її зовнішній вигляд — будову стебла, форму й забарвлення листя, квітів, розповісти, як доглядати, куди поставити, щоб рослина добре росла.

— Який колір листя? (Світло-темно-зелений)

— Які листочки? (Гладенькі, пухнасті, блискучі)

— Чи є гілочки? Які вони? (Короткі, довгі)

Називаючи наукові назви рослин, доцільно розповісти дітям про те, що одну й ту саму рослину називають по-різному, наприклад, алое — столітник, аспідістра — дружна сімейка, бальзамін — вогник тощо.

— Зазвичай, народні назви дуже влучні. Наприклад, аспідістру називають «дружною сімейкою» тому, що її листя з'являється і росте водночас, рослина швидко розвивається. Бальзамін називають «вогником» за яскравий колір квітів.

Спеціально вчити з дітьми назви кімнатних рослин не потрібно.

Але під час спостережень або догляду за рослиною слід завжди називати її правильно. Так діти зможуть запам'ятати найскладніші назви.

На уроці можна виготовити таблички з написами назв кімнатних квітів і повісити на гілочки розглянутих рослин.

3 Гра «Що на що схоже?»

• На що схожий кактус?

• На що схожі листочки бегонії, сансев'єри?

4 Практична робота. Догляд за кімнатними рослинами

1) Поливання квітів.

2) Розпушування ґрунту.

3) Видалення пилу з листя.

5 Чи знаєш ти?

• Кімнатні рослини розподілені на дві групи: листяні рослини, за якими легко доглядати, і квіткові рослини — вимогливі пестунки, що можуть загинути від невеличкого протягу.

• Усім кімнатним рослинам корисно іноді опинитися під теплим дощем, але не всі рослини можна мити під душем.

• Запилені рослини з ворсистим листям (наприклад, фіалку) краще чистити м'якою щіточкою.

• Якщо ви забули полити рослину і земля зовсім висохла, поставте горщик із квіткою у воду і тримайте до зникнення пухирців повітря: земля повинна стати вогкою.

• Поливаючи рослини, пам'ятайте, що краще добре полити квітку раз на тиждень, ніж потроху щодня.

• Навесні та влітку, під час цвітіння кімнатну рослину потрібно поливати дещо більше, ніж зазвичай: рослину слід підживлювати.

• Кімнатні рослини необхідно пересаджувати кожні два-три роки, і краще це робити навесні.

• Коріння рослини може дуже розростися, і, незважаючи на часте поливання, рослина може засохнути.

• Інформація для вчителя

Ознайомлюючи дітей із рослинами, розкажіть про життя цих рослин у природних умовах, про їх використання у промисловості.

Усе це розширює уявлення дітей про рослинний світ і підвищує інтерес до спостережень.

Дітям цікаво буде дізнатися, що один із видів фікуса в себе на батьківщині, в Індії, досягає 30 м заввишки, з листям до 1 м завдовжки. Зарослі фікуса утворюють цілі гаї. Із соку фікуса виготовляють каучук, з якого роблять гумові іграшки тощо.

•• Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1 Ліплення з пластиліну кактуса, на якому «зацвіла» квітка

2 Тестування

— Яку користь приносять кімнатні рослини? Позначте правильну відповідь.

а) Очищують повітря;

б) заповнюють порожні місця на підвіконні;

в) зволожують повітря;

г) знищують шкідливих комах;

д) збагачують повітря киснем;

е) прикрашають кімнату;

ж) лікують.

V. Підсумок уроку

— Які кімнатні рослини ви запам'ятали?

— Як слід доглядати за кімнатними рослинами?

— Яку користь приносять кімнатні рослини?



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (05.08.2013)
Переглядів: 11038 | Рейтинг: 3.7/3
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 15
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint. В гостях у Ганнусі
Екскурсія до шкільної майстерні
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]