УРОК 2 Тема. «Грамотний-видющий і на все тямущий»Мета: формувати переконання в тому, що знання надзвичайно потрібні людині, що вчитися в школі — це важливо, бо знання, уміння і навички, здобуті в школі, потрібні будь-кому для подальшого життя; формувати у другокласників уміння бачити, спостерігати, співчувати, зіставляти, робити висновки; вчитися слухати один одного, оцінювати свою роботу і товаришів; виховувати любов до прекрасного. Обладнання: картки «Народний прогностик» (5 шт.) — вересень; стінний календар природи; стенд «Я і Природа»; науководослідницький журнал «Я і Довкілля»; флюгер, термометр, умовні позначення явищ природи. Місце проведення: у шкільному парку (20 хв. уроку). В класі на дошці записано: Я вас чекаю біля берізки. Портфелі залиште в класі. Ваша вчителька. Хід уроку I. Ознайомлення з темою та метою уроку — Я рада бачити вас. Як добре, що ваші личка радісні, усміхнені. Будьте завжди такими. Тема сьогоднішнього уроку «Грамотний-видющий і на все тямущий». А як ви думаєте, чому ми тут, серед природи? (Щіти висловлюють сесії думки). II. Основний зміст роботи 1. Спостереження за погодою. — Так, природа — це розкрита книга, книга дуже цікава, загадкова. І тільки видющі і тямущі люди можуть цю книгу читати. Але ж людина живе в природі, тісно з нею пов'язана, життя людини залежить від природи, і знати природні закони, вивчати їх, уміти розуміти природні явища — це завдання людини. — Будемо читати цю книгу (природу)? Звичайно, для цього потрібні знання і уміння, спостережливість, любов і добре ставлення до природи. Ми, люди, повинні не тільки милуватися цією красою, а й оберігати, вивчати, розуміти. Почнемо вивчати погоду. Свої спостереження будемо позначати в календарі природи. 2. Бесіда. — Що впливає на погоду? (Сонце, вітер, вода — важливі умови погоди.) — Якою буває погода? Від чого вона залежить? — Що таке вітер? (Рух повітря.) — Чи впливає на погоду сила і напрям вітру? Визначте напрям вітру. Допоможе в цьому прилад — флюгер. 3. Практична робота. В календарі природи ми будемо позначати вітер спеціальним значком — > 1 Погода залежить від стану неба. Гляньте на небо: яке воно, чи бачите ви сонечко? Якщо небо вкрите суцільними хмарами, і сонечко не проглядає, ми позначаємо так ф — похмуро, а якщо сонечко проглядає, то це С) — хмарно, а якщо немає хмар, то О — ясно. (Вчитель показує знаки, діти повторюють.) Ще на погоду впливає вода — опади. Які бувають опади? Так, у вигляді дощу, снігу, граду, туману (діти називають, =вч и)т елька показує умовні знаки: Температуру повітря вимірюємо ось цим приладом — термометром (міряють температуру). Для чого треба вивчати погоду? З сьогоднішнього дня погоду вересня більш досконало вивчають діти першої бригади — прогностики і занотовують у картки — Народний прогностик на вересень. Число Народний прогностик стверджує Власні спостереження Висновки 11.09 Івана Головасика. Збирають коріння для ліків. Журавлі відлітають — рання зима 14.09 Семена. Починається «бабине» літо. Ясний день — осінь погожа і тепла 19.09 Михайла. Листя пожовкло на горобині — рання осінь та рання і холодна зима 24.09 Корнила. Федора. Всяке літо закінчилося 27.09 Здвиження. Зрубують капусту. 3 цього дня змії залягають у сплячку Прикмети вересня Підсумки спостережень 1. Листя на березах почне жовтіти з верхів — весна рання, знизу — пізня 2. Листопад проходить швидко — буде холодна зима 4. Ознайомлення з Календарем природи, стендом «Я і Природа», науково-дослідницьким журналом «Я і Довкілля» (урок в класі). Зверніть увагу на ці три стенди. Будемо позначати наслідки наших спостережень за погодою в Календарі, а все цікаве, що побачимо, в журналі «Я і Довкілля», щоб зробити наукові висновки щодо погоди. Будемо вчитися читати книгу природи, розуміти все, що відбувається в ній, навчимося бачити, любити і берегти прекрасне. Учні читають вірш М. Сингаївського «Голос природи». 5. Бесіда. 1. Про що вірш? Для чого треба вчитися? 2. Який цей світ? Що це значить? 3. Хто знайде дорогу в світі? 4. Хто зазнає долі (щастя)? 5. Кого шанують і люблять люди? 6. Робота в групах. Розв'язування ситуативних завдань для закріплення у групах. Після 7 хвилин розв'язування ситуації доповідає учень, якого вибрала група. I група. Якою була погода у вересні? II група. Як ви будете виконувати проект «Славетні українці», хто що буде робити, чому? III група. Один із ваших товаришів не вміє правильно читати. Що ви будете робити? IV група. Що треба робити, щоб навчитися визначати температуру повітря? IV. Домашнє завдання Вивчити прислів'я про природу. V. Підсумок уроку Кожна група оцінює урок. | |
| |
Переглядів: 2163 | |
Виготовлення персонажів із казок з природних матеріалів |
Що можна робити з інформацією |
Розповідь Мудрунчика або інформаційні процеси |
П. Тичина «Де не глянь — колоски». Т. Коломієць «Хліб» |
Підсумковий урок за І семестр |
Всього коментарів: 0 | |