Урок 18
Тема. Властивості паперу. робота з паперомМета: ознайомити учнів з історією виникнення та властивостями па-перу; розвивати увагу, мислення, виховувати бережне ставлення до речей, зроблених з паперу. Обладнання: таблиці із зображенням послідовності процесу ви готовлення паперу, дидактичний матеріал з видами паперу, відрізки кольорового і білого паперу, клей, зразки виробів. ХІД УРОКУ І. Організаційна частина Учитель Дзвінко пролунав дзвінок, Всіх покликав на урок. Тож сідайте всі в рядок — Починається урок. II. Повідомлення теми і мети уроку ІІІ. Вивчення нового матеріалу 1. Розповідь учителя про історію виникнення паперу. — Папір вперше був винайдений у Китаї (ІІІ ст. н. е.). Перший папір ви-готовляли з молодих пагонів бамбука, подрібненого до волокон. Ці стебла розрізали, товкли в ступі, розводили водою, а потім зневоднювали, накла-даючи на масу, що утворилась, сітку. Цю сітку трясли доти, поки вода стіка-ла. Коли вода стекла, паперовий аркуш був готовий. Його залишилося лише спресувати і висушити. Проте всі свої винаходи китайці намагалися тримати в секреті. Не минув цієї участі й папір. Спосіб виготовлення паперу китай-ський уряд оголосив державною таємницею. Але з часом папір проник спо-чатку в Середню Азію, звідти до арабів, від арабів — до Іспанії, а з Іспанії — в усі інші країни Європи. До середини ХІХ ст. папір виготовляли з лляного або бавовняного ганчір’я. Згодом папір почали виготовляти з деревини різних порід дерев, соломи, ганчір’я, целюлози та макулатури. 2. Розгляд таблиці із зображенням послідовності процесу виготовлення паперу. 3. Гра «Що з чого зроблено?» 1) Речі зроблені з деревини. Дві дощечки, дві сестри Швидко мчать мене з гори. (Лижі) Залюбки на допомогу я школярику прийду І залишу слід помітний там, де носом проведу. В дерев’яному кожусі я завжди вам прислужуся: І дорослим, і малятам — всім, хто любитьмалювати. (Олівець) 2) Речі, зроблені з металу. Голову залізну маю, Нею цвяхи забиваю. (Молоток) Вовк сталевий, гострий ніс, Бавовняний має хвіст. (Голка з ниткою) 3) Речі, зроблені зі скла. Груша не проста — скляна, В темряві горить вона . (Лампочка) 4) Речі, зроблені з гуми. Б’ють його, а він не плаче, А все вище й вище скаче. (М’яч) Не боїмось ми води, Ходимо туди-сюди. Коли дощ чи мокрий сніг, Не промочиш з нами ніг! (Гумові чобітки) 4. Ознайомлення з властивостями паперу. 1) Розповідь учителя. 2) Знайомство із статтею підручника (С. 98). IV. Практична робота 1. Скручування трубочок. 2. Розривання паперу на частини. 3. Відривання смужки від аркуша. V. Розгляд зразків виробу 1. Відгадування загадки. Із неба диво золоте І світить нам, і гріє, Ніщо без нього не росте, І всяк йому радіє. Радієш ти, радію я, Радіють луки, поле, гай, Радіє з краю в край земля. А що за диво, відгадай! (Сонце) 2. Технологія виготовлення виробу «Сонечко» з рваного паперу. 1) Відбір матеріалу для виробу. 2) Відривання клаптиків паперу від смужки. 3) Повторення правил користування клеєм. 4) Наклеювання на аркуш клаптиків кольорового паперу, створення си-луету сонечка. VI. Самостійна робота учнів Лунає грамзапис пісні про сонечко, діти працюють. За необхідності вчи-тель допомагає тим учням, які того потребують. • Що нового й цікавого вам запам’яталося? • Чи змінився ваш настрій наприкінці уроку? • Чи зігрівають наш клас сонечка, що зроблені вашими руками? VIII. Прибирання робочих місць | |
| |
Переглядів: 3578 | |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 8 |
П. Тичина «Де не глянь — колоски». Т. Коломієць «Хліб» |
Два уроки поспіль. У царстві рослин |
Всього коментарів: 0 | |