Урок 51 Тема. Віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток (загальний випадок). Задачі на дві діїМета: ознайомити учнів із загальним випадком віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток; вправляти в розв’язанні задач на дві дії. Обладнання: таблиці усних обчислень, опорні схеми, предметні малюнки. Хід уроку I. Актуалізація знань учнів 1. Перевірка домашнього завдання 1) Один учень зачитує розв’язання задачі № 387. 2) Записати розв’язання задачі за допомогою виразу. 2. Математичний диктант • Від 90 відняти 30; • до числа 44 додати 33; • знайти суму чисел 15 і 62; • число 12 зменшити на суму чисел 3 і 4; • до 20 додати 80; • записати число в якому 6 дес. і 4 од, 7 дес. і 2 од, 9 дес.; • знайти різницю чисел 78 і 70; • записати «сусідів» числа 60. 3. Усні обчислення 1) Гра «Подорож на потязі» 100 – 60 72 + 15 60 – 50 16 + 31 73 + 20 6 + 80 2 + 76 50 + 49 20 – 7 13 + 6 2) Знайти однакові вирази й поєднати їх стрілочкою. 50 + 11 70 + 25 93 + 2 60 + 7 9 + 30 22 + 17 32 + 16 42 + 6 43 + 24 20 + 41 II. Робота над новим матеріалом 1. Підготовча робота Розв’язати приклади. 2. Пояснення нового матеріалу — Нам треба розв’язати приклад. 48 – 32 Спочатку ми віднімемо десятки: 40 – 30 = 10, а потім — одиниці: 8 – 2 = 6. — Скільки десятків залишилося? (1 дес.) — Скільки одиниць залишилося? (6 од.) Додамо до десятків одиниці: 10 + 6 = 16 Висновок: віднімаючи двоцифрові числа, десятки віднімаємо від десятків, а одиниці — від одиниць. 3. Первинне закріплення 1) Виконання завдання № 388, 388. 2) Розв’язання прикладів № 390. 4. Самостійна робота 5. Взаємоперевірка роботи 6. Фізкультхвилинка III. Розвиток математичних умінь 1. Робота над задачами 1) Розв’язання задачі № 391. — Чи можна відразу дізнатися, яка маса капусти в обох діжках? — Що для цього треба зробити? — Чи відома маса однієї діжки? — Яку дію треба виконати, щоб знайти масу двох порожніх діжок? 8 + 8 = 16 кг — Як знайти масу капусти в діжках? 98 – 16 = 82 кг Запишіть цю задачу, склавши вираз. 2) Розв’язання задачі. У Володі 13 повітряних кульок, а у Тарасика — на 7 більше, ніж у Володі. У Марійки на 10 менше, ніж у Тарасика. Скільки повітряних кульок у Марійки? Діти самостійно розв’язують задачу. 3) Перевірка роботи. IV. Підсумок уроку V. Домашнє завдання С. 72 № 392. | |
| |
Переглядів: 1358 | |
Запитання до природи. Чому підстрибує м'яч? |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
Ліплення. композиція «Будиночок равлика» |
Із папером, і з картоном працювати ми майстри! |
Всього коментарів: 0 | |