💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

«Приховала». О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». «Наш Андрійко вищий Гната...». В. Багірова «Бабця спить»

УРОК 35

Золото і срібло не старіють,

батько й мати ціни не мають.

Тема. «Приховала» (з народного). О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». «Наш Андрійко вищий Гната...» (скоромовка). В. Багірова «Бабця спить»

Мета: вчити виразно читати віршові твори, збагачувати словниковий запас, викликати бажання вчитися у своїх батьків, виховувати почуття поваги до всіх членів сім'ї.

Обладнання: сигнальні картки.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

1. Завдання учням.

1) Відгадування загадки.

Цифра ця усім говорить,

Скільки днів до тижня входить.

А як поряд стане «Я»,

Це вже вийде в нас... (Сім'я).

Завдання. Назвати слово сім'я по звуках.

2. Розвиток зв'язного мовлення.

Продовжити речення «Моя сім'я складається з...»

(Розповідь дітей із демонструванням фотографій членів сім'ї).

II. Мотивація навчальної діяльності

Мовно-логічне завдання.

Прочитати прислів'я, подумки вставляючи пропущені букви.

В. . . Є К...ПИШ, ЛИШ... Т...Т... Й М...М... — ні.

Д...т...на пл...че, а м...т...рі б..ляч....

3..л...то і ср...ло не ст...рі...ть, а б...тько й

М...ТИ Ц...НИ не м...ють.

У ч и т е л ь . Як ви розумієте прислів'я? Прочитайте ті, які стосуються обох батьків.

Сьогодні на уроці ми читатимемо вірш про сім'ю, маму та тата. І ці твори допоможуть вам ще краще зрозуміти зміст цих прислів'їв.

III. Опрацювання нового матеріалу

1. Робота з текстом.

Опрацювання вірша Д. Павличка «Мамина рука».

1) Бесіда.

— Заплющте очі. Пригадайте свою маму, її голос.

— Якого кольору очі вашої мами? А які руки?

2) Самостійне читання вірша учнями.

3) Робота над образними виразами.

— З чим порівнює поет мамині руки?

— Як ви розумієте значення виділених виразів?

— Що це за «золоті пісні»?

— А де можна побачити цю квітку?

4) Повторне читання вірша. Робота над виразністю.

— З якою порою року порівнює поет маму?

— Які почуття треба передати, читаючи вірш?

2. Завдання учням.

Робота над усмішкою «Приховала». Бесіда.

— Прочитайте твір «Приховала». Подумайте, що це — вірш, оповідання чи усмішка?

— Між ким іде розмова?

— Кого стосується заголовок?

— Чи справді мама приховала щось? А ви чуєте від мами такі слова? Коли?

— Прочитайте усмішку в парах, в особах (двічі), міняючи ролі.

— Яке з прислів'їв, що читали, підходить до усмішки?

3. Робота з текстом.

Робота над віршем О. Орача «Вчуся у мами».

1) Виразне читання вірша вчителем.

2) Словникова робота. Тлумачення слова агроном.

3) Повторне читання вірша (напівголосне).

4) Вибіркове читання з елементами бесіди.

— З яким почуттям дівчинка розповідає про маму?

— Прочитайте, що означає мама.

— Чого дівчинка навчається у мами?

— Як дівчинка ставиться до мами? Доведіть словами вірша. Чим захоплюється дитина?

4. Колективна робота.

Гра «З'єднай слова».

У ч и т е л ь . Прогляньте на склади, що записані на дошці. Знайдіть слова у вірші, які мають такі ж склади, прочитайте їх.

сі

ся

спі

сті

ста

З'єднати слова обох колонок, щоб утворились словосполучення із вірша,

поле чує

ласку працює

пісні співати

рідненької тулитися

агрономом зелененький

У ч и т е л ь . Які слова не поєднались? Знайдіть слова у тексті, що з ними пов'язані, і прочитайте.

5. Вправа з читання.

Виразне читання. Прочитати вірш із ніжністю і захопленням.

6. Фізку льтхвилинка.

Туп, туп, туп...

Маленькі ніжки

Покотились по доріжці.

Ручки квітоньки збирають

Та в віночки заплітають.

Понесу своїй матусі

Подарунок від Ганнусі.

7. Вправи з читання.

Робота над віршем П. Осадчук «Я навчаюся у тата».

1) Читання мовчки вірша учнями. Перевірка розуміння прочитаного.

— Прочитайте вірш і скажіть, хто вчився у свого тата. Чого хлопчик вчиться від тата?

— Чи любить хлопчик працювати? З чого це видно?

— У чому впевнений хлопчик? Чому він прагне стати майстром?

2) Читання «буксиром».

3) Читання парами «ланцюжком» по рядку.

4) Читання на одному диханні якнайбільше слів.

5) Виразне читання вірша.

8. Робота з текстом.

Робота над віршем В. Багірової «Бабця спить».

1) Бесіда.

— Про кого з членів сім'ї ми ще сьогодні не читали?

— Якщо дідусь — татів тато чи мамин тато, то бабуся — ... (,мамина чи татова мама).

— А хто ж такі прабабуся і прадідусь?

— Скільки у вас бабусь? А прабабуся є?

— Які спільні справи робите з бабусею?

— Як ви ставитесь до бабусі?

2) Читання вірша учителем.

У ч и т е л ь . Прослухайте вірш «Бабця спить» і скажіть, як до бабусі ставиться онук. Чому ви так думаєте?

3) Читання вірша мовчки.

У ч и т е л ь . Які слова твору підказують щодо сили голосу під час читання? Які слова мають прозвучати, ніби цокання годинника? А які — звучати як прохання?

4) Виразне читання вірша.

IV. Підбиття підсумків уроку

Робота в зошитах (с. 21, 22, завдання 1,2,3,4).

V. Домашнє завдання

1) Намалювати портрет мами і скласти розповідь «Моя мама».

2) Підготуватись до конкурсу на краще читання вірша про маму.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (28.09.2013)
Переглядів: 3727 | Рейтинг: 0.0/0
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут...
Цирк! Цирк! Цирк! Складання розповіді за серією малюнків
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло»
Таблиця віднімання числа 4. Складання прикладів за шкалою лінійки. Розпізнава...
Школа. Ти — школяр. Умій дружити. Дорога від дому до школи
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]