Урок 1 Тема. «Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних типівМета. Формувати в учнів уміння розрізняти речення за їх типами, перебудовувати речення одного типу в інший, доповнювати речення за питаннями, створювати порівняння, складати за малюнком речення різних типів; розвивати творчу уяву, мислення, мовлення, увагу; виховувати почуття прекрасного, любов до природи. Матеріали та обладнання. Музичний запис А. Вівальді «Пори року. Осінь»; ілюстрації осіннього лісу; зошит з розвитку мовлення. Хід уроку І. Організаційний момент. II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку. Вчитель пропонує учням заплющити очі і спробувати уявити те, про що він прочитає. Звучить музика А. Вівальді «Пори року. Осінь». Вчитель читає вірш Іванни Савицької «Осінь». Летять листки, пожовклі і зів'ялі, Летять до ніг і сумно шелестять. Затих гайок, і верби кучеряві Пташиним співом вже не гомонять. А ниточки ясні срібноволосі Шепочуть: осінь, осінь, осінь... Летять листки, і скрізь так непривітно... Заснув ставок, і нивка вже не та. Колишеться вітрець одноманітно, І між стернею блудить самота. А ниточки ясні срібноволосі Шепочуть: осінь, осінь, осінь... Летять листки, замовкли птахів хори, А сонце вже біжить кудись, біжить. Ах літечко! Вернися до дітвори Хоч на якусь годинку, хоч на мить. А ниточки ясні срібноволосі Шепочуть: осінь, осінь, осінь... Бесіда. - Про яку пору року йдеться у вірші? - Який настрій передає вірш? - Що ви уявляли, коли слухали музику і вірш? - Слова вчителя. Осінь - чудова пора. Вона багата на різні кольори. Пригадуючи осінні картини, ми будемо повторювати типи речень, а також складати речення різних типів. III. Основна частина уроку. Робота в зошиті з розвитку мовлення. Завдання 1. Пригадайте, які бувають речення.
Завдання 2. Розставте розділові знаки в кінці речень. З'єднайте лініями речення і їхні типи. Беріть, діти, кошики і гайда до лісу! Куди відлітають птахи восени? Рідна земля найкраща! (Діти пояснюють свою думку). Завдання 3. Складіть за малюнком речення різних типів. На дошці вчитель вивішує картини осіннього лісу. Користуючись ними і малюнком у зошиті, діти складають різні за типами речення. Фізкультхвилинка Дві Оленки, три Ганнусі, Дві Яринки і Настуся Козубочки узяли Та гриби збирать пішли. Біг позаду пес Кудлатик, Рахував отих дівчаток. Вірно, мабуть, рахував - Довго чулося «Гав-гав-гав!». Завдання 4. Перебудуйте розповідне речення в питальне. Осінь розфарбувала усі дерева і кущі. Що зробила осінь з деревами і кущами? Хто розфарбував усі дерева і кущі? Що розфарбувала осінь? Перебудуйте розповідне речення в спонукальне. Осінь золотом нам дорогу встелить. Осене, встели нам дорогу золотом. Завдання 5. Доповніть речення. Запишіть. Була золота осінь. Осіннє повітря холодне. Сухе листя дощем сипалося з дерев і шелестіло під ногами. Перевірка завдання 5. Редагування речень, їх аналіз. Завдання 6. Підкресліть у вірші М. Сингаївського слова, що говорять про осінь, як про живу істоту. Осінь спати захотіла, Землю листом застелила. Тільки вітер налетів, Гратись з листям захотів. Осінь золото лічила, Під березами спочила... Самостійна робота учнів. Завдання 7. З чим можна порівняти осінь? Запишіть. Осінь наче чаклунка. Осінь як спляча царівна. Осінь як золота чарівниця. Осінь як художниця. Завдання 8. Складіть два розповідні речення про осінь. Використайте порівняння. Запишіть. Перевірка завдання 8. Учні читають складені речення. Аналізують їх. IV. Підсумок уроку. - Чи сподобалась вам подорож до осіннього лісу? - Які осінні картини ви уявляли під час складання речень? V. Домашнє завдання. Напишіть про горобину три речення різних типів. Джерело: noindex | ||
| ||
Переглядів: 6761 | |
Декоративна форма й колір. Практична робота «Диво-птах» |
Хто ти. Які вони, який ти. твій зовнішній вигляд |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
Повітря. Рух повітря — вітер. Як дбати про чистоту повітря |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Всього коментарів: 0 | |