Урок 57
Тема. Догляд за кімнатними рослинамиМета: ознайомити учнів із назвами кімнатних рослин; умовами їх росту і розвитку; навчати правильно доглядати за ними; виховувати почуття прекрасного, бережливе ставлення до рослин, бажання займатися кімнатним квітникарством. Обладнання: вазони з кімнатними квітами, таблиця «Догляд за кімнат-ними рослинами», шматочки поролону, відерця з водою, дерев’яні палич-ки, лійки, магнітофон із записом «Пісні квітів», пульверизатор, клаптики тканини для протирання горщиків. ХІД УРОКУ І. Організація класу Класовод навчає дітей виконувати римівку з імітацією названих дій. Ми — берізки і кленці. В нас тоненькі стовбурці. (Встати) Ми в стрункі стаєм рядки, випрямляєм гілочки. (Руки перед собою) Ледь зіп’явшись з корінців, дістаємо промінці. (Руки вгору) Ми стискаєм їх вогонь в зелені своїх долонь. (Стискання кулачків) Хилять свіжі вітерці вліво-вправо стовбурці. (Нахили тулуба) Ще й верхівки кожен ряд нахиля вперед-назад. (Вправи для шиї) ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності Увага учнів зосереджується на кімнатних рослинах. — Ми слухаємо пісні про квіти, розповідаємо про них вірші, співає-мо про них, але не знаємо, чи квіти нас чують, чи подобаються їм наші пісні? Учитель пропонує дітям заспівати чи продекламувати віршик про квіти або ж зробити цікаве повідомлення про квіти як живі істоти. Пояснює: — Якщо дуже-дуже прислухатись, то можна почути, як рослини співа-ють. Нумо, прислухаймось усі разом, заплющивши очі. Непомітно вмикає магнітофон, схований від дитячих очей, і в класі зву-чить ... «Пісня квітів» (речитативом, дитячими голосами): Виростаєм на віконці, Зацвітаємо на сонці, Від водиці зеленієм, Першокласникам радієм! Ви нас, діти, доглядайте І водою поливайте. Щоб могли ми воду пити, Треба землю розпушити. Любі учні! Час не гайте — наше листя протирайте. В школі нашій для нас, квітів, найщиріші друзі — діти. ііі. Формування нових знань — Що люблять кімнатні рослини, про що вони просять нас? Вислухавши відповіді дітей, учитель звертає увагу учнів на таблицю «До-гляд за кімнатними рослинами», повідомляє назви рослин, зображених тут. На пропозицію класовода діти з’ясовують, чи є такі квіти у класі: підніма-ють вазони і називають кімнатні рослини. Учитель заохочує до розповіді про інші квіти, які вони знають. Потім розповідає, що рослини — це живі істоти, які живляться, диха-ють, ростуть. Їм для життя необхідні світло, тепло, волога, повітря, поживні речовини з ґрунту. Пояснює, як і для чого розміщують рослини ближче до світла, як треба захищати сухе і вологе листя від пилу, протирати горщики, поливати й обприскувати рослини, розпушувати землю. Показує, як виконується кожна операція, використовуючи при цьому й таблицю. IV. Планування трудових дій Спосіб організації практичних дій учнів залежить від кількості вазонів із рослинами. Якщо кімнатних квітів достатньо, обирається індивідуаль-но-групова форма трудової діяльності (кожен одержує вазон, але шматоч-ком поролону для протирання листя, дерев’яною паличкою для розпушу-вання землі, лійкою для поливання, пульверизатором, клаптиком тканини для протирання вазонів діти користуються по черзі). Якщо у класі є тільки один вазон на трьох–чотирьох учнів, то обов’язки між членами групи чітко розмежовуються: кожен виконує конкретну опе-рацію. V. Підготовка робочих місць Учні розміщують на робочих місцях обладнання у заздалегідь визна-ченому порядку: перед собою — вазон, ліворуч — відерце з водою, лійка, пульверизатор, праворуч — шматочки поролону, дерев’яні палички, клап-тики тканини. VI. Практична робота Учні самостійно, керуючись малюнками таблиці «Догляд за кімнатни-ми рослинами», виконують трудові дії. VII. Підсумок роботи Перевіряється чистота і порядок на робочих місцях, звертається увага на зовнішню привабливість вазонів і рослин у них. — Ви навчилися розуміти «бажання» квітів та інших кімнатних рослин. Прислухайтесь і здогадайтесь, про що просять вас рослини вдома. Вико-найте їх прохання. • Квітам сумно, коли їх мало, а тому посадіть нові. • Квітам тісно у маленьких вазона, тому пересадіть їх у більші. • Квітам подобаються гарні вазони, тому прикрасьте їх. • Квіти хочуть пити — поливайте їх. • Квітам важко дихати — протирайте листочки, розпушуйте землю. | |
| |
Переглядів: 7285 | |
Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома? |
Н. Забіла «Вовк і козенята», М. Підгірянка «Безконечні казочки» |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
Вступне заняття |
Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на з... |
Всього коментарів: 0 | |