💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних типів

Урок 1

Тема.  «Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних типів

Мета. Формувати в учнів уміння розрізняти речення за їх типами, перебудовувати речення одного типу в інший, доповнювати речення за питаннями, створювати порів­няння, складати за малюнком речення різних типів; роз­вивати творчу уяву, мислення, мовлення, увагу; вихову­вати почуття прекрасного, любов до природи.

Матеріали та обладнання. Музичний запис А. Вівальді «Пори року. Осінь»; ілюстрації осіннього лісу; зошит з розвитку мовлення.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

Вчитель пропонує учням заплющити очі і спробувати уявити те, про що він прочитає. Звучить музика А. Вівальді «Пори року. Осінь». Вчитель читає вірш Іванни Савицької «Осінь».

Летять листки, пожовклі і зів'ялі,

Летять до ніг і сумно шелестять.

Затих гайок, і верби кучеряві

Пташиним співом вже не гомонять.

А ниточки ясні срібноволосі

Шепочуть: осінь, осінь, осінь...

Летять листки, і скрізь так непривітно...

Заснув ставок, і нивка вже не та.

Колишеться вітрець одноманітно,

І між стернею блудить самота.

А ниточки ясні срібноволосі

Шепочуть: осінь, осінь, осінь...

Летять листки, замовкли птахів хори,

А сонце вже біжить кудись, біжить.

Ах літечко! Вернися до дітвори

Хоч на якусь годинку, хоч на мить.

А ниточки ясні срібноволосі

Шепочуть: осінь, осінь, осінь...

Бесіда.

-    Про яку пору року йдеться у вірші?

-    Який настрій передає вірш?

-    Що ви уявляли, коли слухали музику і вірш?
 

-    Слова вчителя.

Осінь - чудова пора. Вона багата на різні кольори. Пригадую­чи осінні картини, ми будемо повторювати типи речень, а також складати речення різних типів.

III. Основна частина уроку.

Робота в зошиті з розвитку мовлення.

Завдання 1. Пригадайте, які бувають речення.

Спонукальне

розповідне

питальне

окличне

неокличне

Завдання 2. Розставте розділові знаки в кінці речень. З'єднай­те лініями речення і їхні типи.

Беріть, діти, кошики і гайда до лісу!

Куди відлітають птахи восени?

Рідна земля найкраща!

(Діти пояснюють свою думку).

Завдання 3. Складіть за малюнком речення різних типів.

На дошці вчитель вивішує картини осіннього лісу. Користую­чись ними і малюнком у зошиті, діти складають різні за типами речення.

         Фізкультхвилинка

Дві Оленки, три Ганнусі,

Дві Яринки і Настуся

Козубочки узяли

Та гриби збирать пішли.

Біг позаду пес Кудлатик,

Рахував отих дівчаток.

Вірно, мабуть, рахував -

Довго чулося «Гав-гав-гав!».

Завдання 4.

Перебудуйте розповідне речення в питальне.

Осінь розфарбувала усі дерева і кущі.

Що зробила осінь з деревами і кущами? Хто розфарбував усі дерева і кущі? Що розфарбувала осінь?

Перебудуйте розповідне речення в спонукальне.

Осінь золотом нам дорогу встелить.

Осене, встели нам дорогу золотом.

Завдання 5. Доповніть речення. Запишіть.

Була золота осінь. Осіннє повітря холодне. Сухе листя дощем сипалося з дерев і шелестіло під ногами.

Перевірка завдання 5.

Редагування речень, їх аналіз.

Завдання 6. Підкресліть у вірші М. Сингаївського слова, що говорять про осінь, як про живу істоту.

Осінь спати захотіла,

Землю листом застелила.

Тільки вітер налетів,

Гратись з листям захотів.

Осінь золото лічила,

Під березами спочила...

Самостійна робота учнів.

Завдання 7. З чим можна порівняти осінь? Запишіть.

Осінь наче чаклунка.

Осінь як спляча царівна.

Осінь як золота чарівниця.

Осінь як художниця.

Завдання 8. Складіть два розповідні речення про осінь. Вико­ристайте порівняння. Запишіть.

Перевірка завдання 8. Учні читають складені речення. Аналі­зують їх.

IV.     Підсумок уроку.

-    Чи сподобалась вам подорож до осіннього лісу?

-    Які осінні картини ви уявляли під час складання речень?
Послухайте ще раз музику А. Вівальді «Пори року. Осінь» і вдома намалюйте до цього музичного твору малюнок.

V.      Домашнє завдання.

Напишіть про горобину три речення різних типів.



Джерело: noindex
Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (21.09.2013)
Переглядів: 6761 | Рейтинг: 0.0/0
Декоративна форма й колір. Практична робота «Диво-птах»
Хто ти. Які вони, який ти. твій зовнішній вигляд
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я...
Повітря. Рух повітря — вітер. Як дбати про чистоту повітря
Щоб бути здоровим і все встигати робити
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]