Віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток (загальний випадок). Задачі на дві дії

Урок 51

Тема. Віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток (загальний випадок). Задачі на дві дії

Мета: ознайомити учнів із загальним випадком віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток; вправляти в розв’язанні задач на дві дії.

Обладнання: таблиці усних обчислень, опорні схеми, предметні малюнки.

Хід уроку

I. Актуалізація знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання

1) Один учень зачитує розв’язання задачі № 387.

2) Записати розв’язання задачі за допомогою виразу.

2. Математичний диктант

• Від 90 відняти 30;

• до числа 44 додати 33;

• знайти суму чисел 15 і 62;

• число 12 зменшити на суму чисел 3 і 4;

• до 20 додати 80;

• записати число в якому 6 дес. і 4 од, 7 дес. і 2 од, 9 дес.;

• знайти різницю чисел 78 і 70;

• записати «сусідів» числа 60.

3. Усні обчислення

1) Гра «Подорож на потязі»

100 – 60 72 + 15 60 – 50 16 + 31 73 + 20

6 + 80 2 + 76 50 + 49 20 – 7 13 + 6

2) Знайти однакові вирази й поєднати їх стрілочкою.

50 + 11 70 + 25  93 + 2  60 + 7  9 + 30  22 + 17

32 + 16  42 + 6  43 + 24  20 + 41

II. Робота над новим матеріалом

1. Підготовча робота

Розв’язати приклади.

2. Пояснення нового матеріалу

— Нам треба розв’язати приклад.

48 – 32

Спочатку ми віднімемо десятки:

40 – 30 = 10, а потім — одиниці: 8 – 2 = 6.

— Скільки десятків залишилося? (1 дес.)

— Скільки одиниць залишилося? (6 од.)

Додамо до десятків одиниці:

10 + 6 = 16

Висновок: віднімаючи двоцифрові числа, десятки віднімаємо від десятків, а одиниці — від одиниць.

3. Первинне закріплення

1) Виконання завдання № 388, 388.

2) Розв’язання прикладів № 390.

4. Самостійна робота

5. Взаємоперевірка роботи

6. Фізкультхвилинка

III. Розвиток математичних умінь

1. Робота над задачами

1) Розв’язання задачі № 391.

— Чи можна відразу дізнатися, яка маса капусти в обох діжках?

— Що для цього треба зробити?

— Чи відома маса однієї діжки?

— Яку дію треба виконати, щоб знайти масу двох порожніх діжок?

8 + 8 = 16 кг

— Як знайти масу капусти в діжках?

98 – 16 = 82 кг

Запишіть цю задачу, склавши вираз.

2) Розв’язання задачі.

У Володі 13 повітряних кульок, а у Тарасика — на 7 більше, ніж у Володі. У Марійки на 10 менше, ніж у Тарасика. Скільки повітряних кульок у Марійки?

Діти самостійно розв’язують задачу.

3) Перевірка роботи.

IV. Підсумок уроку

V. Домашнє завдання

С. 72 № 392.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (20.11.2013)
Переглядів: 1432 | Рейтинг: 0.0/0
«Грамотний-видющий і на все тямущий»
Бджілка мала, та й та працює
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі...
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка...
Число і цифра 10. Запис числа 10 двома цифрами. Порівняння чисел у межах 10. ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]