УРОК 116 Тема: Закріплення випадків додавання й віднімання, пов'язаних з нумерацією чисел. Види кутів. Прямий кут. Задачі на знаходження третього доданкаМета: ознайомити учнів з поняттям «прямий кут»; сформувати практичні навички визначення прямого кута за допомогою трикутника і без нього; продовжити роботу по вдосконаленню техніки усної лічби; формувати навички аналізу задач, уміння розв'язувати задачі на знаходження третього доданка; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, просторову уяву; виховувати спостережливість і допитливість. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Треба всім нам привітатись: — Добрий день! Дружно весело сказати: — Добрий день! II. Повторення вивченого матеріалу 1 Усна лічба 1) Гра «А що у людини?». — Налаштуймося на швидку роботу на уроці! На мої питання відповідайте швидко і дружно хором. • У птаха це крило, а у людини. (рука). • У звіра лапа, а у людини. (нога). • У цукерки фантик, а у людини. (одяг). • У машини мотор, а у людини... (серце). • У риби зябра, а у людини. (легені). • У берези сік, а у людини. (кров). 2) Гра «Веселі приклади» (робота з цифровим віялом). • До ніг у павука додайте кількість коліс на автомобілі. (8 + 4 = 12) • До улюбленої оцінки учня додайте кількість барв веселки. (12 + 7 = 19) • До кількості місяців у році додайте число голів у Змія Горинича. (12 + 3 = 15) • Від кількості пальців на двох руках відніміть порядковий номер суботи. (10 - 6 = 4) 3) На дошці намальовані або виставлені на набірному полотні купюри 10 гривень, 5 гривень, 2 гривні, 1 гривня. Учитель ставить питання: Які дві купюри мама дала Оленці, якщо у неї виявилося всього 13 гривень (15 гривень тощо)? 4) Виконання завдань. а) Яких чисел бракує у цьому ряді? 80; □; □; 83; □; 85; □; □; 88; □; О б) Прочитайте числа від найбільшого до найменшого. Скільки всього чисел? Які цифри використано для їх запису? 30; 33; 38; 80; 83; 88. 2 Робота з геометричним матеріалом — Подивіться на ці фігури. Як вони називаються? (Геометричні фігури) — Ви маєте розв’язати приклади, знайти на геометричних фігурах потрібне число-відповідь. 26 - Ц = 202 дм 3 см = Ц см І | + 2 = 42 6 дм = О см 35 - Ц = 304 дм 7 см = Ц см — Діти, а які фігури залишилися незайманими? — Яка геометрична фігура зайва? Чому? (Трикутник, оскільки у нього три кути.) 3 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Доповніть ряд чисел двома-трьома числами. 11; 9; 7; 5; ... III. повідомлення теми і мети уроку ● Розв'язування логічного завдання — Кіт учений любить розповідати казки. Він ходить по будинках дітей і на ніч розповідає їм казки. Допоможіть котові потрапити до будинків. Йому дозволяється ходити тільки до тих будинків, у яких повторюється або буква, або цифра. Сз Аі оо Б2 Бі о- о Діти вибудовують дорогу кота за допомогою червоних відрізків. — Подивіться, на що схожа дорога кота? (На кут) — Покажіть кути. — Сьогодні на уроці ми дізнаємося, які бувають кути. А бувають вони прямі — основа будиночка і непрямі — нижні кути даху. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Практична робота 1) Робота з прямокутним трикутником. — Візьміть трикутник. На ньому ми можемо знайти прямий кут. Він один. А ось два інші кути — непрямі. — Знайдіть спочатку два непрямих кута. — А де прямий кут? Наклейте на нього червоний кружок. 2) Вправляння у знаходженні прямих кутів за допомогою прямокутного трикутника. — Зараз за допомогою трикутника ми навчимося визначати прямі кути. Потрібно трикутник прямим кутом накласти на накреслений кут. Якщо кути співпадуть, значить, ми знайшли пря- мий кут. Не забувайте, що прямий кут у нас позначений червоним кружечком. © © ® ® © — Під якими номерами зображені прямі кути? (№ 2, № 4) 3) Моделювання прямого кута за допомогою складання аркуша зошита. — А ще модель прямого кута можна зробити шляхом складання аркуша. Візьміть аркуш зошита і складіть його навпіл упоперек. А тепер складіть ще раз навпіл, але вздовж. Розгорніть аркуш. — Скільки вийшло прямих кутів у вас у центрі аркуша? — Позначте їх на аркуші різними кольоровими олівцями. _________г п_________ 4 4 2 Гра «Уважне око». Практичне знаходження прямого кута — Подивіться уважно на малюнок і скажіть, де ви бачите прямі кути. — А тепер спробуйте знайти прямі кути в класі. 3 Які бувають кути? — Кути можуть бути прямими і непрямими. Щоб визначити, чи прямий кут, слід узяти особливий інструмент — косинець. Якщо, приклавши косинець до кута, вершиною до вершини, сторони співпадуть, то кут прямий; не співпадуть — непрямий. — Непрямі кути поділяються на тупі і гострі. Кут, величина якого менше величини прямого, — гострий, а кут величина якого більше величини прямого, — тупий. На дошці — креслення: — Читається креслення так: кут з вершиною в точці А — тупий; кут з вершиною в точці В — гострий, кут з вершиною в точці Д — прямий. ● Фізкультхвилинка На дошці — малюнки із зображенням вивчених геометричних фігур. Учитель називає фігуру, діти знаходять її поглядом. V. Розвиток математичних знань 1 Гра «Поміркуй!» — Подивіться на ці кубики і знайдіть до кожного з них відпиляний шматок. У другому класі 29 учнів. До святкового концерту 6 із них розучують танці, 3 — пісні, а решта вчать вірші. Скільки другокласників вчать вірші? — Який шматок відпиляний під прямим кутом? 2 Розв'язування задачі На дошці — коротка умова задачі. Танці --- 6 уч. 1 Пісні --- 3 уч. \ 29 уч Вірші --- ? уч. ^ — Якщо відомо, що 6 учнів розучують танці, а 3 — пісні, то що можна дізнатися? — Яку дію потрібно виконати? — Що означає число 9? — Якщо в класі 29 учнів, а 9 з них розучують танці і пісні, то що можемо дізнатися? Яку дію потрібно виконати? 3 Офтальмологічна пауза 4 Самостійна робота 50 + 8 46- 6 7 + 2054 - 50 49+ 1 70 + 4 95- 5 8 + 3043 - 40 99+ 1 1 варіант — 1-й рядок; 2 варіант — 2-й рядок. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Зверніть увагу, на що схожа дорога кота? (На прямий кут) — Які ще бувають кути? (Непрямі) — За допомогою чого вимірюють прямий кут? (Прямокутного трикутника) — Як ще ми можемо отримати прямий кут? (За допомогою складання аркуша паперу) — У яких геометричних фігурах зустрічається прямий кут? (Прямокутники, чотирикутники, трикутники) — А навколо нас? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2940 | |
Праця людей у місті (селі) |
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови» |
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 (РУХЛИВІ ІГРИ) |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Всього коментарів: 0 | |