Ліплення. композиція «Будиночок равлика»
Урок 16

Тема. Ліплення. композиція «Будиночок равлика»

Мета: ознайомити з правилами і прийомами роботи з пластиліном — розм’якшуванням пластилінової палички, розкачуванням, розмазуванням, витягуванням, обрізуванням стеками, примазуванням тощо; розвивати ува-гу, фантазію; прищеплювати любов до прекрасного; виховувати акуратність, старанність.

Обладнання: таблиці, малюнки із зображенням равликів, зразки готових виробів із пластиліну, стеки, пластилін.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина

II. Ознайомлення з темою і завданнями уроку

ІІІ. Робота над темою уроку

1. Вступна бесіда.

— Діти, погляньте, будь ласка, ось на цей малюнок, який приніс Олівець.

Що на ньому зображено? (Лялька) Опишіть її зовнішній вигляд. Скажіть, якого кольору у неї волосся та очі.

— У що одягнена лялька? Якого кольору у неї плаття?

— Отже, на малюнку ми бачимо ляльку лише спереду. Чому ми не мо-жемо бачити, яка лялька збоку або ззаду? Як ви думаєте, що потрібно зро-бити для того, щоб побачити ляльку з різних боків?

— Правильно, її можна зліпити з пластиліну і розглянути з усіх боків.

— Отже, не тільки ляльку, але й інші вироби можна зліпити з пластиліну чи глини або вирізати з дерева.

Пригадайте казку, у якій із деревинки вирізали маленького довгоносо-го хлопчика.

2. Словникова робота.

Скульптура (лат. sculptura, від sculpo — вирізаю, висікаю) — вид образо-творчого мистецтва, характерною особливістю якого є форма, об’єм. Лю-дей, які виробляють скульптури, називають скульпторами. Матеріалом для скульптури може бути метал, глина, каміння, дерево, гіпс та ін.

3. Продовження бесіди.

— Основний інструмент в роботі скульптора — рука, яка має бути чут-ливою, як у піаніста, і міцною, як у каменяра! Адже скульптор робить скульп туру не тільки з м’яких матеріалів — пластиліну чи глини, а й із твер -дих — граніту та мармуру, а ще з дерева та металу. Тож без серйозних робочих інструментів — таких, як молоток, зубило, різець, ніж, тощо — скульптору не обійтись. А перш ніж виліплювати, вирізьблювати чи висікати, скульп тор зазвичай малює майбутню скульптуру олівцем на папері, а пензлем і фарба-ми іноді підфарбовує готову роботу.

4. Перегляд ілюстрацій із зображенням різних скульптур.

5. Продовження бесіди.

— А зараз ви станете маленькими скульпторами-початківцями.

Відгадавши загадки, ви дізнаєтесь, кого ми ліпитимемо на уроці.

6. Відгадування загадок.

Що це за будинок

Ходить без доріжки,

Схожий він на колобок,

А під дахом — ріжки? (Равлик)

Хто повільно так повзе —

На собі свій дім везе? (Равлик)

7. Прослуховування вірменської казки (переклад Є. Українця) «Равлик».

8. Продовження бесіди.

— Чи доводилося вам спостерігати за цією дивною маленькою тварин-кою, яка має власний будиночок? Опишіть її. (Діти діляться своїми вра-женнями.)

9. Перегляд демонстраційного матеріалу.

10. Послідовне виконання виробу вчителем.

— Роздивіться равлика на малюнках та спробуйте його зліпити. Домівка равлика має спіралеподібну будову. Тому приготуйте для нього довгий джгутик, що плавно потовщується з одного кінця до другого. Починаючи з тоненького кінця, скрутіть джгутик подібно до спіралі. Трохи притискай-те та примазуйте кільця джгутиків одне до одного.

Можете виліпити і самого равлика, що висунувся із будиночка. Для його тільця також скатайте невеличкий джгутик. Добре, якщо у середині джгути-ка буде дротинка. Це допоможе равлику міцно з’єднатися із своїм будиноч-ком. У цьому місці, де він виповзає з домівки, трохи розплющіть кільце. Для ріжок равлика, які у нього мов «антенки», теж можна використати дротин-ки. Під час ліплення допомагайте собі стеками, особливо в процесі обробки невеликих частин, наприклад, мордочки з ротиком та очками.

IV. Практична діяльність учнів

V. Закріплення вивченого матеріалу

• Як називаються об’ємні вироби, зліплені із пластиліну, глини тощо?

• Як називають тих людей, які ці вироби роблять?

• Які матеріали використовують скульптори у своїх виробах?

VI. Підсумок уроку

Перегляд і демонстрування дитячих виробів.

VII. Прибирання робочого місця

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 5360 | Рейтинг: 0.0/0
Елементи графічної грамоти. Виготовлення «Монгольської гри»
Текстильні матеріали. Плетіння «косичка»
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці»
Вода в природі. Властивості води. Як дбати про чистоту водоймищ
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]