💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці

Урок 7

Тема. Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці

Мета: розширити уявлення про аплікацію та орнаментальні композиції як різновид декоративно-прикладного мистецтва; навчити складати орнаменти у смужці; розвивати образне мислення, фантазію; виховувати художні почуття, охайність під час роботи з природним матеріалом.

Обладнання: демонстраційний матеріал — зразки аплікацій, орнаментів у смужці та у квадраті; коробок із листям дерев; для індивідуального користування — кольоровий папір, засушене листя, клей, лінійка, олівець, ножиці, серветка; посібник І. М. Веремійчика «Трудове навчання».

Хід уроку

І. Організація класу

Хвилинка емоційного настрою.

Щоб урок минув не марно,

Працювати треба гарно.

Друзі, гуртом посміхнемось,

До роботи всі візьмемось.

ІІ . Повідомлення теми та завдань уроку

— На уроці ми виготовимо аплікацію із засушеного листя. Навчимося також складати орнаменти у смужках.

ІІ . Робота над темою уроку

— Відгадайте загадку.

У лісах, садах блукає,

Жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль —

Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

— Так, це — осінь. Про цю чарівну пору року складено безліч пісень і віршів. Послухайте один із них.

Осінь, наша осінь —

Золота година.

Неба ясна просинь.

Пісня журавлина.

Бабиного літа

Довга білі коси.

І дорослі, й діти

Люблять тебе, осінь.

(М. Познанська)

— Букви розсипались, зберіть їх та прочитайте назви місяців.

Р Е В Е Н С Ь Е Ж Е В Н Ь О Т И Л Т С О А П Д

— Хто з вас бував у осінньому лісі?

— Які дерева ви там бачили? (Учні називають дерева.)

— Хто бачив листопад?

(Учні розповідають вірш І. Дубинського «Осіннє листя».)

1 - й у ч е н ь

Кущі й дерева невпізнанні

Стоять ошатні і барвисті.

І золотаве, і багряне

З них падає на землю листя.

2 - й у ч е н ь

Листки вербові і кленові,

Березові і ясенові,

Листки каштану і калини,

Акації і горобини…

3 - й у ч е н ь

Горіхи, липи і тополі,

Немов метелики, кружляють

І з легким шелестом поволі

На землю килимом лягають.

4 - й у ч е н ь

Вони, бережисті й зубчасті,

До чогось формою подібні:

Овальні, круглі і довгасті —

Вони нам будуть всі потрібні.

Гра «Зайвий»

Учитель розкладає на кілька парт листя дерев, серед них — лист трави.

Що зайве?

Гра «Чий листочок?»

Хтось із учнів показує листочок. Діти відгадують, з якого він дерева.

Якщо відповідь є правильною, гравець продовжує гру.

Розповідь учителя

— Ви побачили, що листя має різну форму, розміри, колір. Їх можна використати для аплікації. (Учитель демонструє різні види аплікації — з паперу, з тканини, із засушеного листя.)

— Що ж таке аплікація? У перекладі з латині — це накладання. Аплікація — це приклеювання на основний фон вирізаних частин якогось малюнка.

Аплікація буває предметною, сюжетною, декоративною ми ознайомимося із декоративною аплікацією. Це створення орнаментів, які виконуються у квадраті, смужці, колі та складаються з однакових малюнків, які повторюються. Сьогодні ми виконаємо орнамент у смужці із рослинних форм, тобто з листя.

ІV. Аналіз зразка виробу

Робота з посібником (С. 26).

— У чому виготовлена аплікація? (У квадраті, у смужці)

— Листя яких дерев використали в аплікації?

— Як розміщені листки в орнаменті?

V. Інструктаж

— Працювати будете в парах.

1. Доберіть однакові листочки за розміром і формою.

2. Залежно від розмірів листків виріжте прямокутну смужку.

3. Проведіть лінії, розділивши смужку на однакові частини.

4. Наклейте листочки послідовно.

5. Накрийте візерунок аркушем паперу та обережно пригладьте виріб.

— На уроці ви будете користуватися клеєм.

Правила техніки безпеки (робота з клеєм, ножицями)

1. Нанесіть клей тонким шаром, від середини до країв.

2. Під час попадання клею на шкіру або одяг негайно змийте його.

3. Пригладжуйте деталі газетним папером, а руки витирайте серветкою.

4. Будьте обережними із ножицями.

5. Після закінчення роботи закрийте клей, приберіть ножиці.

VІ. Практична робота

Учні виконують аплікацію у смужках за наміченою послідовністю. Вчитель стежить за правильним розміщенням листочків, допомагає розмістити їх симетрично.

Фізкультхвилинка

Ми — листочки,

Ми — листочки.

На гілках ми сидимо.

Тихий вітер повіває,

Нас легесенько гойдає.

Сильний вітер налітає

І з гілок нас всіх зриває.

У повітрі ми кружляємо,

Кружляємо, кружляємо.

На землю ми сідаємо,

Сідаємо, сідаємо.

Учні продовжують самостійну роботу. Вчитель стежить за дотриманням правил роботи з клеєм, за організацією робочого місця.

VІІ . Підсумок уроку

Найкращі роботи вчитель відбирає на виставку, аналізує їх, звертає увагу на правильність підбору листя за формою, кольором, розміщення його на смужці.

Оцінювання учнів

VІІ . Прибирання робочих місць

— На наступний урок принесіть картон світлих тонів, олівець, клей, засушені листя, серветку, газетний папір.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (21.09.2013)
Переглядів: 4343 | Рейтинг: 0.0/0
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу....
Російська народна казка «Лисичка»
Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини
Чим ми бачимо
Робота з папером. Іграшки зі складеного аркуша
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]