Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання транспортної техніки
Урок 53

Тема. Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання транспортної техніки

Мета: розвивати уявлення учнів про сучасні способи організації вироб-ництва; формувати вміння працювати в трудовому колективі поточним ме-тодом; виховувати відповідальність, колективізм.

Обладнання: ілюстрації із зображенням конвеєра автозаводу, картон, ко-льоровий папір, гумка, клей, лінійки, косинці, ножиці, пензлі, шило.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

Учитель

Дзвоник всім нам дав наказ —

До роботи швидше в клас!

Біля парти станем чемно —

Хай мине чає недаремно.

Будемо уважні й старанні всі,

Сядемо рівненько на місця свої.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми з вами проведемо незвичайний урок. Ми будемо не просто учнями, а робітниками, які працюють на автомобільному заводі.

Клас перетворюємо на автомобільний завод; середній ряд парт стає го-ловним конвеєром, а бічні ряди — цехами-постачальниками комплекту-ючих частин автомобілів. У кожному цеху оберемо начальника, на яко-го покладаються обов’язки регулювання відносин робітників свого цеху з іншими підрозділами, допомога і поточний контроль за їхньою робо-тою. Кожен робітник має своє робоче місце і виготовляє індивідуаль-но свою деталь, яка буде потрібна для збирання автомобіля-самоскида.

Один робітник розмічає матеріал, другий вирізує розгортку, третій по -значає місце згину лезом ножиць і згинає заготовку, четвертий склеює деталь. На конвеєрі деталі складають, кріплять на раму і відправляють в упоряджувальне відділення, де на робочих місцях виріб оздоблюють аплікацією або розфарбовують. Останній етап роботи пов’язаний із конт-ролем і випробуванням моделі і виконується у відділі технічного контро-лю, де начальником є вчитель.

ІІІ. Аналіз конструкції моделі вантажного автомобіля-самоскида

1. Відгадування загадок.

Біжать чотири брати,

жодного не можуть догнати. (Колеса)

Маленький будиночок

По місту біжить,

Дорослі і діти

В будиночку сидять. (Автобус)

Я не їм вівса, ні сіна,

Дайте випити бензину —

Усіх коней обжену,

Хоч кого наздожену! (Автомобіль)

— Автомобіль має такі деталі: рама, колеса, підшипники, осі-фіксатори

для коліс, кузов, кріплення до кузова, кабіна.

2. Хвилинка-цікавинка.

— Слово «автомобіль» у перекладі з грецької мови означає предмет, що

рухається сам. До того часу, коли винайшли автомобіль, усі транспортні за-соби — вози, карети — тягнули за собою тварини (коні, воли, віслюки).

Перший автомобіль був створений у Франції більше двох сотень років

тому. Він рухався з такою швидкістю, як ходять пішоходи.

Колеса перших автомобілів були дерев’яними з металевими обручами.

А вже пізніше з’явилися суцільні гумові шини без повітря всередині. Сучас-ні шини автомобілів — це гумові камери, які наповнюються повітрям.

IV. Послідовність трудових дій

Розподіл виготовлення деталей проходить із урахуванням інтересів ді-тей, а також їхніх умінь виконати технологічну операцію. Наголошую на від-повідальному ставленні до праці, бо якість виробу залежить від якості вико-нання завдання кожним учнем окремо.

V. Самостійна робота учнів

— Отже, запускаємо конвеєр, а кінцевий результат побачимо у відділі технічного контролю.

Учні виготовляють деталі, передають їх з «цеху» в «цех» конвеєром.

VI. Аналіз і оцінка учнівських робіт

1. Начальник контрольно-технічного відділу підбиває підсумки: скільки автомобілів випустив завод за зміну, які трапились недоліки, чим вони зумовлені й як усунені. Начальники цехів відзначають тих, хто сумлін-но та якісно працював. Цим учням доручається передати вироби до ди-тячого садка.

2. Повторення правил дорожнього руху.

1) Відгадування загадки.

Як переходиш вулицю,

То завжди зупинись

І перш за все з увагою на

Мене подивись.

Я шлях вкажу надійний,

Де небезпек нема,

Трикольорові очі

Я маю недарма. (Світлофор)

2) Повторення віршованих правил переходу вулиці.

1-й учень

Всім треба, перш ніж мандрувати,

Дорожню грамоту вивчати.

2-й учень

Йди тротуаром, не штовхайся

І краю правого тримайся!

3-й учень

Дорогу перейти нам слід,

Де пішохідний перехід!

4-й учень

По «зебрі» йди, це вкрай важливо,

На перехрестях — особливо!

5-й учень

На світлофор дивись: оку,

Як не горить зелене «око»!

6-й учень

Без світлофора перехід —

Поглянути наліво слід,

Направо також, безперечно.

Спішити дуже небезпечно!

7-й учень

Машина близько чи трамвай —

Нехай проїдуть, зачекай.

8-й учень

Де рух стрімкий і небезпечний,

Підземний перехід доречний!

Всі

Отож, на вулиці пильнуй!

Дорожні правила шануй!

(В. Бутрім)

VII. Підсумок уроку

— Які види транспортних засобів ви знаєте?

(Бесіда про при значення транспортних засобів, правила посадки і висадки па-сажирів з транспорту.)

— Хто управляє машиною? Якщо до того ж привести в дію машину, на-тиснувши на кнопку «пуск», то людина постане перед учнями повелителем своїх сталевих помічників.

VIII. Прибирання учнями своїх робочих місць

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 1632 | Рейтинг: 5.0/1
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ...
Симетричне вирізування
Про працелюбних і лінивих
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя...
Узагальнюючий урок із теми «Мова живопису й графіки». Колективна робота «Хто ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]