💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Закріплення випадків додавання й віднімання, пов'язаних з нумерацією чисел. Види кутів. Прямий кут. Задачі на знаходження третього доданка

УРОК 116

Тема: Закріплення випадків додавання й віднімання, пов'язаних з нумерацією чисел. Види кутів. Прямий кут. Задачі на знаходження третього доданка

Мета: ознайомити учнів з поняттям «прямий кут»; сформувати практичні навички визначення прямого кута за допомогою трикутника і без нього; продовжити роботу по вдосконаленню техніки усної лічби; формувати навички аналізу задач, уміння розв'язувати задачі на знаходження третього доданка; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, просторову уяву; виховувати спостережливість і допитливість.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

 Треба всім нам привітатись:

 — Добрий день!

 Дружно весело сказати:

 — Добрий день!

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Усна лічба

 1) Гра «А що у людини?».

— Налаштуймося на швидку роботу на уроці! На мої питання відповідайте швидко і дружно хором.

 • У птаха це крило, а у людини. (рука).

 • У звіра лапа, а у людини. (нога).

 • У цукерки фантик, а у людини. (одяг).

 • У машини мотор, а у людини... (серце).

 • У риби зябра, а у людини. (легені).

 • У берези сік, а у людини. (кров).

 2) Гра «Веселі приклади» (робота з цифровим віялом).

 • До ніг у павука додайте кількість коліс на автомобілі. (8 + 4 = 12)

 • До улюбленої оцінки учня додайте кількість барв веселки. (12 + 7 = 19)

 • До кількості місяців у році додайте число голів у Змія Горинича. (12 + 3 = 15)

 • Від кількості пальців на двох руках відніміть порядковий номер суботи. (10 - 6 = 4)

 3) На дошці намальовані або виставлені на набірному полотні купюри 10 гривень, 5 гривень, 2 гривні, 1 гривня. Учитель ставить питання: Які дві купюри мама дала Оленці, якщо у неї виявилося всього 13 гривень (15 гривень тощо)?

 4) Виконання завдань.

а) Яких чисел бракує у цьому ряді?

80; □; □; 83; □; 85; □; □; 88; □; О

б) Прочитайте числа від найбільшого до найменшого. Скільки всього чисел? Які цифри використано для їх запису?

30; 33; 38; 80; 83; 88.

 2 Робота з геометричним матеріалом

— Подивіться на ці фігури. Як вони називаються? (Геометричні фігури)

— Ви маєте розв’язати приклади, знайти на геометричних фігурах потрібне число-відповідь.

26 - Ц = 202 дм 3 см = Ц см

І | + 2 = 42 6 дм = О см

35 - Ц = 304 дм 7 см = Ц см

— Діти, а які фігури залишилися незайманими?

— Яка геометрична фігура зайва? Чому? (Трикутник, оскільки у нього три кути.)

 3 Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Доповніть ряд чисел двома-трьома числами.

11; 9; 7; 5; ...

III. повідомлення теми і мети уроку

 ● Розв'язування логічного завдання

— Кіт учений любить розповідати казки. Він ходить по будинках дітей і на ніч розповідає їм казки. Допоможіть котові потрапити до будинків. Йому дозволяється ходити тільки до тих будинків, у яких повторюється або буква, або цифра.

Сз Аі

оо

Б2 Бі

о- о

Діти вибудовують дорогу кота за допомогою червоних відрізків.

— Подивіться, на що схожа дорога кота? (На кут)

— Покажіть кути.

— Сьогодні на уроці ми дізнаємося, які бувають кути. А бувають вони прямі — основа будиночка і непрямі — нижні кути даху.

IV. Вивчення нового матеріалу

 1 Практична робота

1) Робота з прямокутним трикутником.

— Візьміть трикутник. На ньому ми можемо знайти прямий кут. Він один. А ось два інші кути — непрямі.

— Знайдіть спочатку два непрямих кута.

— А де прямий кут? Наклейте на нього червоний кружок.

 2) Вправляння у знаходженні прямих кутів за допомогою прямокутного трикутника.

 — Зараз за допомогою трикутника ми навчимося визначати прямі кути. Потрібно трикутник прямим кутом накласти на накреслений кут. Якщо кути співпадуть, значить, ми знайшли пря-

мий кут. Не забувайте, що прямий кут у нас позначений червоним кружечком.

© © ® ® ©

 — Під якими номерами зображені прямі кути? (№ 2, № 4)

 3) Моделювання прямого кута за допомогою складання аркуша зошита.

 — А ще модель прямого кута можна зробити шляхом складання аркуша. Візьміть аркуш зошита і складіть його навпіл упоперек. А тепер складіть ще раз навпіл, але вздовж. Розгорніть аркуш.

 — Скільки вийшло прямих кутів у вас у центрі аркуша?

 — Позначте їх на аркуші різними кольоровими олівцями.

_________г п_________

 4 4

 2 Гра «Уважне око». Практичне знаходження прямого кута

— Подивіться уважно на малюнок і скажіть, де ви бачите прямі кути.

— А тепер спробуйте знайти прямі кути в класі.

 3 Які бувають кути?

— Кути можуть бути прямими і непрямими.

Щоб визначити, чи прямий кут, слід узяти особливий інструмент — косинець.

Якщо, приклавши косинець до кута, вершиною до вершини, сторони співпадуть, то кут прямий; не співпадуть — непрямий.

— Непрямі кути поділяються на тупі і гострі.

Кут, величина якого менше величини прямого, — гострий, а кут величина якого більше величини прямого, — тупий.

На дошці — креслення:

— Читається креслення так: кут з вершиною в точці А — тупий; кут з вершиною в точці В — гострий, кут з вершиною в точці Д — прямий.

● Фізкультхвилинка

На дошці — малюнки із зображенням вивчених геометричних фігур. Учитель називає фігуру, діти знаходять її поглядом.

V. Розвиток математичних знань

 1 Гра «Поміркуй!»

— Подивіться на ці кубики і знайдіть до кожного з них відпиляний шматок.

 У другому класі 29 учнів. До святкового концерту 6 із них розучують танці, 3 — пісні, а решта вчать вірші. Скільки другокласників вчать вірші?

 — Який шматок відпиляний під прямим кутом? 2 Розв'язування задачі

На дошці — коротка умова задачі.

Танці --- 6 уч. 1

Пісні --- 3 уч. \ 29 уч

Вірші --- ? уч. ^

— Якщо відомо, що 6 учнів розучують танці, а 3 — пісні, то що можна дізнатися?

— Яку дію потрібно виконати?

— Що означає число 9?

— Якщо в класі 29 учнів, а 9 з них розучують танці і пісні, то що можемо дізнатися? Яку дію потрібно виконати?

 3 Офтальмологічна пауза

 4 Самостійна робота

50 + 8 46- 6 7 + 2054 - 50 49+ 1

70 + 4 95- 5 8 + 3043 - 40 99+ 1

1 варіант — 1-й рядок; 2 варіант — 2-й рядок.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Зверніть увагу, на що схожа дорога кота? (На прямий кут)

— Які ще бувають кути? (Непрямі)

— За допомогою чого вимірюють прямий кут? (Прямокутного трикутника)

— Як ще ми можемо отримати прямий кут? (За допомогою складання аркуша паперу)

— У яких геометричних фігурах зустрічається прямий кут? (Прямокутники, чотирикутники, трикутники)

— А навколо нас?



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 2940 | Рейтинг: 0.0/0
Праця людей у місті (селі)
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови»
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка»
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 (РУХЛИВІ ІГРИ)
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]