Робота з тканиною. Ручні шви. Шов «уперед голку». Шов «ручна строчка»

Урок 29

Тема. Робота з тканиною. Ручні шви. Шов «уперед голку». Шов «ручна строчка»

Мета: ознайомити учнів із ручними швами; удосконалювати виконання швів «уперед голку», «ручна строчка», «через край»; закріпити навички і правила роботи з голкою; розвивати естетичний самк, окомір, творчі здібності; виховувати охайність, посидючість.

Обладнання: демонстраційний матеріал: зразки швів «уперед голку», «ручна строчка», «через край»; для індивідуального користування — шматочки бавовняної тканини, муліне, голка, ножиці, олівець, шпильки, аркуш паперу у клітинку.

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ . Актуалізація опорних знань учнів

— Як створюється тканина?

— Якими є переплетіння ниток у тканині?

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми навчимося виконувати ручні шви — «уперед голку», «ручна строчка», «через край»; закріпимо навички роботи з голкою.

ІV. Робота над темою уроку

— Ми продовжуємо роботу з тканиною. Тепер нам будуть необхідні нові інструменти для роботи.

Відгадайте загадки.

• Широке поле простелилось,

Широким полем одяглось. (Тканина)

• Чорні, білі, кольорові —

Шити все вони готові!

Плаття, фартухи, шапки —

Допоможуть вам… (нитки).

• Шию я і вишиваю,

Хоч одну лиш ніжку маю,

Але все зробить встигаю! (Голка)

• Швачки це відерце знають,

У роботі поважають,

І коли шиють,

Вишивають,

То на палець надівають.

Здогадатись зостається,

Як відерце це зоветься? (Наперсток)

(Учитель демонструє предмети.)

На дошці розвішені рисунки: їжак, голка з ниткою, ялинка.

— Чому ці предмети можна поєднати разом? (Голка є в їжачка, голки є для шиття, голки є в ялинки.)

— Послухайте вірш Д. Падра «Кравчиня». (Читають учні.)

1 - й у ч е н ь

Цілий тиждень шила Катя

Для сестрички модне плаття.

2 - й у ч е н ь

Стала міряти сестриця —

Плаття зовсім не годиться!

3 - й у ч е н ь

Нині з плаття для сестрички

Шиє Катя рукавички.

— Яким інструментом користувалася Катя?

— Чому не вийшло платтячко?

— Необхідно добре навчитися шити!

Спочатку проведемо гру «Зав’яжіть вузол».

У дітей — нитки різної довжини. Вони починають зав’язувати вузлики.

Потім перевіряють — хто краще, хто більше.

— Тепер візьміть аркуш паперу у клітинку та олівці. Зробіть стібки по клітинках олівцем. (Рис. 47)

(Учитель показує на дошці.)

— Отак потрібно вчитися шити, виконувати ручні шви.

Перш, ніж починати працювати голкою, послухайте вірш.

1 - й у ч е н ь

Голка має гостре жало,

Її не кидай де попало.

Пам’ятай, що при роботі

Її не слід тримати в роті.

2 - й у ч е н ь

Голку, про це добре знай,

Без ниток не залишай.

Користуйся обережно

І в свій одяг не встромляй!

3 - й у ч е н ь

Дуже добре звичку мати —

Голку в гольнику тримати.

— Сьогодні ми навчимося працювати голкою та виконувати ручні шви.

Спочатку ми спробуємо це зробити на аркуші паперу у клітинку.

Візьміть голку з ниткою, зробіть вузлик. Робіть прокол з лицьового боку на виворітній. Стібки робіть так, щоб виходили штрихові лінії. Це буде шов «уперед голку».

— Навчимося робити шов «ручна строчка» на аркуші паперу у клітинку. Зробіть стібки однакової довжини без проміжків як на лицьовому боці, та і на вивороті.

V. Інструктаж

1. Візьміть шматок білої бавовняної тканини.

2. Відріжте нитку певного кольору та довжини, зробіть вузлик.

3. Прошийте спочатку швом «уперед голку», потім — швом «ручна строчка» кілька рядків.

(Учні повторюють правила безпечної праці під час користування голкою та ножицями.)

VІ. Практична робота

Учні починають працювати. Спочатку виконують шов «уперед голку».

Фізкультхвилинка

Всі ми шили, всі трудились,

Наші пальчики втомились.

А щоб гарно шити,

Пальцям треба відпочити!

Знову шити ми почнем,

В руку голку всі візьмем.

Діти продовжують роботу. Виконують шов «ручна строчка».

Учитель стежить за виконанням роботи, як тримати правильно голку, як — тканину, а також стежить за дотриманням правил культури праці.

VІІ . Підсумок уроку

— Чого навчились на уроці?

— Як називаються шви. Які ви виконували на уроці?

Учитель показує кращі із виконаних робіт, пропонує дітям повчитися та потренуватися виконувати ці шви вдома.

VІІ . Прибирання робочих місць

— На наступний урок ви повинні принести кольорові олівці, вовняні нитки, аркуш альбомного паперу, трафарет, клей, фотографії, листи, нагороди дідусів (ветеранів війни).

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (21.09.2013)
Переглядів: 3606 | Рейтинг: 0.0/0
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
Лукаві "є" та "и"
Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки в комп’ютерному ...
Як людина пізнає світ
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 25
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]