Урок 54
Тема. Пластичні матеріали, їх властивості і призначенняМета: розширити знання дітей про властивості глини і пластиліну, їх призначення; вправляти у ліпленні рослинних орнаментів; опанувати при-йом скочування, витягування, розкочування, пригладжування, формувати пізнавальні інтереси, вміння зіставляти, порівнювати предмети. Обладнання: зразки виробів, малюнки орнаментів, пластилін, підклад-ні дощечки, блюдця із водою, стеки. ХІД УРОКУ І. Організація класу ІІ. Актуалізація уявлень і знань дітей Розгляд виробів з глини і пластиліну. • З якого матеріалу виготовлені ці предмети? • Які властивості цих матеріалів? ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ви довідаєтеся про властивості глини і пластиліну, ліпити-мете різні орнаменти. IV. робота над новим матеріалом 1. Досліди для ознайомлення з властивостями глини і пластиліну. 1) Виявлення властивостей сухої глини. 2) Визначення впливу води на цей природний матеріал. 3) Визначення пластичності глини. Висновок:суха глина тверда, легко розсипається, волога — м’яка, плас-тична, з неї добре ліпити. 2. Порівняння властивостей глини і пластиліну. Учитель пропонує провести ці ж самі досліди з пластиліном. Висновок. Пластилін, як і глина, м’який, пластичний, але, на відміну від неї, водонепроникний. 3. Повідомлення «Довідкового бюро». Глина — природний матеріал. Вона буває різного кольору. Її ви-користовують у різноманітних галузях народного господарства, зокрема для виготовлення посуду. Пластилін — штучний матеріал, що виготовляють із суміші глини, вос-ку, фарбників та інших речовин. Глина висихає швидко, а пластилін довше зберігає м’якість, пластичність, отже, зручніший у використанні. V. Підготовка робочого місця 1. Пояснення способів роботи зі стекою, необхідності використання під-кладної дошки. 2. Аналіз зразків для подальшої роботи. 3. Пояснення способу виготовлення орнамента у колі. 4. Пояснення способу виготовлення орнамента на смужці. VI. Практична робота Орнаменти діти добирають за власним задумом. Учитель звертає увагу на те, що для загальної композиції узору велике значення має колір плас-тиліну, характер чергування елементів орнаменту. VII. Підсумок уроку Аналіз виробів проводжу, звертаючи увагу на дотримання послідов-ності роботи; певної пропорції, вміння добирати кольори, акуратність і старанність. VIII. Хвилинка поезії ЗОЛОТА ХВИЛИНКА У великій книзі на столі прочитала по складах Марина: «Найдорожча всюди на землі Золота хвилина». Ось Марина в матері пита: — Що таке хвилина золота? Мама доню ніжно цілувала, усміхнулась і отак сказала: — Із хвилинок золотих, дитя, все людське складається життя. А тому їх марнувать не треба: за хвилину хтось злетить у небо, хтось ялинку чи кленок посадить, щось корисне другові порадить. І від цього так душі приємно, бо живеш на світі недаремно. Тож і ти, як виростеш, в житті не марнуй хвилини золоті. (М. Чепурна) | |
| |
Переглядів: 5559 | |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 23 |
Українська народна казка «Рукавичка» |
Підсумковий урок за І семестр |
Всього коментарів: 0 | |