УРОК 104 Тема: Вирази з дужками. Порядок виконання дій у виразах, що містять дужки. Задачі на дві діїМета: ознайомити учнів з виразами, у яких використовуються дужки; дати уявлення про правила порядку дій у виразах з дужками; сприяти розвитку амінь і навичок розв'язування текстових завдань; виховувати в учнів моральні якості (організованість і доброзичливість). ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Дзвенить дзвінок веселий, Скликає на УРОК. Такий порядок в школі — Не забувай, дружок. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Гра «Рівна лічба» На дошці записаний приклад з відповіддю. Учні придумують свої приклади з тією самою відповіддю. Їх приклади на дошці не записуються. Діти на слух повинні сприймати числа і визначати, чи правильно складений приклад. 14 - 6 = 8 (приклад учителя) □ □ □ = 8 2 Розв'язування прикладів □ + 5 = 12□ - 8 = 4 □ + 6 = 15 13- □ = 9 □ - 6 = 812- □ = 3 3 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Запишіть пропущені числа. 1; 1; 3; 3; 7; ?; 4; 4; ?; 9. (7; 9) 4 Підготовка до вивчення нового матеріалу Учитель читає приклади і показує картки із записом відповідних чисел або виразів, діти показують (чи записують) відповіді. — Знайдіть суму чисел 5 і 4 і додайте її до 8. — Знайдіть різницю чисел 17 і 7 і відніміть її від 15 (і відніміть від неї 8). І так далі. Учитель виставляє на набірному полотні заздалегідь приготовлену картку із записом 7 + 3, пропонує прочитати цей запис, використовуючи слово «сума», обчислити суму. — Тепер до суми чисел 7 і 3 додайте 8. На набірному полотні виставляються картки зі знаком « + » і цифрою 8; на нижній поличці під карткою із записом 7 + 3 ставиться картка із записом числа 10, до 10 додають 8 і отримують 18. Аналогічно розглядають випадок. — До різниці чисел 8 і 2 додати 10. — На які дві групи можна розділити ці числа? 15 6 20 7 13 10 5 — Сума яких чисел дорівнює 13? (7 і 6) — Різниця яких чисел дорівнює 13? (20 і 7) — Різниця яких чисел дорівнює 10? (15 і 5) — Сума яких чисел дорівнює 20? (15 і 5) — Прочитайте вираз. 20 - 10 - 5 — Скільки всього відняли? (15) — Подивіться на другий вираз. 20 - (10 + 5) = 5. — Що змінилося в записі виразів? (З’явилися дужки.) — Що знаходиться в дужках? (Сума чисел 10 і 5) III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці математики ми навчимося читати, записувати вирази з дужками, обчислювати їх значення. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Вправляння в читанні виразів з дужками — Якщо у виразі звучить слово «сума» або «різниця» чисел, то ми їх беремо в дужки. Дія, записана в дужках, обчислюється першою. Пам’ятка 1) Подивись на знак в дужках і скажи — це сума або різниця. 2) Подивись на інший знак і скажи — потрібно додати або відняти. При читанні потрібно також стежити за словами: «Додати до...»., «відняти від...». 2 Первинне закріплення 1) Прочитати вирази. Знайти значення виразів (з коментуванням) 7 + (3 + 2) = 12 6+ (18 - 8) = 16 8 + (2 + 5) = 2) Прочитати та 13 - (4 + 3) = обчислити. З’єднати вирази з відповіддю. 9 + 4 + 3 9 - (4 - 3) 9 - (4 + 3) 9 - 4 + 3 ● Фізкультхвилинка Ходить качка по двору, Зазиває дітвору: — Встаньте швидко по порядку, Розпочнем мерщій зарядку. Покрутили головою, Стали всі, немов до бою, Крила в боки розвели Й полетіли, попливли. Ліва, права, ліва, права, Роблять ніжки наші вправи. Не лінуйтесь, присідайте, Ви здоров’ячко зміцняйте, Щоб хвороби оминали, Смутку й заздрості не знали. V. Розвиток математичних знань Розв'язування задачі У шкільній їдальні було на підносі 20 склянок компоту. 1 «А» клас випив 9 склянок, 1 «Б» клас — 8 склянок. Скільки склянок компоту залишилося на підносі? На дошці — схема задачі. 1 Залишилось? — Щоб дізнатися, скільки склянок компоту залишилося, потрібно спочатку знайти, скільки склянок компоту випили, а потім відповісти на головне питання задачі. Учні самостійно розв’язують задачу. Перевірка розв’язання задачі різними способами (діти пояснюють). 1 спосіб: 20 - 9 - 8 = 3 (с.) 2 спосіб: 20 - (9 + 8) = 3 (с.) Відповідь: 3 склянки компоту залишилося у шкільній їдальні. 2 Офтальмологічна пауза • Скласти пальці в кулак, мізинець покласти на точку внутрішнього кута ока. • Зробити дев’ять рухів головою за годинниковою стрілкою і дев’ять — проти неї. • Провести мізинцем по кромці очній западини знизу до зовнішнього кута ока і згори до внутрішнього. Ці рухи виконувати по три рази. • Зробити три аналогічних рухи в протилежний бік — три рази. • Провести кінчиками пальців по бровах від середини назовні. (9 разів) • Після масажу розтерти долоні, заплющити очі і покласти долоні рук на очі так, щоб центр долоні співпадав із зіницями. Постаратися відчути тепло, яке виходить з ваших долонь. (1-2 хв) 3 Самостійна робота 1 варіант 1) Задача. У Марійки будо 8 яблук і стільки ж груш. Скільки фруктів було у Марійки? 2) Обчислити. 8 + 714 - 7 12 - 3 + 6 5 + 97 + 77 + 9 - 6 6 + 515 - 6 -5 3) Знайти значення виразу 8 + а, якщо а = 6. 2 варіант 1) Задача. У річці плавало 7 качок і стільки ж гусей. Скільки птахів плавало у річці? 2) Обчислити. 9 + 48 + 911 - 3 - 5 6 + 613 - 7 8 + 4 - 7 8 + 514 - 6 -3 3) Знайти значення виразу 12 - а, якщо а = 4. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Які знання та вміння стали вам у пригоді під час виконання завдань? — Оцініть свою роботу на уроці смайликом. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4795 | |
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 (РУХЛИВІ ІГРИ) |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл... |
Праця людей у місті (селі) |
Всього коментарів: 0 | |