Урок 7 Тема. Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці Мета: розширити уявлення про аплікацію та орнаментальні композиції як різновид декоративно-прикладного мистецтва; навчити складати орнаменти у смужці; розвивати образне мислення, фантазію; виховувати художні почуття, охайність під час роботи з природним матеріалом. Обладнання: демонстраційний матеріал — зразки аплікацій, орнаментів у смужці та у квадраті; коробок із листям дерев; для індивідуального користування — кольоровий папір, засушене листя, клей, лінійка, олівець, ножиці, серветка; посібник І. М. Веремійчика «Трудове навчання». Хід уроку І. Організація класу Хвилинка емоційного настрою. Щоб урок минув не марно, Працювати треба гарно. Друзі, гуртом посміхнемось, До роботи всі візьмемось. ІІ . Повідомлення теми та завдань уроку — На уроці ми виготовимо аплікацію із засушеного листя. Навчимося також складати орнаменти у смужках. ІІ . Робота над темою уроку — Відгадайте загадку. У лісах, садах блукає, Жовті шати одягає. Золотисту стелить постіль — Жде сестрицю білу в гості. (Осінь) — Так, це — осінь. Про цю чарівну пору року складено безліч пісень і віршів. Послухайте один із них. Осінь, наша осінь — Золота година. Неба ясна просинь. Пісня журавлина. Бабиного літа Довга білі коси. І дорослі, й діти Люблять тебе, осінь. (М. Познанська) — Букви розсипались, зберіть їх та прочитайте назви місяців. Р Е В Е Н С Ь Е Ж Е В Н Ь О Т И Л Т С О А П Д — Хто з вас бував у осінньому лісі? — Які дерева ви там бачили? (Учні називають дерева.) — Хто бачив листопад? (Учні розповідають вірш І. Дубинського «Осіннє листя».) 1 - й у ч е н ь Кущі й дерева невпізнанні Стоять ошатні і барвисті. І золотаве, і багряне З них падає на землю листя. 2 - й у ч е н ь Листки вербові і кленові, Березові і ясенові, Листки каштану і калини, Акації і горобини… 3 - й у ч е н ь Горіхи, липи і тополі, Немов метелики, кружляють І з легким шелестом поволі На землю килимом лягають. 4 - й у ч е н ь Вони, бережисті й зубчасті, До чогось формою подібні: Овальні, круглі і довгасті — Вони нам будуть всі потрібні. Гра «Зайвий» Учитель розкладає на кілька парт листя дерев, серед них — лист трави. Що зайве? Гра «Чий листочок?» Хтось із учнів показує листочок. Діти відгадують, з якого він дерева. Якщо відповідь є правильною, гравець продовжує гру. Розповідь учителя — Ви побачили, що листя має різну форму, розміри, колір. Їх можна використати для аплікації. (Учитель демонструє різні види аплікації — з паперу, з тканини, із засушеного листя.) — Що ж таке аплікація? У перекладі з латині — це накладання. Аплікація — це приклеювання на основний фон вирізаних частин якогось малюнка. Аплікація буває предметною, сюжетною, декоративною ми ознайомимося із декоративною аплікацією. Це створення орнаментів, які виконуються у квадраті, смужці, колі та складаються з однакових малюнків, які повторюються. Сьогодні ми виконаємо орнамент у смужці із рослинних форм, тобто з листя. ІV. Аналіз зразка виробу Робота з посібником (С. 26). — У чому виготовлена аплікація? (У квадраті, у смужці) — Листя яких дерев використали в аплікації? — Як розміщені листки в орнаменті? V. Інструктаж — Працювати будете в парах. 1. Доберіть однакові листочки за розміром і формою. 2. Залежно від розмірів листків виріжте прямокутну смужку. 3. Проведіть лінії, розділивши смужку на однакові частини. 4. Наклейте листочки послідовно. 5. Накрийте візерунок аркушем паперу та обережно пригладьте виріб. — На уроці ви будете користуватися клеєм. Правила техніки безпеки (робота з клеєм, ножицями) 1. Нанесіть клей тонким шаром, від середини до країв. 2. Під час попадання клею на шкіру або одяг негайно змийте його. 3. Пригладжуйте деталі газетним папером, а руки витирайте серветкою. 4. Будьте обережними із ножицями. 5. Після закінчення роботи закрийте клей, приберіть ножиці. VІ. Практична робота Учні виконують аплікацію у смужках за наміченою послідовністю. Вчитель стежить за правильним розміщенням листочків, допомагає розмістити їх симетрично. Фізкультхвилинка Ми — листочки, Ми — листочки. На гілках ми сидимо. Тихий вітер повіває, Нас легесенько гойдає. Сильний вітер налітає І з гілок нас всіх зриває. У повітрі ми кружляємо, Кружляємо, кружляємо. На землю ми сідаємо, Сідаємо, сідаємо. Учні продовжують самостійну роботу. Вчитель стежить за дотриманням правил роботи з клеєм, за організацією робочого місця. VІІ . Підсумок уроку Найкращі роботи вчитель відбирає на виставку, аналізує їх, звертає увагу на правильність підбору листя за формою, кольором, розміщення його на смужці. Оцінювання учнів VІІ . Прибирання робочих місць — На наступний урок принесіть картон світлих тонів, олівець, клей, засушені листя, серветку, газетний папір. | |
| |
Переглядів: 4292 | |
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці... |
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль... |
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В.... |
Всього коментарів: 0 | |