Догляд за кімнатними рослинами
Урок 57

Тема. Догляд за кімнатними рослинами

Мета: ознайомити учнів із назвами кімнатних рослин; умовами їх росту і розвитку; навчати правильно доглядати за ними; виховувати почуття прекрасного, бережливе ставлення до рослин, бажання займатися кімнатним квітникарством.

Обладнання: вазони з кімнатними квітами, таблиця «Догляд за кімнат-ними рослинами», шматочки поролону, відерця з водою, дерев’яні палич-ки, лійки, магнітофон із записом «Пісні квітів», пульверизатор, клаптики тканини для протирання горщиків.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

Класовод навчає дітей виконувати римівку з імітацією названих дій.

Ми — берізки і кленці.

В нас тоненькі стовбурці. (Встати)

Ми в стрункі стаєм рядки, випрямляєм гілочки.

(Руки перед собою)

Ледь зіп’явшись з корінців, дістаємо промінці.

(Руки вгору)

Ми стискаєм їх вогонь в зелені своїх долонь.

(Стискання кулачків)

Хилять свіжі вітерці вліво-вправо стовбурці.

(Нахили тулуба)

Ще й верхівки кожен ряд нахиля вперед-назад.

(Вправи для шиї)

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

Увага учнів зосереджується на кімнатних рослинах.

— Ми слухаємо пісні про квіти, розповідаємо про них вірші, співає-мо про них, але не знаємо, чи квіти нас чують, чи подобаються їм наші пісні?

Учитель пропонує дітям заспівати чи продекламувати віршик про квіти або ж зробити цікаве повідомлення про квіти як живі істоти.

Пояснює:

— Якщо дуже-дуже прислухатись, то можна почути, як рослини співа-ють. Нумо, прислухаймось усі разом, заплющивши очі. Непомітно вмикає магнітофон, схований від дитячих очей, і в класі зву-чить ... «Пісня квітів» (речитативом, дитячими голосами):

Виростаєм на віконці,

Зацвітаємо на сонці,

Від водиці зеленієм,

Першокласникам радієм!

Ви нас, діти, доглядайте

І водою поливайте.

Щоб могли ми воду пити,

Треба землю розпушити.

Любі учні! Час не гайте —

наше листя протирайте.

В школі нашій для нас, квітів,

найщиріші друзі — діти.

ііі. Формування нових знань

— Що люблять кімнатні рослини, про що вони просять нас?

Вислухавши відповіді дітей, учитель звертає увагу учнів на таблицю «До-гляд за кімнатними рослинами», повідомляє назви рослин, зображених тут. На пропозицію класовода діти з’ясовують, чи є такі квіти у класі: підніма-ють вазони і називають кімнатні рослини. Учитель заохочує до розповіді про інші квіти, які вони знають.

Потім розповідає, що рослини — це живі істоти, які живляться, диха-ють, ростуть. Їм для життя необхідні світло, тепло, волога, повітря, поживні речовини з ґрунту. Пояснює, як і для чого розміщують рослини ближче до світла, як треба захищати сухе і вологе листя від пилу, протирати горщики, поливати й обприскувати рослини, розпушувати землю. Показує, як виконується кожна операція, використовуючи при цьому й таблицю.

IV. Планування трудових дій

Спосіб організації практичних дій учнів залежить від кількості вазонів із рослинами. Якщо кімнатних квітів достатньо, обирається індивідуаль-но-групова форма трудової діяльності (кожен одержує вазон, але шматоч-ком поролону для протирання листя, дерев’яною паличкою для розпушу-вання землі, лійкою для поливання, пульверизатором, клаптиком тканини для протирання вазонів діти користуються по черзі).

Якщо у класі є тільки один вазон на трьох–чотирьох учнів, то обов’язки між членами групи чітко розмежовуються: кожен виконує конкретну опе-рацію.

V. Підготовка робочих місць

Учні розміщують на робочих місцях обладнання у заздалегідь визна-ченому порядку: перед собою — вазон, ліворуч — відерце з водою, лійка, пульверизатор, праворуч — шматочки поролону, дерев’яні палички, клап-тики тканини.

VI. Практична робота

Учні самостійно, керуючись малюнками таблиці «Догляд за кімнатни-ми рослинами», виконують трудові дії.

VII. Підсумок роботи

Перевіряється чистота і порядок на робочих місцях, звертається увага на зовнішню привабливість вазонів і рослин у них.

— Ви навчилися розуміти «бажання» квітів та інших кімнатних рослин.

Прислухайтесь і здогадайтесь, про що просять вас рослини вдома. Вико-найте їх прохання.

• Квітам сумно, коли їх мало, а тому посадіть нові.

• Квітам тісно у маленьких вазона, тому пересадіть їх у більші.

• Квітам подобаються гарні вазони, тому прикрасьте їх.

• Квіти хочуть пити — поливайте їх.

• Квітам важко дихати — протирайте листочки, розпушуйте землю.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 7222 | Рейтинг: 0.0/0
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint. В гостях у Ганнусі
Значення природи для життя людини
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори
Робота з природним матеріалом. Сувеніри із насіння ясена, клена
Ми і природа. Поняття про навколишнє природне середовище. Взаємодія людини і ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]