Урок 31 Тема. Кімнатні рослини. Практична робота. Догляд за кімнатними рослинамиМета: ознайомити учнів із різноманітністю кімнатних рослин; виховувати прагнення доглядати за кімнатними рослинами. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент • Вправа «Погода» — Яка зараз пора року? — Який місяць? — Яке число? — Тепло чи холодно надворі? — Який стан неба? — Яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади? II. Повідомлення теми і мети уроку • Читання вірша — Сьогодні на уроці ми ознайомимося із кімнатними рослинами і поговоримо про догляд за ними. III. Вивчення нового матеріалу — Що у нас на підвіконні росте, дихає і живиться? (Кімнатні рослини) — Назвіть відомі вам кімнатні рослини. — Як ви вважаєте, чи не замалий горщик для нашої герані? — Можливо, якщо її більше поливати, то й не потрібно змінювати горщик, нехай живе в маленькому? — Можна поставити герань на тумбочку в темний кут? — Отже, які умови потрібні для життя рослин? (Тепло, світло, вода, земля) — Чому все це необхідно кімнатним рослинам? (Вони дихають, живляться, ростуть) КІМНАТНІ КВІТИ Кімнатні квіти я люблю То пещу їх, то поливаю, То з ними тихо говорю, То їм пісні на сон співаю. Вони всміхаються мені — Вони — живі, красиві. — До якої природи належать кімнатні рослини? (До живої природи) 2 Ознайомлення з кімнатними рослинами: кактусом, бегонією, фіалкою, сансев'єрою Учитель називає рослину, пропонує розглянути її зовнішній вигляд — будову стебла, форму й забарвлення листя, квітів, розповісти, як доглядати, куди поставити, щоб рослина добре росла. — Який колір листя? (Світло-темно-зелений) — Які листочки? (Гладенькі, пухнасті, блискучі) — Чи є гілочки? Які вони? (Короткі, довгі) Називаючи наукові назви рослин, доцільно розповісти дітям про те, що одну й ту саму рослину називають по-різному, наприклад, алое — столітник, аспідістра — дружна сімейка, бальзамін — вогник тощо. — Зазвичай, народні назви дуже влучні. Наприклад, аспідістру називають «дружною сімейкою» тому, що її листя з'являється і росте водночас, рослина швидко розвивається. Бальзамін називають «вогником» за яскравий колір квітів. Спеціально вчити з дітьми назви кімнатних рослин не потрібно. Але під час спостережень або догляду за рослиною слід завжди називати її правильно. Так діти зможуть запам'ятати найскладніші назви. На уроці можна виготовити таблички з написами назв кімнатних квітів і повісити на гілочки розглянутих рослин. 3 Гра «Що на що схоже?» • На що схожий кактус? • На що схожі листочки бегонії, сансев'єри? 4 Практична робота. Догляд за кімнатними рослинами 1) Поливання квітів. 2) Розпушування ґрунту. 3) Видалення пилу з листя. 5 Чи знаєш ти? • Кімнатні рослини розподілені на дві групи: листяні рослини, за якими легко доглядати, і квіткові рослини — вимогливі пестунки, що можуть загинути від невеличкого протягу. • Усім кімнатним рослинам корисно іноді опинитися під теплим дощем, але не всі рослини можна мити під душем. • Запилені рослини з ворсистим листям (наприклад, фіалку) краще чистити м'якою щіточкою. • Якщо ви забули полити рослину і земля зовсім висохла, поставте горщик із квіткою у воду і тримайте до зникнення пухирців повітря: земля повинна стати вогкою. • Поливаючи рослини, пам'ятайте, що краще добре полити квітку раз на тиждень, ніж потроху щодня. • Навесні та влітку, під час цвітіння кімнатну рослину потрібно поливати дещо більше, ніж зазвичай: рослину слід підживлювати. • Кімнатні рослини необхідно пересаджувати кожні два-три роки, і краще це робити навесні. • Коріння рослини може дуже розростися, і, незважаючи на часте поливання, рослина може засохнути. • Інформація для вчителя Ознайомлюючи дітей із рослинами, розкажіть про життя цих рослин у природних умовах, про їх використання у промисловості. Усе це розширює уявлення дітей про рослинний світ і підвищує інтерес до спостережень. Дітям цікаво буде дізнатися, що один із видів фікуса в себе на батьківщині, в Індії, досягає 30 м заввишки, з листям до 1 м завдовжки. Зарослі фікуса утворюють цілі гаї. Із соку фікуса виготовляють каучук, з якого роблять гумові іграшки тощо. •• Фізкультхвилинка IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів 1 Ліплення з пластиліну кактуса, на якому «зацвіла» квітка 2 Тестування — Яку користь приносять кімнатні рослини? Позначте правильну відповідь. а) Очищують повітря; б) заповнюють порожні місця на підвіконні; в) зволожують повітря; г) знищують шкідливих комах; д) збагачують повітря киснем; е) прикрашають кімнату; ж) лікують. V. Підсумок уроку — Які кімнатні рослини ви запам'ятали? — Як слід доглядати за кімнатними рослинами? — Яку користь приносять кімнатні рослини? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 11086 | |
Київ — столиця України |
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с... |
Листівка для Елзіка |
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н... |
Що може комп’ютер |
Всього коментарів: 0 | |