💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Свята моєї родини. Дозвілля родини

Урок 8

Тема. Свята моєї родини. Дозвілля родини

Мета: Ознайомити учнів із назвами свят: Днем Святого Миколая, Нового року, Різдва Христового, Паски, Масниці; обговорити з учнями, чим можна займатися у вільний час, як провести вихідні; пояснити дітям, що людина відпочиває тільки тоді, коли займається улюбленою справою; сприяти розвитку спостережливості, мислення дитини, уяви, самостійності, активності; виховувати гуманну, творчу, соціально активну особистості.

На уроці можна використати наочні посібники та демонстраційні матеріали видавництва «Ранок»: демонстраційний матеріал «Народні свята. Пори року».

ХІД УРОКУ

1. Вправа «Погода».

— Який сьогодні день: ясний, хмарний, похмурий?

— Яке небо?

— Які опади?

— Який вітер?

— Яка температура повітря?

— Що змінилось порівняно з минулим тижнем?

2. Робота за підручником (С. 28).

Учні розглядають малюнки і називають, які свята на них зображено.

— На яке свято печуть торт і запалюють свічки на ньому?

— Скільки років іменинникові?

— Чи є така традиція у вашій родині?

— На яке свято ваш чобіток може стати чарівним і у ньому з’являться гостинці?

— Чому це свято є радісним для дітей?

— В який час доби приходить до діток Святий Миколай?

— Чи вдалося комусь із вас підгледіти, як Святий Миколай кладе під подушку дарунки?

— Як потрібно поводитися, щоб отримати дарунок від Миколая?

— Які подарунки приносив Святий Миколай вам?

— Як ви зазвичай готуєтесь до Дня Святого Миколая?

3. Робота із загадками.

• У святковій залі Стоїть, як картинка.

Весела, зелена Красуня... (ялинка).

• Лиш раз на рік вона приходить У гості з лісу і для нас Вбрання барвисте одягає,

Багато іграшок, прикрас.

Уся іскриться та сіяє,

Така висока і струнка...

А нумо, хто з вас відгадає

Ота принцеса, хто така? (Ялинка)

— На яке свято діти запрошують ялинку?

— Коли зустрічаємо Новий рік?

4. Робота в групах.

Складіть новорічне вітання.

Учитель. 7 січня ми святкуємо Різдво Христове. Це день, коли народився Ісус Христос. Як святкують Різдвяні свята у вашій родині?

— Які дійства відбуваються під час Різдвяних свят? (Молодь ходить із вертепом, у масках.)

— Які пісні співають у ці дні?

Доцільно вивчити з дітьми щедрівку або колядку.

ЩЕДРІВКА

Щедрий вечір, а я йду,

Сидить зайчик на льоду.

А я його став питати,

Куди іти щедрувати.

А він мені показав,

Ще й вушками помахав:

«Іди, іди туди,

Де добрії люди,

Де хороша господиня,

Де хороший господар Дають дітям щедрий дар».

Добривечір!

КОЛЯДКА

Бігла мишка по льоду,

Загубила коляду.

А ти біжи, позбирай,

Буде шишка й коровай.

Фізкультхвилинка (проказувати вірш «Допоможемо мамі» з імітацією рухів)

Дружно вправними руками Допоможемо ми мамі.

Посуд гарно перемиєм,

Витрем насухо, складем І при цьому не поб’єм.

Пил зітремо й підметем —

Скрізь порядок наведем.

Учитель. На які свята печуть паски і красять яйця?

— А смажать млинці та спалюють чучело?

— Коли ми святкуємо Паску і Масницю?

— Масляна — це останній тиждень перед Великим постом. Це час розваг і забав. По селах носили солом’яне опудало, в яке діти кидали сніжки. Потім його спалювали або топили у річці. На Масляну пекли млинці, оладки, а головною їжею були вареники з сиром.

(Доцільно використати картки «Народні свята. Пори року» видавництва «Ранок».)

5. Вправа «Мікрофон».

— Які свята відзначають у вашій родині? Розкажіть про одне з них.

6. Робота за підручником (С. 29).

Учні розглядають малюнки. За малюнками розповідають, як проводять вихідні дні родини.

— Де перебуває сім’я у свій вихідний день на першому малюнку?

— Що робить тато?

— Що робить мама?

— Що роблять діти?

— Чому відпочинок на природі — один із найкращих?

— Де проводить свій вихідний сім’я на другому малюнку?

— Що роблять тато і дідусь?

— Що робить хлопчик?

— Що робить мама?

— Що робить бабуся?

— Що робить дівчинка?

— Як ще можна провести вихідні, канікули?

— Як відпочиває ваша родина?

Наступна серія малюнків розповідає про те, чим можна займатися у вільний час.

Діти складають речення за малюнками.

• Мишко любить ходити у похід.

• Дмитрик і Сергійко люблять збирати гриби.

• Миколка і Максим люблять дивитися телепередачі.

• Дениско і Сашко люблять майструвати.

— Яким із цих відпочинків не потрібно захоплюватися? (Переглядом телепередач)

— Назвіть своє улюблене заняття.

Висновок. Людина відпочиває тільки тоді, коли займається улюбленою справою.

7.         Підсумок уроку.

— Про які свята ви дізналися на уроці?

— Які свята люблять у вашій родині?

— Яке свято ви найбільше чекаєте?

— Які свята завжди відзначають у ваших сім’ях?

— До якого свята ви зараз готуєтеся?

— Коли святкують Різдво?

— Які щедрівки, колядки, загадки ви запам’ятали?

— Як ваша сім’я проводить вихідні влітку? Взимку? Восени? Навесні?

— Який відпочинок є найкращим?

На уроці можна також використати тест «Який відпочинок кращий для вас».

• Лежати на канапі, дивитись в стелю і нічого не робити.

• Читати цікаву книжку.

• Займатися спортом.

• Співати і танцювати.

Учитель. Найкращий відпочинок — це зміна діяльності. Тобто, якщо ви сиділи і читали, то після цього потрібно пограти в футбол або потанцювати, і навпаки.



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (15.12.2013)
Переглядів: 2234 | Рейтинг: 0.0/0
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи?
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п...
Чим ми бачимо
«Грамотний-видющий і на все тямущий»
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних тип...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]