УРОК 15 ТЕМА: СЛОВА — НАЗВИ ПРОФЕСІЙ (КИМ БУТИ?)Мета: ознайомлювати учнів із тематичною групою слів — назв професій; формувати уміння правильно вживати слова в своєму мовленні, зв’язно висловлювати думку; розвивати спостережли-вість, мислення, творчу уяву, пізнавальну активність; виховувати повагу до різних професій, розуміння необхідності кожної професії в житті людей. Словник: агроном, хлібороб, чабан, тваринник, доярка, тракторист, ветеринар, водій, будівельник, інженер, маляр, коваль, тесля, кравець, кухар, льотчик, лікар, учитель, продавець, кравець, швець, електрик тощо. Обладнання: ілюстрації із зображенням людей різних професій; малюнки із зображенням різних предметів, лялька. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація чуттєвого досвіду, опорних знань учнів На дошці розміщені малюнки із зображенням фахівців різних професій. — Пригадайте, у які ігри ви любили гратись в дитячому садочку? — Які професії в цих іграх вас приваблювали? — Чи уявляли ви себе під час ігор дорослими? — Сьогодні на уроці ви зможете відчути себе насправді дорослими, більш того, здійснити невеличку подорож у майбутнє. — Чи всі готові до цієї подорожі? — То ж нумо у майбутнє Звучить весела жвава музика. III.Опрацювання нового матеріалу 1.Ознайомлення зі словами — назвами професій — Кожна доросла людина має обрати для себе певну професію. Професій безліч є цікавих, Але свою обрати як? — І справді, як? Вибір майбутньої професії — справа нелегка та дуже відповідальна. І щоб полегшити вам розв’язання цієї проблеми, ми й вирушимо в подорож до світу професій. А чого б ви найбільше хотіли дізнатися? (Які існують професії, у чому полягають обов’язки, робота людей певної спеціальності.) — Тож уперед! На вас чекають цікаві пригоди і випробування. 2.Активізація словникового запасу учнів — Отже, випробування перше. 1)Робота з малюнками. Розгляньте малюнки. Людей яких професій на них зображено? (Лікар, міліціонер, тракторист, кухар, будівельник, продавець) — Випробування друге. 2)Гра «Додай словечко». Указуючи на певні малюнки, учитель читає вірш, зупиняючись на назвах професій. Діти мають назвати фахівця. ФАХИ НА ВСІ СМАКИ .. .(Будівельник) новий дім Збудував на радість всім. ...(Ветеринар) тварин лікує — За здоров’ям їх слідкує. ...(Диригент) керує хором, Нам співати з ним не сором! ...(Електрику), електропраску Відремонтуйте нам, будь ласка! ...(Кухар) запрошує Всіх на обід. Страви смачні — Пообідати слід! ...(Лікар) уважно оглянув дитину, Каже: «Потрібні тобі вітаміни!» ...(Тренер) спортсменів тренує сумлінно, Про олімпійську турбується зміну. ...(Перукар) чаклує в перукарні — Зачіски всім робить дуже гарні! ...(Футболіст) штрафний пробив — У ворота м’яч влетів! К. Чурюмов 3)Робота над загадками. Хто розносить нам листи? Телеграми і газети? Ой, важка у нього ноша! Діти, хто він? (Листоноша). Він нам, як мама дорогий, Він хоче нас навчити Любити край чудовий свій. Це мудрий наш... (учитель). У пору літню чи осінню, Навесні — в гарячий час — Косять, жнуть вони і сіють, Орють лан у котрий раз! (Хлібороби) Тільки зубчик заболить, Сашко до нього швидко мчить. (Лікар-стоматолог) 4)Гра «Хто що робить?» — Утворіть пари слів. Пекар будує коваль оре будівельник кує лікар ШИЄ тракторист пече кравець лікує 5) Складання речення за поданою схемою. Учитель ставить у «віконечко» малюнки людей — представників певних професій. Учні складають речення. Наприклад: Вівчар випасає овець. Учитель навчає дітей. Кухар готує обід. Художник малює картину. Рибалка ловить рибу. Швець шиє взуття. 6)Фізкультхвилинка. Столярики-молодці. Тешуть столики й стільці. Пилочками чики-чики, Молоточки туки-туки, Чик-тук-туки, чик-тук-туки, В нас до праці здібні руки. 7)«Щоб язичок був слухняним». а) Чистомовка-добавляночка. Ом-ом-ом — вийшов в поле... (агроном). Ист-ист-ист — оре поле... (тракторист). Ан-ан-ан — пасе овець... (чабан). Аль-аль-аль — підкував коней... (коваль). Ець-ець-ець — шиє одяг... (кравець). Итель-итель-итель — у школі вчить... (учитель). б) Робота над скоромовкою (на вибір). Слухання, читання, заучування Конкурс скоромовців Куй, ковалику, підкову, Коник мій поскаче знову. Три дроворуби У трьох дворах Дрова рубають. Наш садівник розсадівникувався. У тракториста і трактора різні характери: Трактор бурчить — тракторист мовчить, Трактор мовчить — тракторист бурчить. 8)Гра «Кому що потрібно для роботи?» Учитель демонструє малюнки людей певних професій, а діти повинні назвати предмети, що необхідні їм для роботи. Учитель — книжка, зошит, ручка, крейда. Кухар — каструля, сковорідка, черпак, ніж. Двірник — мітла, віник, відро. Садівник — лопата, граблі, відро, лійка. 9)Гра «Дари професій». Діти отримують малюнки із зображенням, наприклад: будинку, меблів, одягу, взуття, молока, книги тощо. Кожен учень називає професії, завдяки яким люди можуть користуватися тими чи іншими предметами, зображеними на малюнках. Наприклад: — Молоко люди мають завдяки тваринникові, ветеринарові, доярці, продавцеві тощо. Якщо хтось із дітей не може назвати декілька професій, йому допомагають інші діти або вчитель. 10)Гра «Без труда нема плода». — Уявімо собі життя без роботи: і на заводах, і у полі, і в школі ніхто нічого не робить. Що трапилося б? Наприклад, не працює електрик... (Немає світла. У квартирах темно, не працюють телевізори, холодильники, комп’ютери.) — Не вийшов на роботу пекар. (Усі залишилися без хліба.) — А якщо доярки не вийдуть на роботу? (Не буде молока, сметани, сиру.) — Відмовляться працювати кравчині та шевці? (У людей не буде одягу й взуття.) 11)Робота над віршем Ю. Тувіма «Усі для всіх». Читання вірша вчителем Муляр житла мурує, А кравець мусить шити... Але що б то пошив він, Якби не мав, де жити? Але й муляр не міг би Навіть вийти із дому, Якби не мав фартуха б він Та й штанів при цьому. Пекар чоботи носить — Швець пошив їх дбайливо А шевцеві без хліба Ну ніяк неможливо! Для загального блага, Не жаліючи сили, Треба всім працювати, Мій читайлику милий. — Тож чи є у світі нікому не потрібні професії? Чому? Висновок: люди кожної професії необхідні, непотрібної праці немає. Заучування напам’ять останньої строфи вірша. 12)Фізкультхвилинка. Дзінь-дзень! Дзінь-дзень! Заспівав із ранку день. Розбудив його коваль Молотом веселим, Долітає передзвін Аж в сусідні села. IV. Підсумок уроку — Кожна дитина бажає якнайшвидше стати дорослою людиною. Як потрібно готуватися до цього вже сьогодні? | |
| |
Переглядів: 5989 | |
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів |
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці |
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі) |
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку» |
А. М'ястківський «Казка про яблуню». В. Коломієць «Не лови метелика». |
Всього коментарів: 0 | |