УРОК 112 Тема: Письмова нумерація, запис чисел у нумераційну таблицю. Таблиця чисел першої сотні. Визначення числа десятків у двоцифровому числі. Порівняння чиселМета: формувати в учнів уміння записувати числа першої сотні в нумераційній таблиці; розвивати обчислювальні навички, уміння порівнювати числа і вирази; виховувати уважність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Пролунав і стих дзвінок, Починається УРОК. Всі за парти посідаєм, Працювати починаєм. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Робота за таблицею Доданок 7 777 Доданок 4567 Сума11 12 13 14 15 16 17 Діти методом підбору знаходять невідомі доданки і записують їх у порожніх клітинах таблиці. Потім учитель пропонує прочитати всі перші доданки, всі другі доданки, всі суми. З’ясувати, що перший доданок залишається одним і тим самим (7), другий збільшується на 1, і сума збільшується на 1. 2 Розв'язування задач Учитель читає задачу, а діти викладають квадрати або обводять клітинки в зошитах. • Мишко купив 5 зошитів в лінійку і 4 зошити в клітину. Скільки усього зошитів купив Мишко? • Мишко купив 9 зошитів, 6 зошитів він віддав сестрі. Скільки зошитів залишилося у Мишка? (6 будь-яких зошитів відсовують або закреслюють 6 квадратів.) З’ясовується, чим цікаві ці дві задачі. Друга задача — немов продовження першої, оскільки відповідь першої задачі входить до умови другої. • У хлопчика було 12 марок, українських і зарубіжних порівну. Скільки було українських і скільки зарубіжних марок? А якщо відомо, що українських марок було більше, ніж зарубіжних, то скільки могло бути тих і інших марок? (Розв’язують методом підбору чисел у рівності: 12 = Ц + Ц ) 3 Порівняння чисел • 23 і 32 (23 менше, ніж 32, оскільки 2 десятки менше, ніж 3 десятки.) • 9 дес. 2 од. і 9 дес. 6 од. (9 дес. 2 од. менше, ніж 9 дес. 6 од., оскільки десятків порівну, а одиниць у першому числі менше). За потреби при порівнянні чисел слід звернутися до наочності. • 14 см і 4 дм (порівнюючи 14 см і 4 дм, учні міркують так: 4 дм — це 4 десятки сантиметрів, або 40 см; 14 см менше, ніж 40 см, отже, 14 см менше, ніж 4 дм.) Корисно, щоб, виконуючи порівняння, діти показували орієнтовну довжину порівнюваних відрізків. 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Доповніть ряд двома-трьома числами. 1; 3; 5; 7, ... III. повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Робота з матеріалом для лічби Використовуючи абак (нумераційну таблицю), пучки-десятки й окремі палички, спочатку повторюють письмову нумерацію чисел другого десятка: позначають цифрами число паличок (1 дес. 9 од., 2 дес.). Діти пояснюють, що означає в записі числа кожна цифра. Потім аналогічно працюють над числами, які більше 20: задають число паличками, а діти позначають число цифрами і, навпаки, задають число, позначене цифрами, а діти ілюструють їх паличками (39; 40; 45). При записі чисел діти під керівництвом учителя дають пояснення виду: число містить 2 десятки — цифра 2 повинна стояти на другому місці праворуч; число містить 4 одиниці — цифра 4 на першому місці праворуч. Читаю: двадцять чотири. У числі 30 міститься 3 десятки, або 30 одиниць, нуль показує, що в числі 30 окремі одиниці відсутні. (Термін «одиниці 1(2) розряду» не вводиться.) 2 Первинне закріплення Записування чисел у нумераційну таблицю. — Запишіть у таблицю числа: тридцять два, двадцять п’ять, сімнадцять, сімдесят, дев’яносто вісім, сто. 3 Робота за таблицею першої сотні — Назвіть числа шостого десятка; — назвіть попереднє і наступне число для числа 37; 50; — прочитайте всі числа, у яких число одиниць 6. — Яке число іде за числом 99? — Збільшиться чи зменшиться число 25, якщо в ньому поміняти місцями цифри? ● Фізкультхвилинка Поросятко зранку встало, потягнулось, В різні боки повернулось, Потім весело всміхнулось. Кругом себе обернулось, Та й побігло до води. — Хрю, хрю, хрю! — Хрю, хрю, хрю! я купатися люблю! V. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування задачі Мама купила 6 десятків огірків, а бабуся — на один десяток менше. Скільки десятків огірків купила бабуся? на дошці — запис короткої умови задачі. Мама — 6 дес. огір. м------------1 Бабуся — ?, на 1 дес. огір. менше — якою дією розв’яжемо задачу? — Яку дамо відповідь на питання задачі? — Яке число містить 1 десяток? Учитель пропонує замінити в умові слово менше словом більше. — Що змінилося в розв’язанні? 2 Офтальмологічна пауза 3 Порівняння чисел і виразів. Самостійна робота 10 + 8 □ 10 + 9 8 + 6 □ 8 + 8 12 - 6 □ 12 - 8 13 - 4 □ 15 - 4 1 варіант — 1-й рядок; 2 варіант — 2-й рядок. Перевірка. — Поставте знак плюс, якщо приклади розв’язані правильно. — Поставте знак мінус, якщо допущені помилки. — Просигналізуйте зеленим кольором ті, хто виконав роботу правильно. — Просигналізуйте червоним кольором ті, хто припустився помилки. 4 Розв'язування логічних задач • У Віті сьогодні день народження. Він молодший за свою сестру, якій виповнилося 6 років. Скільки років може бути Віті? (5; 4; 3; 2; 1) • Володя, Дмитрик і Петрик влаштували змагання. Один з хлопчиків розв’язав 12 прикладів, другий — 13, а третій — 14. Скільки прикладів розв’язав кожен хлопчик, якщо Петрик розв’язав прикладів менше, ніж Дмитрик, а Дмитрик менше, ніж Володя? (Володя — 14, Дмитрик — 13, Петрик — 12) • Котові Леопольду подарували 11 кульок. Кульки були червоні і сині. Червоних було більше, ніж синіх. Скільки могло бути синіх кульок і скільки червоних? (Червоних кульок 7, синіх 4) • У кота Леопольда є три книги. У першій на три сторінки більше, ніж у другій, і на дві сторінки менше, ніж у третій. Усього в книгах 20 сторінок. Скільки сторінок у кожній книзі? (7; 4; 9) VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Яке завдання вам сподобалося найбільше? — Оцініть свою роботу на уроці смайликом. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3667 | |
Приголосні мають різний характер |
Сонце та його значення для життя на Землі |
«А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читання |
Фантастичні образи |
Твій друг — книга. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |