Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги

Урок 30

Тема. Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги

Мета: ознайомити учнів із технікою аплікації з вовняних ниток; навчити виготовляти вітальну листівку, оздоблену аплікацією з ниток; розвивати творчі здібності, художній смак; виховувати старанність, повагу до ветеранів війни.

Обладнання: демонстраційний матеріал — зразки вітальних листівок, оздоблених аплікацією з ниток, ілюстрації «День Перемоги», фотографії «Минулі дні», нагороди; для індивідуального користування — аркуш альбомного паперу, вовняні нитки, олівець, трафарет, клей, кольорові олівці; запис пісні «День Перемоги»; посібник І. М. Веремійчика «Трудове навчання».

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ . Актуалізація опорних знань учнів

— Які волокнисті матеріали вам знайомі?

— Для чого потрібні бавовняні нитки?

— А для чого — вовняні?

— Що ви знаєте про аплікацію?

— Які види аплікації існують?

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми виготовимо вітальну листівку, оздоблену аплікацією з вовняних ниток.

ІV. Робота над темою уроку

— Яке велике свято відзначається у всьому світі 9 травня? (9 травня — це день Перемоги.)

— Листівки ми виготовимо для наших ветеранів Великої Вітчизняної війни.

На дошці написано:

22 червня 9 травня

1941 рік 1945 рік

— 22 червня 1941 року фашистська Германія напала на нашу Батьківщину. Наші солдати, а це були ваші діди та прадіди, ціною власного життя захищали міста та села. Чотири довгих роки тривала Велика Вітчизняна війна. 9 травня 1945 року став Днем Перемоги.

— Діти, скажіть, хто з ваших дідусів, бабусь воювали в ті далекі часи?

Розкажіть.

(Діти розповідають.)

— А може, хто приніс старенькі фотографії? (Діти, які принесли фотографії, розповідають.)

— А хто може показати нагороди? (Діти, які принесли нагороди, розповідають.)

V. Аналіз зразка виробу

Учитель демонструє вітальну листівку.

— Що зображено на листівці?

— Який матеріал використаний для аплікації?

— Так, на листівці зображена цифра 9. Її ви зробите за допомогою трафарету. Ще зображена червона гвоздика. А чому саме червона?

Тому, що гвоздика — це символ Перемоги, що нагадує про крапельки крові, пролитої за довгі роки боротьби. Тому частіші несуть ветерани до пам’ятників загиблих воїнів червоні гвоздики.

VІ. Інструктаж

— Вітальна листівка виконується у такій послідовності (Посібник, С. 77).

1. Альбомний аркуш зігніть навпіл (а).

2. Цифру 9 обведіть за допомогою трафарету на червоному кольоровому папері (б).

3. Виріжте та наклейте цифру 9 на основу.

4. Обведіть за допомогою шаблону гвоздику (в).

5. Контури квітки — стебельце та листочок — зобразіть довгими та короткими нитками зеленого кольору (г).

6. Внутрішню частину квітки заповніть короткими відрізками ниток червоного кольору (г).

7. Основу листівки заповніть (наклейте) нитками блакитного кольору.

VІІ . Практична робота

Учитель допомагає розмітити за трафаретом та вирізати цифру 9, обвести гвоздику за шаблоном.

Фізкультхвилинка

Діти імітують рухи.

Хай завжди буде сонце!

(У повітрі роблять круг.)

Хай завжди буде небо!

(Руки піднімають угору.)

Хай завжди буде радість!

(Дарують один одному усмішку.)

Хай завжди буде дружба!

(Діти дають один одному руки.)

Учні продовжують роботу: добирають нитки різного кольору, наклею-

ють цифру 9 та гвоздику, приклеюють на квітку нитки червоного кольору,

а на стебельце та листочок — зеленого кольору.

VІІ . Підсумок уроку

— Як називають тих славних людей, які подарували нам Перемогу? (Наші дорогі ветерани)

— І ви — не просто хлопчики та дівчатка, а онуки та правнуки тих, хто здобув велику перемогу над ворогом у Великій Вітчизняній війні.

Послухайте вірш.

1 - й у ч е н ь

Мільйони до тієї весни не дожили —

За перемогу ціна дуже страшна.

Всі бійці Вітчизні чесно служили,

І перед нею совість навіки чиста.

2 - й у ч е н ь

Потрібен мир квіточкам,

Потрібен мир тобі і мені,

Хлопчикам та дівчаткам,

Усім народам на Землі!

3 - й у ч е н ь

Мир — це сонце!

Мир — це радість!

Мир — це дитинство!

Мир — це свято!

Привітайте ветеранів, які живуть поруч із вами, а також — ваших родичів, які воювали у роки війни.

ІХ. Прибирання робочих місць

— На наступний урок ви повинні принести тканину, шпильки, голку, ножиці, олівець, аркуш паперу в клітинку.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (21.09.2013)
Переглядів: 3787 | Рейтинг: 0.0/0
Конструювання. Курочка Ряба
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці»
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ...
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо...
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]