УРОК 30 Великдень — славне свято, та без писанки не обійтись. Тема. «Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка»Мета: розширювати знання дітей про традиції святкування Великодня, розвивати уміння виділяти у тексті головну думку, виразно читати вірші, виховувати повагу до українських звичаїв і традицій. Обладнання: таблиця складів (додаток 3), картки для швидкого читання і розвитку мовного передбачення. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Мовна розминка. Гра «Визнач зайве слово». У ч и т е л ь . Прослухайте ланцюжок слів. Визнач «зайве» слово у кожному ланцюжку. Поясніть свій вибір. До «зайвих» слів доберіть слова за питаннями: пише (чим?), ручка (яка?), фарба (яка?). Сміється, регоче, усміхається, пише. Пише, письменник, ручка, писанка. Різнокольоровий, багатобарвний, фарба, пістрявий. 2. Вправи з читання. 1) «Розчитування». За таблицею складів діти читають 4 рядок з голосними (е, й, і). 2) Вправа для розвитку швидкості і мовного передбачення. Прочитати слова, подумки вставляючи пропущені букви. Прочитати якнайбільше слів на одному диханні. Яє...ко В. • >СНд. Зразок картки дор...ге с гар...а вір...ли ох...роняє В1...0К кр...щии ми...иться II. Опрацювання нового матеріалу 1. Слово вчителя з елементами бесіди. Розповідь учителя про традиції святкування Великодня. Після Різдва найбільшим християнським святом є Великдень. Як ще називається це свято? (Пасха, Воскресіння Христове). Коли святкується це свято? Великоднє свято — це великий день воскресіння Христового. Як увесь християнський світ, увесь народ, так і ми повинні знати, що Великдень — це день пам'яті тієї світлової події, коли Ісус Христос за нас терпів муки на хресті, а тоді воскрес. Сказав Христос: «Воскресну» — І в третій день воскрес. Поставив перед очі Найбільше із чудес. У Великодню ніч люди не лягали спати, а всі чекали воскресіння Христового. Увечері у красиві кошики складали дари Божі. Все прикривали вишиваним рушником, ставили свічку і несли до церкви освячувати. Що ж це за «дари Божі»? Сьогодні на уроці ви познайомитесь з оповіданням і віршем про один із основних атрибутів Великоднього кошика. Щоб знати, про що йде мова, відгадайте загадку. Як уродилась, то була біла. Тепер подивіться: рябенька я ціла. Мені змалювала Оксаночка бочки, І жовті, й червоні, і білі квіточки. Лежу на столі коло круглої паски, Моргаю до сиру, тулюсь до ковбаски, До хрону, до масла, до баби сміюся. А ну, відгадайте-но, як же я звуся? Так, правильно, це писанка. Що собою являє писанка? 2. Робота з текстом. Опрацювання оповідання «Крашанки і писанки» (за О. Менем). 1) Виразне читання оповідання вчителем. У ч и т е л ь . Які звичаї, пов'язані з писанками, ви запам'ятали? 2) Словникова робота. У церкві До свята В полі клали охороняє святять приорювали фарбують Під поріг До купелі Від пожежі В кутку 3) Повторне читання оповідання (напівголосне). Читаючи, учні звертають увагу на опис народних обрядів, пов'язаних з писанками. 3. Вправи з читання. 1) Гра «Дочитайте кінець речення». 2) Вибіркове читання. — Прочитайте, який образ пов'язаний із виявом миру, симпатії і прихильності. — Прочитайте, що давали писанки немовлятам. — Прочитайте, від чого оберігала писанка. 4. Мовно-логічне завдання. У ч и т е л ь . Прочитайте ще раз слова з дошки. Дії з яким предметом описані словами другої колонки? З'єднайте їх із словами першої колонки, щоб словосполучення було правильним і відповідало змісту. 5. Слово вчителя. Писанка Із писанками пов'язано багато обрядів, складено багато легенд. Ось послухайте одну з них: «Далеко в горах, до високої стрімкої скелі залізними ланцюгами прикутий змій Ірод. І посилає він на світ Божий своїх посланців. Коли гінці кажуть, що люди живуть бідно, сваряться, ворогують, заздрять, то змій радіє, сміється так, що аж гори трусяться, а ланцюги його слабнуть. Якщо ж посланці кажуть, що між людьми панує добро і злагода, мир і дружба, то ланцюги стискають його погане тіло. Та найстрашніша для змія вістка, що люди пишуть писанки. Що вони не забули свого звичаю. Тоді Ірод заходиться від плачу, бо немає ще в нього сили і ладу на землі. Тож доки малюють писанки, доти й буде світ...» 6. Завдання учням. Опрацювання вірша «Гей, Великдень!». Бесіда. — Прочитайте вірш мовчки. Що несе весна? — Який настрій передано віршем? — Підготуйтесь прочитати вірш виразно. Зверніть увагу на розділові знаки в кінці речень. 7. Робота з текстом. Опрацювання вірша К. Перелісної «Писанка». 1) Виразне читання вірша учителем. Слухаючи вірш, учні спостерігають за роботою героя вірша. 2) Читання вірша мовчки. 3) Вибіркове читання з елементами бесіди. — Прочитайте опис писанки, яку намалювала дівчинка. — Доведіть, що дівчинка дуже старалася. — Прочитайте, кому вона ще напише писанки. — Якими рядками вірша можна підписати малюнок? 4) Виразне читання вірша. 8. Робота в зошитах (с. 17, завдання 4, 5). III. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — Про яке велике свято ми говорили на уроці? — Що таке писанка? Крашанка? — Розпитайте у своїх батьків, дідусів, які ще обряди вони знають, пов'язані з писанками, Великоднем. | |
| |
Переглядів: 3922 | |
Вирізування з паперу серветок, сніжинок |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів... |
Гори України |
Всього коментарів: 0 | |