Урок 8 Тема. Свята моєї родини. Дозвілля родиниМета: Ознайомити учнів із назвами свят: Днем Святого Миколая, Нового року, Різдва Христового, Паски, Масниці; обговорити з учнями, чим можна займатися у вільний час, як провести вихідні; пояснити дітям, що людина відпочиває тільки тоді, коли займається улюбленою справою; сприяти розвитку спостережливості, мислення дитини, уяви, самостійності, активності; виховувати гуманну, творчу, соціально активну особистості. На уроці можна використати наочні посібники та демонстраційні матеріали видавництва «Ранок»: демонстраційний матеріал «Народні свята. Пори року». ХІД УРОКУ 1. Вправа «Погода». — Який сьогодні день: ясний, хмарний, похмурий? — Яке небо? — Які опади? — Який вітер? — Яка температура повітря? — Що змінилось порівняно з минулим тижнем? 2. Робота за підручником (С. 28). Учні розглядають малюнки і називають, які свята на них зображено. — На яке свято печуть торт і запалюють свічки на ньому? — Скільки років іменинникові? — Чи є така традиція у вашій родині? — На яке свято ваш чобіток може стати чарівним і у ньому з’являться гостинці? — Чому це свято є радісним для дітей? — В який час доби приходить до діток Святий Миколай? — Чи вдалося комусь із вас підгледіти, як Святий Миколай кладе під подушку дарунки? — Як потрібно поводитися, щоб отримати дарунок від Миколая? — Які подарунки приносив Святий Миколай вам? — Як ви зазвичай готуєтесь до Дня Святого Миколая? 3. Робота із загадками. • У святковій залі Стоїть, як картинка. Весела, зелена Красуня... (ялинка). • Лиш раз на рік вона приходить У гості з лісу і для нас Вбрання барвисте одягає, Багато іграшок, прикрас. Уся іскриться та сіяє, Така висока і струнка... А нумо, хто з вас відгадає Ота принцеса, хто така? (Ялинка) — На яке свято діти запрошують ялинку? — Коли зустрічаємо Новий рік? 4. Робота в групах. Складіть новорічне вітання. Учитель. 7 січня ми святкуємо Різдво Христове. Це день, коли народився Ісус Христос. Як святкують Різдвяні свята у вашій родині? — Які дійства відбуваються під час Різдвяних свят? (Молодь ходить із вертепом, у масках.) — Які пісні співають у ці дні? Доцільно вивчити з дітьми щедрівку або колядку. ЩЕДРІВКА Щедрий вечір, а я йду, Сидить зайчик на льоду. А я його став питати, Куди іти щедрувати. А він мені показав, Ще й вушками помахав: «Іди, іди туди, Де добрії люди, Де хороша господиня, Де хороший господар Дають дітям щедрий дар». Добривечір! КОЛЯДКА Бігла мишка по льоду, Загубила коляду. А ти біжи, позбирай, Буде шишка й коровай. Фізкультхвилинка (проказувати вірш «Допоможемо мамі» з імітацією рухів) Дружно вправними руками Допоможемо ми мамі. Посуд гарно перемиєм, Витрем насухо, складем І при цьому не поб’єм. Пил зітремо й підметем — Скрізь порядок наведем. Учитель. На які свята печуть паски і красять яйця? — А смажать млинці та спалюють чучело? — Коли ми святкуємо Паску і Масницю? — Масляна — це останній тиждень перед Великим постом. Це час розваг і забав. По селах носили солом’яне опудало, в яке діти кидали сніжки. Потім його спалювали або топили у річці. На Масляну пекли млинці, оладки, а головною їжею були вареники з сиром. (Доцільно використати картки «Народні свята. Пори року» видавництва «Ранок».) 5. Вправа «Мікрофон». — Які свята відзначають у вашій родині? Розкажіть про одне з них. 6. Робота за підручником (С. 29). Учні розглядають малюнки. За малюнками розповідають, як проводять вихідні дні родини. — Де перебуває сім’я у свій вихідний день на першому малюнку? — Що робить тато? — Що робить мама? — Що роблять діти? — Чому відпочинок на природі — один із найкращих? — Де проводить свій вихідний сім’я на другому малюнку? — Що роблять тато і дідусь? — Що робить хлопчик? — Що робить мама? — Що робить бабуся? — Що робить дівчинка? — Як ще можна провести вихідні, канікули? — Як відпочиває ваша родина? Наступна серія малюнків розповідає про те, чим можна займатися у вільний час. Діти складають речення за малюнками. • Мишко любить ходити у похід. • Дмитрик і Сергійко люблять збирати гриби. • Миколка і Максим люблять дивитися телепередачі. • Дениско і Сашко люблять майструвати. — Яким із цих відпочинків не потрібно захоплюватися? (Переглядом телепередач) — Назвіть своє улюблене заняття. Висновок. Людина відпочиває тільки тоді, коли займається улюбленою справою. 7. Підсумок уроку. — Про які свята ви дізналися на уроці? — Які свята люблять у вашій родині? — Яке свято ви найбільше чекаєте? — Які свята завжди відзначають у ваших сім’ях? — До якого свята ви зараз готуєтеся? — Коли святкують Різдво? — Які щедрівки, колядки, загадки ви запам’ятали? — Як ваша сім’я проводить вихідні влітку? Взимку? Восени? Навесні? — Який відпочинок є найкращим? На уроці можна також використати тест «Який відпочинок кращий для вас». • Лежати на канапі, дивитись в стелю і нічого не робити. • Читати цікаву книжку. • Займатися спортом. • Співати і танцювати. Учитель. Найкращий відпочинок — це зміна діяльності. Тобто, якщо ви сиділи і читали, то після цього потрібно пограти в футбол або потанцювати, і навпаки. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2234 | |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п... |
Чим ми бачимо |
«Грамотний-видющий і на все тямущий» |
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних тип... |
Всього коментарів: 0 | |