УРОК 35 Золото і срібло не старіють, батько й мати ціни не мають. Тема. «Приховала» (з народного). О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». «Наш Андрійко вищий Гната...» (скоромовка). В. Багірова «Бабця спить»Мета: вчити виразно читати віршові твори, збагачувати словниковий запас, викликати бажання вчитися у своїх батьків, виховувати почуття поваги до всіх членів сім'ї. Обладнання: сигнальні картки. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Завдання учням. 1) Відгадування загадки. Цифра ця усім говорить, Скільки днів до тижня входить. А як поряд стане «Я», Це вже вийде в нас... (Сім'я). Завдання. Назвати слово сім'я по звуках. 2. Розвиток зв'язного мовлення. Продовжити речення «Моя сім'я складається з...» (Розповідь дітей із демонструванням фотографій членів сім'ї). II. Мотивація навчальної діяльності Мовно-логічне завдання. Прочитати прислів'я, подумки вставляючи пропущені букви. В. . . Є К...ПИШ, ЛИШ... Т...Т... Й М...М... — ні. Д...т...на пл...че, а м...т...рі б..ляч.... 3..л...то і ср...ло не ст...рі...ть, а б...тько й М...ТИ Ц...НИ не м...ють. У ч и т е л ь . Як ви розумієте прислів'я? Прочитайте ті, які стосуються обох батьків. Сьогодні на уроці ми читатимемо вірш про сім'ю, маму та тата. І ці твори допоможуть вам ще краще зрозуміти зміст цих прислів'їв. III. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. Опрацювання вірша Д. Павличка «Мамина рука». 1) Бесіда. — Заплющте очі. Пригадайте свою маму, її голос. — Якого кольору очі вашої мами? А які руки? 2) Самостійне читання вірша учнями. 3) Робота над образними виразами. — З чим порівнює поет мамині руки? — Як ви розумієте значення виділених виразів? — Що це за «золоті пісні»? — А де можна побачити цю квітку? 4) Повторне читання вірша. Робота над виразністю. — З якою порою року порівнює поет маму? — Які почуття треба передати, читаючи вірш? 2. Завдання учням. Робота над усмішкою «Приховала». Бесіда. — Прочитайте твір «Приховала». Подумайте, що це — вірш, оповідання чи усмішка? — Між ким іде розмова? — Кого стосується заголовок? — Чи справді мама приховала щось? А ви чуєте від мами такі слова? Коли? — Прочитайте усмішку в парах, в особах (двічі), міняючи ролі. — Яке з прислів'їв, що читали, підходить до усмішки? 3. Робота з текстом. Робота над віршем О. Орача «Вчуся у мами». 1) Виразне читання вірша вчителем. 2) Словникова робота. Тлумачення слова агроном. 3) Повторне читання вірша (напівголосне). 4) Вибіркове читання з елементами бесіди. — З яким почуттям дівчинка розповідає про маму? — Прочитайте, що означає мама. — Чого дівчинка навчається у мами? — Як дівчинка ставиться до мами? Доведіть словами вірша. Чим захоплюється дитина? 4. Колективна робота. Гра «З'єднай слова». У ч и т е л ь . Прогляньте на склади, що записані на дошці. Знайдіть слова у вірші, які мають такі ж склади, прочитайте їх. сі ся спі сті ста З'єднати слова обох колонок, щоб утворились словосполучення із вірша, поле чує ласку працює пісні співати рідненької тулитися агрономом зелененький У ч и т е л ь . Які слова не поєднались? Знайдіть слова у тексті, що з ними пов'язані, і прочитайте. 5. Вправа з читання. Виразне читання. Прочитати вірш із ніжністю і захопленням. 6. Фізку льтхвилинка. Туп, туп, туп... Маленькі ніжки Покотились по доріжці. Ручки квітоньки збирають Та в віночки заплітають. Понесу своїй матусі Подарунок від Ганнусі. 7. Вправи з читання. Робота над віршем П. Осадчук «Я навчаюся у тата». 1) Читання мовчки вірша учнями. Перевірка розуміння прочитаного. — Прочитайте вірш і скажіть, хто вчився у свого тата. Чого хлопчик вчиться від тата? — Чи любить хлопчик працювати? З чого це видно? — У чому впевнений хлопчик? Чому він прагне стати майстром? 2) Читання «буксиром». 3) Читання парами «ланцюжком» по рядку. 4) Читання на одному диханні якнайбільше слів. 5) Виразне читання вірша. 8. Робота з текстом. Робота над віршем В. Багірової «Бабця спить». 1) Бесіда. — Про кого з членів сім'ї ми ще сьогодні не читали? — Якщо дідусь — татів тато чи мамин тато, то бабуся — ... (,мамина чи татова мама). — А хто ж такі прабабуся і прадідусь? — Скільки у вас бабусь? А прабабуся є? — Які спільні справи робите з бабусею? — Як ви ставитесь до бабусі? 2) Читання вірша учителем. У ч и т е л ь . Прослухайте вірш «Бабця спить» і скажіть, як до бабусі ставиться онук. Чому ви так думаєте? 3) Читання вірша мовчки. У ч и т е л ь . Які слова твору підказують щодо сили голосу під час читання? Які слова мають прозвучати, ніби цокання годинника? А які — звучати як прохання? 4) Виразне читання вірша. IV. Підбиття підсумків уроку Робота в зошитах (с. 21, 22, завдання 1,2,3,4). V. Домашнє завдання 1) Намалювати портрет мами і скласти розповідь «Моя мама». 2) Підготуватись до конкурсу на краще читання вірша про маму. | |
| |
Переглядів: 3655 | |
Мистецтво навколо нас. Урок-бесіда «Уявлювана подорож містом» |
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці... |
Культура спілкування. Словник мовленнєвого етикету |
Казка Н. Забіли «Вовк і козенята». Прислів'я |
Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Пос... |
Всього коментарів: 0 | |