УРОК 79 Тема: Таблиця віднімання числа 3. Розв'язування прикладів і задачМета: ознайомити учнів із прийомами віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток (віднімання частинами); скласти таблицю віднімання числа 3 з переходом через десяток; розвивати вміння розв'язувати задачі і приклади вивчених видів; удосконалювати обчислювальні навички, виховувати акуратність, працьовитість. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Ось і пролунав дзвінок, Починається урок. Працювати будемо жваво, Щоб було усім цікаво. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Усна лічба 2 Математичний диктант • Перший доданок 10, другий доданок 2. Знайдіть суму. • Зменшуване 14, від’ємник 10. Знайдіть різницю. • На скільки 13 більше, ніж 12? • 15 збільшити на 1. • На скільки треба збільшити 7, щоб одержати 17? • Яке число стоїть за 10? • Запишіть число, що передує 15. • Запишіть сусідів числа 16. • Перший доданок 8, сума дорівнює 18. Чому дорівнює другий доданок? Взаємоперевірка робіт. (12; 4; 1; 16; 10; 11; 14; 15; 17; 10) 3 Гра «Допоможи Незнайкові» — Вставте пропущені числа. 11 см = О дм О см 17 см = О дм О см 20 см = Ц дм 1 дм 3 см = | | | см 4 Повторення складу чисел 3; 5; 8 III. Повідомлення мети і задач уроку — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новими прийомами віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток (віднімання частинами), складемо таблицю віднімання числа 3 з переходом через 10, будемо розв’язувати задачі і приклади. IV. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Пояснення нового матеріалу На дошці схематично записані всі вирази на табличне віднімання числа 3. Зменшуване — це числа від 4 до 11. Вони записані у стовпчик. Від’ємником у виразі є число 3. Відповіді таблиці віднімання числа 3 записані так: — Прочитайте приклади, до яких записані відповіді. — Прочитайте приклади, які ми ще не вміємо розв’язувати. (11 - 3; 12 - 3) 2 Первинне закріплення — За даним записом поясніть, як знайти різницю 11 - 3; 12 - 3. 12 2 1 3 Робота над складеною таблицею — Прочитайте таблицю віднімання числа 3. 4 -= 1 5 -= 2 6 -= 3 7 -= 4 8 -3 = 5 9 -= 6 10 - = 7 11 - = 12 - = — Прочитайте таблицю віднімання числа 3, починаючи від найбільшого результату. — Прочитайте тільки результати таблиці. — Затуліть лінійкою відповіді таблиці і прочитайте її напам’ять. ● Фізкультхвилинка ЗОЗУЛЯ Облітала я лісок вздовж, Ушир і навкосок. Відпочила в холодку, На кленовому листку. І росинок з тирличу Напилася досхочу. Діти ішли через лісок — Подала їм голосок. Налічила їм літа: двадцять, Тридцять, аж до ста. Щоб ні горя, ні біди, Щоб росли як із води. (Махають руками в сторони, вперед, навкоси.) (Імітують пиття води.) (Ходьба по кімнаті.) (Піднімаються на носки, руки вгору, дивляться на них.) V. Розвиток математичних знань 1 Робота над задачею на знаходження остачі У кошику було 12 яєць. На сніданок використали 3 яйця. Скільки яєць залишилось? — Скільки яєць було в кошику? — Скільки використали на сніданок? — Як дізнатися, скільки яєць залишилося в кошику? 12 - 3 = 9 (яєць) — Яку дію використали? Чому? 2 Розв'язування прикладів (з коментуванням) 12 - 2 - 4 =6 + 3 - 4 = 12 - 3 - 5 =13 - 1 - 3 = 11 - 3 - 3 =15 - 1 - 4 = ● Пальчикова гімнастика ДОЛОНІ Де ваші долоні?(Діти показують руки, — Тут-тут-тут! складають в кулачки.) А в долонях пальчики живуть. — Працювали пальчики — не лінувалися: 19 - 9 - 3 = 10 - 1 + 3 = 8 + 3 - 2 = Писали, писали, Старалися. А потім, а потім, а потім Стомилися. А тепер ми пальчики струснемо(Розкривають кулачки І писати знову почнемо.і показують пальчики в русі.) 3 Робота над текстовою задачею на дві дії (пропедевтичний розгляд) Сірих кролів — 3. Білих кролів — на 2 більше. Скільки всього кролів? — Скільки було сірих кролів? — Що відомо про білих кролів? — Як дізнатися, скільки було білих кролів? 3 + 2 = 5 (крол.) — Відомо, що сірих кролів — 3, білих — 5. Як дізнатися, скільки всього кролів? 3 + 5 = 8 (крол.) 4 Складання задачі за малюнком — Скільки грибів ліворуч? — Скільки грибів у каструлі? Це скільки? — Як дізнатися, скільки всього було грибів? 5 + 5 = 10 (грибів) VI. Підсумок уроку. Рефлексія — Що нового дізналися на уроці? — Розкажіть таблицю віднімання числа 3. — Ви сьогодні добре працювали на уроці. — Оцініть свою роботу на уроці смайликом. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1345 | |
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т... |
Конструювання. Курочка Ряба |
А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми |
Вода в природі. Властивості води. Як дбати про чистоту водоймищ |
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи... |
Всього коментарів: 0 | |