💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Число і цифра 0. Послідовність чисел від 0 до 10. Написання цифри 0

УРОК 30

Тема: Число і цифра 0. Послідовність чисел від 0 до 10. Написання цифри 0

Мета: ознайомити учнів з утворенням нуля, визначити його місце в натуральному ряді; формувати вміння складати і розв'язувати приклади на додавання й віднімання, уміння порівнювати числа; розвивати увагу, мислення; виховувати уважність.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого

 1 Гра «Живі ланцюжки»

Змагаються три команди.

(УУЧУУЧЧЧУЧУЧУЧ)

(УЧУЧЧЧУЧУЧЧЧУ

(4УЧЧЧЧЧЧЧУЧЧЧУ

 2 Віршована задача

Заварила чайка чаю,

Запросила 8 чайок.

— Приходьте всі на чай.

— Скільки чайок? Відгадай!

— Складання прикладу на додавання.

— Як називаються числа при додаванні?

— Із цього прикладу складіть два приклади на віднімання.

— Що одержимо, коли від суми віднімемо один з доданків?

 3 Гра «Риболовля»

Діти витягають за допомогою вудки з магнітом картку із цифрою й називають її склад.

4 6 7 5 8 9 10

III. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Пояснення нового матеріалу. Гра «Чарівні фігурки»

— Покладіть на парти 3 квадратика. Заберіть один. Скільки квадратиків залишилося?

— Як одержали два квадратики? (3 - 1 = 2)

— Заберіть ще один. Скільки квадратиків залишилося?

— Як одержали один квадратик? (2 - 1 = 1)

— Заберіть ще один. Скільки квадратиків залишилося?

— Як одержали 0 квадратиків? (1 - 1 = 0)

— Що позначає число 0? (Що квадратиків не залишилося жодного.)

 2 Ознайомлення з цифрою 0

— Де ви зустрічалися із цією цифрою? (Під час запису числа 10, на початку числового відрізка)

Кругла, наче буква О,

Цифра 0, або ніщо.

Як стоїть він сам — самісінький,

То й не значить нічогісінько.

Та як одиницю поруч Ми поставимо ліворуч,

То із двох значків у нас,

Число 10 стане враз.

● Фізкультхвилинка

1, 2 — всі присіли,

Потім вгору підлетіли.

3, 4 — нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

5, 6 — всі веселі Крутимось на каруселі.

7, 8 — в потяг сіли,

Ніжками потупотіли.

 3 Написання цифри 0 (1 рядок)

Написання цифр 101 102 103 104 через клітинку до кінця рядка.

— Що вам нагадує таке поєднання цифр?

IV. Закріплення вивченого матеріалу

 1 Порівняння чисел, запис нерівностей у зошиті

1 □ 00□ 7 5□ 0 0□0

 ● Пальчикова гімнастика «Молоточки»

 • Зімкнути пальці однієї руки в кулачок і постукувати ними по долоні іншої руки.

 • Повторити вправу, змінивши руки.

 2 Гра «На що схожа цифра 0?»

 3 Гра «Оживи цифру»

— Зобразіть нуль у вигляді сонечка. Передайте його характер (радість, байдужість, незадоволення).

 4 Віршована задача

До зайчатка на обід Прискакав дружок-сусід.

На пеньку зайчата сіли І по п’ять морквинок з’їли.

— Скільки з’їдено морквинок?

— Складіть приклад на додавання. (5 + 5 = 10)

— Із прикладу на додавання складіть приклади на віднімання. (10 - 5 = 5)

Висновок. Якщо доданки однакові, то приклади на віднімання збігаються.

— Який приклад на віднімання із числом 6 можна скласти, щоб вийшов нуль? (6 - 6 = 0)

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— Яке нове число ми сьогодні вивчили?

— Чому у вірші про нуль сказано, що він не значить нічого? (Тому що число нуль позначає, що не залишилося жодного предмета.)



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 4226 | Рейтинг: 0.0/0
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком
Складання записки, адресованої батькам (друзям)
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю
М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломіє...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]