УРОК 97 Тема: Таблиця додавання числа 9. Задача на знаходження зменшуваногоМета: розглянути випадки додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток виду □ + 9; продовжувати складання таблиці додавання; ознайомити із задачею на знаходження зменшуваного; розвивати обчислювальні навички й спостережливість, логічне мислення учнів; виховувати уважність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент — Сьогодні до нас на УРОК завітає казковий герой. А хто саме, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку. У тата був хлопчик дивний, Незвичайний — дерев’яний. на землі і під водою Шукає ключик золотий, Усюди ніс він суне довгий. Хто ж це? — Ви правильно здогадалися, це Буратіно. І він приготував сьогодні для вас багато цікавих завдань. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Усна лічба — Яке із записаних на дошці чисел більше і на скільки? 5 або 15; 9 чи 1; 14 або 5; 8 або 11? • До 9 додали 3. Скільки одержали? • Знайдіть суму чисел 7 і 4. Як обчислювали? • Перший доданок 5, другий 8. Назвіть суму. Як обчислювали? • 7 збільшити на 7. Скільки одержали? Як обчислювали? — Молодці, ви дуже швидко впоралися із цими прикладами. Але ж усі знають, що Буратіно дуже великий фантазер. І він для вас склав кілька задачок. Подивимося, як ви з ними впораєтеся. 2 Розв'язування задач (робота з числовим віялом) • Дві синички гарні пташки, На вербі сиділи, Три подружки щебетушки Раптом прилетіли, Скільки на вербі синиць? Полічи веселих птиць. (5) • На полиці вісім книг, Толя взяв одну із них. Хто тепер сказати б міг, Скільки на полиці книг? (7) • Є в зайчихи 5 малят, Неслухняних зайченят. На обід їх мати жде, Три прийшли, а скільки йде? (2) — Молодці! Буратіно залишився задоволений вашою роботою! 3 Каліграфічна хвилинка — Буратіно пропонує відгадати вам загадку і дізнатися, яку цифру ми сьогодні ще раз повчимося писати каліграфічно. З шісткою ця цифра схожа, Хто назвати її зможе? Вниз хвостом переверни І цю цифру враз назви. (Дев’ять) — напишіть у зошиті рядок цієї цифри. 4 Повторення складу числа 9 — Буратіно пропонує вам пригадати, з яких двох чисел складається число 9. 1 2 4 3 5 Доповнення до 10 чисел 2; 7; 8 III. Повідомлення мети і задач уроку — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новими прийомами додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток (додавання частинами), складемо таблицю додавання числа 9 з переходом через 10, будемо розв’язувати задачі і приклади. IV. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Пояснення нового матеріалу — Подивіться уважно на дошку. Для того, щоб до 2 додати 9, потрібно числа поміняти місцями. Від цього сума не зміниться. А щоб до 9 додати 2, потрібно 9 доповнити до десятка, і додати ще 1. 3 + 9 = 9 + 3 = 12 4 + 9 = 9 + 4 = 13 На дошці схематично записані всі вирази на табличне додавання числа 9. Перші доданки — це числа від 1 до 9. Вони записані у стовпчик. Другим доданком у виразі є число 9. — Прочитайте приклад, до якого записана відповідь. — Прочитайте приклади, які ми ще не вміємо розв’язувати. 1 О т---1 іі + 2 + = 3 + = 4 + = 5 II 05 + 6 + = 7 + = 8 + = 9 + = 2 Первинне закріплення — За даним записом поясніть, як знайти суму 2 + 9 =; 9 + 9 =. 3 Робота над складеною таблицею 81 18 — Прочитайте таблицю додавання числа 9. — Прочитайте таблицю додавання числа 9, починаючи від найбільшого результату. — Прочитайте тільки результати таблиці. — Прочитайте результати таблиці від найменшого числа до найбільшого. — Затуліть лінійкою відповіді таблиці і прочитайте її напам’ять. ● Фізкультхвилинка Буратіно потягнувся, Раз — нагнувся, Два — нагнувся, Руки вбоки він розвів, Ключик, мабуть, загубив. Щоб ключик нам дістати, Навшпиньки потрібно встати. V. Розвиток математичних знань 1 Конкурс «Кращий математик». Робота над текстовою задачею Тарас вирізав 6 синіх прапорців, а жовтих — на 9 більше. Скільки жовтих прапорців вирізав Тарас? — Яку дію використали для розв’язання задачі? Чому? 2 Розв'язування задачі на знаходження невідомого зменшуваного — А тепер Буратіно прагне вам показати, як розв’язуються задачі на знаходження невідомого зменшуваного. На дошці записана коротка умова. Було —? З’їли —3 пиріжки Залишилося — 9 пиріжків — Про що йдеться в задачі? — Що означає число 3? — Що означає число 9? — Про що запитується в задачі? — Чи можемо ми відразу відповістити на запитання задачі? Як? 9 + 3 = 12 (п.) — Отже, ідея розв’язання знайдена. — ... нам запише розв’язання задачі на дошці, а решта — запишіть розв’язання задачі самостійно. ● Пальчикова гімнастика 3 Самостійна робота — А тепер влаштуємо конкурс «Кращий математик класу». — Розв’яжіть приклади, у яких зменшуване не дорівнює 8. 8 + 9 =10 - 8 = 10 + 8 =8 - 7 = 18 - 8 = 8 - 8 =9 - 8 = 18 - 9 = Хто розв’яже першим — показує вчителеві. Якщо правильно розв’язав — записує своє прізвище на дошці. (Після того, як на дошці записано 5 прізвищ, конкурс завершується.) 4 Робота в парах — А тепер обміняйтеся зошитами в парах і перевірте розв’язання одне одного. — У всіх правильне розв’язання? Хто помилився? — Ти знайшов свою помилку? Уже знаєш, як її виправити? Зачитуються прізвища переможців конкурсу. Звучать оплески класу. VI. Підсумок уроку. Рефлексія — Як правильно виконувати додавання виду 9 + □ і □ + 9? — До якого числа ми завжди будемо доповнювати число 9? — Як ви вважаєте, що на уроці вам вдалося виконати найкраще? — Я думаю, що в Буратіно, як і в усіх вас, гарний настрій. Адже ми впоралися з усіма його непростими завданнями. Попрощаємося з ним і будемо чекати на нього в гості. — Ви дуже добре попрацювали на уроці! Спасибі за старання! Молодці! Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1428 | |
Природні та рукотворні об'єкти (тіла) |
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Значення природи для життя людини |
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях |
Всього коментарів: 0 | |