Пластичні матеріали, їх властивості і призначення
Урок 54

Тема. Пластичні матеріали, їх властивості і призначення

Мета: розширити знання дітей про властивості глини і пластиліну, їх призначення; вправляти у ліпленні рослинних орнаментів; опанувати при-йом скочування, витягування, розкочування, пригладжування, формувати пізнавальні інтереси, вміння зіставляти, порівнювати предмети.

Обладнання: зразки виробів, малюнки орнаментів, пластилін, підклад-ні дощечки, блюдця із водою, стеки.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація уявлень і знань дітей

Розгляд виробів з глини і пластиліну.

• З якого матеріалу виготовлені ці предмети?

• Які властивості цих матеріалів?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ви довідаєтеся про властивості глини і пластиліну, ліпити-мете різні орнаменти.

IV. робота над новим матеріалом

1. Досліди для ознайомлення з властивостями глини і пластиліну.

1) Виявлення властивостей сухої глини.

2) Визначення впливу води на цей природний матеріал.

3) Визначення пластичності глини.

Висновок:суха глина тверда, легко розсипається, волога — м’яка, плас-тична, з неї добре ліпити.

2. Порівняння властивостей глини і пластиліну.

Учитель пропонує провести ці ж самі досліди з пластиліном.

Висновок. Пластилін, як і глина, м’який, пластичний, але, на відміну від неї, водонепроникний.

3. Повідомлення «Довідкового бюро».

Глина — природний матеріал. Вона буває різного кольору. Її ви-користовують у різноманітних галузях народного господарства, зокрема для виготовлення посуду.

Пластилін — штучний матеріал, що виготовляють із суміші глини, вос-ку, фарбників та інших речовин. Глина висихає швидко, а пластилін довше зберігає м’якість, пластичність, отже, зручніший у використанні.

V. Підготовка робочого місця

1. Пояснення способів роботи зі стекою, необхідності використання під-кладної дошки.

2. Аналіз зразків для подальшої роботи.

3. Пояснення способу виготовлення орнамента у колі.

4. Пояснення способу виготовлення орнамента на смужці.

VI. Практична робота

Орнаменти діти добирають за власним задумом. Учитель звертає увагу на те, що для загальної композиції узору велике значення має колір плас-тиліну, характер чергування елементів орнаменту.

VII. Підсумок уроку

Аналіз виробів проводжу, звертаючи увагу на дотримання послідов-ності роботи; певної пропорції, вміння добирати кольори, акуратність і старанність.

VIII. Хвилинка поезії

ЗОЛОТА ХВИЛИНКА

У великій книзі на столі

прочитала по складах Марина:

«Найдорожча всюди на землі

Золота хвилина».

Ось Марина в матері пита:

— Що таке хвилина золота?

Мама доню ніжно цілувала,

усміхнулась і отак сказала:

— Із хвилинок золотих, дитя,

все людське складається життя.

А тому їх марнувать не треба:

за хвилину хтось злетить у небо,

хтось ялинку чи кленок посадить,

щось корисне другові порадить.

І від цього так душі приємно,

бо живеш на світі недаремно.

Тож і ти, як виростеш, в житті

не марнуй хвилини золоті.

(М. Чепурна)

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 5412 | Рейтинг: 0.0/0
«Бременські музиканти» (німецька народна казка)
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки
Природа в місті (селі) та його околицях
З чого складається комп’ютер
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]