Урок 53
Тема. Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання транспортної технікиМета: розвивати уявлення учнів про сучасні способи організації вироб-ництва; формувати вміння працювати в трудовому колективі поточним ме-тодом; виховувати відповідальність, колективізм. Обладнання: ілюстрації із зображенням конвеєра автозаводу, картон, ко-льоровий папір, гумка, клей, лінійки, косинці, ножиці, пензлі, шило. ХІД УРОКУ І. Організація класу Учитель Дзвоник всім нам дав наказ — До роботи швидше в клас! Біля парти станем чемно — Хай мине чає недаремно. Будемо уважні й старанні всі, Сядемо рівненько на місця свої. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми з вами проведемо незвичайний урок. Ми будемо не просто учнями, а робітниками, які працюють на автомобільному заводі. Клас перетворюємо на автомобільний завод; середній ряд парт стає го-ловним конвеєром, а бічні ряди — цехами-постачальниками комплекту-ючих частин автомобілів. У кожному цеху оберемо начальника, на яко-го покладаються обов’язки регулювання відносин робітників свого цеху з іншими підрозділами, допомога і поточний контроль за їхньою робо-тою. Кожен робітник має своє робоче місце і виготовляє індивідуаль-но свою деталь, яка буде потрібна для збирання автомобіля-самоскида. Один робітник розмічає матеріал, другий вирізує розгортку, третій по -значає місце згину лезом ножиць і згинає заготовку, четвертий склеює деталь. На конвеєрі деталі складають, кріплять на раму і відправляють в упоряджувальне відділення, де на робочих місцях виріб оздоблюють аплікацією або розфарбовують. Останній етап роботи пов’язаний із конт-ролем і випробуванням моделі і виконується у відділі технічного контро-лю, де начальником є вчитель. ІІІ. Аналіз конструкції моделі вантажного автомобіля-самоскида 1. Відгадування загадок. Біжать чотири брати, жодного не можуть догнати. (Колеса) Маленький будиночок По місту біжить, Дорослі і діти В будиночку сидять. (Автобус) Я не їм вівса, ні сіна, Дайте випити бензину — Усіх коней обжену, Хоч кого наздожену! (Автомобіль) — Автомобіль має такі деталі: рама, колеса, підшипники, осі-фіксатори для коліс, кузов, кріплення до кузова, кабіна. 2. Хвилинка-цікавинка. — Слово «автомобіль» у перекладі з грецької мови означає предмет, що рухається сам. До того часу, коли винайшли автомобіль, усі транспортні за-соби — вози, карети — тягнули за собою тварини (коні, воли, віслюки). Перший автомобіль був створений у Франції більше двох сотень років тому. Він рухався з такою швидкістю, як ходять пішоходи. Колеса перших автомобілів були дерев’яними з металевими обручами. А вже пізніше з’явилися суцільні гумові шини без повітря всередині. Сучас-ні шини автомобілів — це гумові камери, які наповнюються повітрям. IV. Послідовність трудових дій Розподіл виготовлення деталей проходить із урахуванням інтересів ді-тей, а також їхніх умінь виконати технологічну операцію. Наголошую на від-повідальному ставленні до праці, бо якість виробу залежить від якості вико-нання завдання кожним учнем окремо. V. Самостійна робота учнів — Отже, запускаємо конвеєр, а кінцевий результат побачимо у відділі технічного контролю. Учні виготовляють деталі, передають їх з «цеху» в «цех» конвеєром. VI. Аналіз і оцінка учнівських робіт 1. Начальник контрольно-технічного відділу підбиває підсумки: скільки автомобілів випустив завод за зміну, які трапились недоліки, чим вони зумовлені й як усунені. Начальники цехів відзначають тих, хто сумлін-но та якісно працював. Цим учням доручається передати вироби до ди-тячого садка. 2. Повторення правил дорожнього руху. 1) Відгадування загадки. Як переходиш вулицю, То завжди зупинись І перш за все з увагою на Мене подивись. Я шлях вкажу надійний, Де небезпек нема, Трикольорові очі Я маю недарма. (Світлофор) 2) Повторення віршованих правил переходу вулиці. 1-й учень Всім треба, перш ніж мандрувати, Дорожню грамоту вивчати. 2-й учень Йди тротуаром, не штовхайся І краю правого тримайся! 3-й учень Дорогу перейти нам слід, Де пішохідний перехід! 4-й учень По «зебрі» йди, це вкрай важливо, На перехрестях — особливо! 5-й учень На світлофор дивись: оку, Як не горить зелене «око»! 6-й учень Без світлофора перехід — Поглянути наліво слід, Направо також, безперечно. Спішити дуже небезпечно! 7-й учень Машина близько чи трамвай — Нехай проїдуть, зачекай. 8-й учень Де рух стрімкий і небезпечний, Підземний перехід доречний! Всі Отож, на вулиці пильнуй! Дорожні правила шануй! (В. Бутрім) VII. Підсумок уроку — Які види транспортних засобів ви знаєте? (Бесіда про при значення транспортних засобів, правила посадки і висадки па-сажирів з транспорту.) — Хто управляє машиною? Якщо до того ж привести в дію машину, на-тиснувши на кнопку «пуск», то людина постане перед учнями повелителем своїх сталевих помічників. VIII. Прибирання учнями своїх робочих місць | |
| |
Переглядів: 1674 | |
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді |
Охорона тварин. Турбота людей про тварин |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Аплікація з кольорового паперу «квітка» |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
Всього коментарів: 0 | |