💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці

Урок 7

Тема. Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці

Мета: розширити уявлення про аплікацію та орнаментальні композиції як різновид декоративно-прикладного мистецтва; навчити складати орнаменти у смужці; розвивати образне мислення, фантазію; виховувати художні почуття, охайність під час роботи з природним матеріалом.

Обладнання: демонстраційний матеріал — зразки аплікацій, орнаментів у смужці та у квадраті; коробок із листям дерев; для індивідуального користування — кольоровий папір, засушене листя, клей, лінійка, олівець, ножиці, серветка; посібник І. М. Веремійчика «Трудове навчання».

Хід уроку

І. Організація класу

Хвилинка емоційного настрою.

Щоб урок минув не марно,

Працювати треба гарно.

Друзі, гуртом посміхнемось,

До роботи всі візьмемось.

ІІ . Повідомлення теми та завдань уроку

— На уроці ми виготовимо аплікацію із засушеного листя. Навчимося також складати орнаменти у смужках.

ІІ . Робота над темою уроку

— Відгадайте загадку.

У лісах, садах блукає,

Жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль —

Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

— Так, це — осінь. Про цю чарівну пору року складено безліч пісень і віршів. Послухайте один із них.

Осінь, наша осінь —

Золота година.

Неба ясна просинь.

Пісня журавлина.

Бабиного літа

Довга білі коси.

І дорослі, й діти

Люблять тебе, осінь.

(М. Познанська)

— Букви розсипались, зберіть їх та прочитайте назви місяців.

Р Е В Е Н С Ь Е Ж Е В Н Ь О Т И Л Т С О А П Д

— Хто з вас бував у осінньому лісі?

— Які дерева ви там бачили? (Учні називають дерева.)

— Хто бачив листопад?

(Учні розповідають вірш І. Дубинського «Осіннє листя».)

1 - й у ч е н ь

Кущі й дерева невпізнанні

Стоять ошатні і барвисті.

І золотаве, і багряне

З них падає на землю листя.

2 - й у ч е н ь

Листки вербові і кленові,

Березові і ясенові,

Листки каштану і калини,

Акації і горобини…

3 - й у ч е н ь

Горіхи, липи і тополі,

Немов метелики, кружляють

І з легким шелестом поволі

На землю килимом лягають.

4 - й у ч е н ь

Вони, бережисті й зубчасті,

До чогось формою подібні:

Овальні, круглі і довгасті —

Вони нам будуть всі потрібні.

Гра «Зайвий»

Учитель розкладає на кілька парт листя дерев, серед них — лист трави.

Що зайве?

Гра «Чий листочок?»

Хтось із учнів показує листочок. Діти відгадують, з якого він дерева.

Якщо відповідь є правильною, гравець продовжує гру.

Розповідь учителя

— Ви побачили, що листя має різну форму, розміри, колір. Їх можна використати для аплікації. (Учитель демонструє різні види аплікації — з паперу, з тканини, із засушеного листя.)

— Що ж таке аплікація? У перекладі з латині — це накладання. Аплікація — це приклеювання на основний фон вирізаних частин якогось малюнка.

Аплікація буває предметною, сюжетною, декоративною ми ознайомимося із декоративною аплікацією. Це створення орнаментів, які виконуються у квадраті, смужці, колі та складаються з однакових малюнків, які повторюються. Сьогодні ми виконаємо орнамент у смужці із рослинних форм, тобто з листя.

ІV. Аналіз зразка виробу

Робота з посібником (С. 26).

— У чому виготовлена аплікація? (У квадраті, у смужці)

— Листя яких дерев використали в аплікації?

— Як розміщені листки в орнаменті?

V. Інструктаж

— Працювати будете в парах.

1. Доберіть однакові листочки за розміром і формою.

2. Залежно від розмірів листків виріжте прямокутну смужку.

3. Проведіть лінії, розділивши смужку на однакові частини.

4. Наклейте листочки послідовно.

5. Накрийте візерунок аркушем паперу та обережно пригладьте виріб.

— На уроці ви будете користуватися клеєм.

Правила техніки безпеки (робота з клеєм, ножицями)

1. Нанесіть клей тонким шаром, від середини до країв.

2. Під час попадання клею на шкіру або одяг негайно змийте його.

3. Пригладжуйте деталі газетним папером, а руки витирайте серветкою.

4. Будьте обережними із ножицями.

5. Після закінчення роботи закрийте клей, приберіть ножиці.

VІ. Практична робота

Учні виконують аплікацію у смужках за наміченою послідовністю. Вчитель стежить за правильним розміщенням листочків, допомагає розмістити їх симетрично.

Фізкультхвилинка

Ми — листочки,

Ми — листочки.

На гілках ми сидимо.

Тихий вітер повіває,

Нас легесенько гойдає.

Сильний вітер налітає

І з гілок нас всіх зриває.

У повітрі ми кружляємо,

Кружляємо, кружляємо.

На землю ми сідаємо,

Сідаємо, сідаємо.

Учні продовжують самостійну роботу. Вчитель стежить за дотриманням правил роботи з клеєм, за організацією робочого місця.

VІІ . Підсумок уроку

Найкращі роботи вчитель відбирає на виставку, аналізує їх, звертає увагу на правильність підбору листя за формою, кольором, розміщення його на смужці.

Оцінювання учнів

VІІ . Прибирання робочих місць

— На наступний урок принесіть картон світлих тонів, олівець, клей, засушені листя, серветку, газетний папір.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (21.09.2013)
Переглядів: 4463 | Рейтинг: 0.0/0
Закріплення випадків додавання й віднімання, пов'язаних з нумерацією чисе...
Практична робота: розучування ігор, які сприяють веселому настрою
Про гномика Мудрунчика, дівчинку Ганнусю та інформацію
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи?
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]