Урок 16
Тема. Ліплення. композиція «Будиночок равлика»Мета: ознайомити з правилами і прийомами роботи з пластиліном — розм’якшуванням пластилінової палички, розкачуванням, розмазуванням, витягуванням, обрізуванням стеками, примазуванням тощо; розвивати ува-гу, фантазію; прищеплювати любов до прекрасного; виховувати акуратність, старанність. Обладнання: таблиці, малюнки із зображенням равликів, зразки готових виробів із пластиліну, стеки, пластилін. ХІД УРОКУ І. Організаційна частина II. Ознайомлення з темою і завданнями уроку ІІІ. Робота над темою уроку 1. Вступна бесіда. — Діти, погляньте, будь ласка, ось на цей малюнок, який приніс Олівець. Що на ньому зображено? (Лялька) Опишіть її зовнішній вигляд. Скажіть, якого кольору у неї волосся та очі. — У що одягнена лялька? Якого кольору у неї плаття? — Отже, на малюнку ми бачимо ляльку лише спереду. Чому ми не мо-жемо бачити, яка лялька збоку або ззаду? Як ви думаєте, що потрібно зро-бити для того, щоб побачити ляльку з різних боків? — Правильно, її можна зліпити з пластиліну і розглянути з усіх боків. — Отже, не тільки ляльку, але й інші вироби можна зліпити з пластиліну чи глини або вирізати з дерева. Пригадайте казку, у якій із деревинки вирізали маленького довгоносо-го хлопчика. 2. Словникова робота. Скульптура (лат. sculptura, від sculpo — вирізаю, висікаю) — вид образо-творчого мистецтва, характерною особливістю якого є форма, об’єм. Лю-дей, які виробляють скульптури, називають скульпторами. Матеріалом для скульптури може бути метал, глина, каміння, дерево, гіпс та ін. 3. Продовження бесіди. — Основний інструмент в роботі скульптора — рука, яка має бути чут-ливою, як у піаніста, і міцною, як у каменяра! Адже скульптор робить скульп туру не тільки з м’яких матеріалів — пластиліну чи глини, а й із твер -дих — граніту та мармуру, а ще з дерева та металу. Тож без серйозних робочих інструментів — таких, як молоток, зубило, різець, ніж, тощо — скульптору не обійтись. А перш ніж виліплювати, вирізьблювати чи висікати, скульп тор зазвичай малює майбутню скульптуру олівцем на папері, а пензлем і фарба-ми іноді підфарбовує готову роботу. 4. Перегляд ілюстрацій із зображенням різних скульптур. 5. Продовження бесіди. — А зараз ви станете маленькими скульпторами-початківцями. Відгадавши загадки, ви дізнаєтесь, кого ми ліпитимемо на уроці. 6. Відгадування загадок. Що це за будинок Ходить без доріжки, Схожий він на колобок, А під дахом — ріжки? (Равлик) Хто повільно так повзе — На собі свій дім везе? (Равлик) 7. Прослуховування вірменської казки (переклад Є. Українця) «Равлик». 8. Продовження бесіди. — Чи доводилося вам спостерігати за цією дивною маленькою тварин-кою, яка має власний будиночок? Опишіть її. (Діти діляться своїми вра-женнями.) 9. Перегляд демонстраційного матеріалу. 10. Послідовне виконання виробу вчителем. — Роздивіться равлика на малюнках та спробуйте його зліпити. Домівка равлика має спіралеподібну будову. Тому приготуйте для нього довгий джгутик, що плавно потовщується з одного кінця до другого. Починаючи з тоненького кінця, скрутіть джгутик подібно до спіралі. Трохи притискай-те та примазуйте кільця джгутиків одне до одного. Можете виліпити і самого равлика, що висунувся із будиночка. Для його тільця також скатайте невеличкий джгутик. Добре, якщо у середині джгути-ка буде дротинка. Це допоможе равлику міцно з’єднатися із своїм будиноч-ком. У цьому місці, де він виповзає з домівки, трохи розплющіть кільце. Для ріжок равлика, які у нього мов «антенки», теж можна використати дротин-ки. Під час ліплення допомагайте собі стеками, особливо в процесі обробки невеликих частин, наприклад, мордочки з ротиком та очками. IV. Практична діяльність учнів V. Закріплення вивченого матеріалу • Як називаються об’ємні вироби, зліплені із пластиліну, глини тощо? • Як називають тих людей, які ці вироби роблять? • Які матеріали використовують скульптори у своїх виробах? VI. Підсумок уроку Перегляд і демонстрування дитячих виробів. VII. Прибирання робочого місця | |
| |
Переглядів: 5416 | |
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє... |
Підсумковий урок за І семестр |
Що може комп’ютер |
Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома? |
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях |
Всього коментарів: 0 | |