УРОК 38 Тема: Складання таблиць додавання і віднімання числа 3. Задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиницьМета: формувати вміння складати таблиці додавання і віднімання числа 3; продовжити роботу над складанням задач на збільшення й зменшення числа на кілька одиниць; розвивати математичне мовлення; виховувати культуру оформлення письмових робіт, інтерес до навчання. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу 1 Гра «Хто швидше?» Збільшити на 2 Зменшити на 2 2 Складання та розв'язування задач за коротким записом Було —ПБуло— О Подарувала — П Приплило — О Залишилося — ? Стало — ? 3 Гра «Ланцюжок». — Вставте пропущені числа. 10 - 1 = □ - 2 □ + 1 = □ - 2 = □ -1 = □ - 1 = 4 9 - 2 = □ + 1 = □ - 3 = □ + 2 = □ - 4 = 3 4 Робота за індивідуальними картками Картка № 1Картка № 2 а) Склади із прикладу на до-а) Склади із прикладу на до- давання два приклади на давання два приклади на віднімання. віднімання. 4 + 2 = 7 + 2 = б) Постав знаки >, <, = : б) Постав знаки >, <, = : 8 □ 6 2 □ 9 3 □ 3 3 □ 8 9 □ 6 4 □ 4 III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Повторення складу числа 3 — З яких чисел складається число 3? 2 Каліграфічна хвилинка Письмо цифри 3 3 Пояснення вчителя На дошці — запис прикладу 1 + 3. Учні за допомогою числового відрізка або лінійки знаходять відповідь і записують приклад у зошит. Аналогічно розв’язуються два наступні приклади з таблиці й записуються в зошиті. — Зверніть увагу! Другий доданок у кожному прикладі залишається незмінним, а перший доданок збільшується на 1. Що відбувається із сумою чисел? (Вона теж збільшується на 1.) Решту прикладів складають і розв’язують діти. Аналогічно проводиться робота зі складання таблиці «Відняти 3». Діти записують приклади у зошит, а вчитель — на дошці. — Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали 3. 4 Гра «День — ніч» — Знайдіть приклади з відповідями 4; 6; 9. — Яке число стоїть між 7 і 9? — Прочитайте приклад з такою відповіддю. 5 Робота за таблицею — Прочитайте тільки відповіді кожного стовпчика. (У першій таблиці відповіді становлять ряд чисел від 4 до 10, а в другій — від 1 до 7.) — Порівняйте з таблицями додавання і віднімання 1 і 2. Висновок. Кожна наступна таблиця на 1 приклад коротше. — Затуліть лінійкою відповіді першого стовпчика. Прочитайте приклади від початку до кінця, називаючи відповідь. — Затуліть лінійкою відповіді другого стовпчика. Прочитайте приклади з кінця до початку, називаючи відповідь. ● Фізкультхвилинка Раз — піднятись, підтягтись, Два — зігнутись, розігнутись, Три — в долоні три плеска, Головою три кивка. На чотири — руки ширше. П’ять — руками помахати, Шість — за парти сісти знову. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Первинне закріплення. Розв'язування прикладів з коментуванням 7 + 1 + 29 - 2 + 3 0 + 4 + 39 - 1 - 3 2 Творча робота над задачею Складання, розв’язування і запис задач у зошиті. Повторення складових частин задачі. — Що означають слова «на ... менше», «на ... більше»? — Чому в першій задачі додавали? Чому в другій задачі віднімали? Таня 10 Вітя на 3 менше Скільки бананів у Віті? — Як зміниться розв’язання задачі, якщо слова «на ... більше» замінити на слово «на ... менше»? ● Пальчикова гімнастика «Оплески» — Поаплодуємо собі за виконану роботу. 3 Самостійна робота 3 + 3 = □ 4- 3 = □4 + 3 = □ 8 - 3 = □ 7- 3 = □6 + 3 = □ 10 - 3 = □5+ 3 = □9 - 3 = □ 4 Робота в парах. Гра «Чарівні фігурки» — Складіть квадрат із трикутників; ялинку із трикутників. V. Підсумок уроку. Рефлексія — Вам сподобався наш УРОК? — Яке завдання було складним, а яке — легким? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2693 | |
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення виробів із каштанів та ж... |
З чого все почалося |
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи... |
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка» |
Це цікаво знати |
Всього коментарів: 0 | |