Аплікація з кольорового паперу «святкова листівка»
Урок 32

Тема. Аплікація з кольорового паперу «святкова листівка»

Мета: ознайомити учнів із видами святкових листівок; вчити планува-ти послідовність виконання трудових операцій; формувати вміння роботи з папером; розвивати творчість; фантазію; виховувати естетичний смак і культуру праці.

Матеріали й інструменти: зразки вітальних листівок, кольоровий папір, картон, шаблони, клей, пензлики, ножиці.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

У ч и т е л ь. Сьогодні до нас завітав Незнайко. Він приніс на урок інс-трументи та прилади. Давайте перевіримо, як ви підготувалися до уроку, і допоможемо Незнайкові підготувати все необхідне для уроку.

Учні пригадують, які матеріали та інструменти потрібні для роботи з папером.

Учитель розповідає казку для учнів та Незнайка, щоб вони не забували, що саме потрібно для роботи з папером.

— Жили-були у шухляді письмового стола клей, пензлик, ножиці, про-стий олівець, папір та лінійка. Щодня вони сперечалися між собою, хто з них найпотрібніший, найголовніший. Якось шухляду хтось висунув, і її мешканці побачили свого господаря — хлопчика. Він вийняв їх усіх і почав працювати. Брав олівець і креслив ним під лінійку. Потім вирізу-вав ножицями окремі деталі і наклеював їх на аркуш. Вийшов гарний чо-вен із вітрилами. Усі залишилися задоволені, бо зрозуміли, що найголовні-ша тут — людина, її вмілі руки. Отож, коли клей, ножиці, простий олівець, папір, пензлик та лінійку знову повернули у шухляду, сперечатися їм вже не хотілося. Усі вони бажають, щоб їх швидше взяли до роботи.

ІІ. Хвилинка практичного вправляння

1. — Діти, візьміть олівці і проведіть у повітрі пряму, криву лінії, коло.

2. — Складіть папір навпіл і намалюйте на ньому півовали — великий і ма-лий. (Учитель на дошці показує, як це зробити.) Виріжте їх ножицями.

3. — Занурте у клей пензлики з тонким і широким кінчиком. Проведіть ними по паперу. Які сліди залишилися? Коли зручно користуватися пенз-лем з широким і тонким кінчиком?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

1. Вступне слово вчителя.

2. Аналіз зразка аплікації (акцентується увага на формі, розміщенні, ко-льорі деталей).

3. Залучення дітей до розмови про те, як виготовляти окремі елементи, компонувати їх.

4. Бесіда.

Учитель

Вправно робимо з паперу

Пелюстки, листки, стеблини.

Саморобний цвіт пелюсток

Не остудить зима люта,

Не засушить жарке літо

Тих пелюсток, того цвіту.

Ніби цвіт у лузі, полі,

Веселить паперу колір.

На день народження чи якесь інше свято рідним та друзям приємно да-рувати вироби, особливо якщо вони зроблені власними руками.

Сьогодні ми будемо виготовляти вітальну листівку до маминого свята.

Хто вас, діти, міцно любить,

Хто ласкаво так голубить,

Не стуля вночі очей,

Дбає все про вас, дітей?

— Мама дорогенька!

Хто колиску вам гойдає,

Хто вам пісеньку співає,

Хто вам казочку розкаже,

Хто забавами розважить?

— Мама золотенька!

Як ви, дітоньки, ліниві,

Неслухняні, шаловливі,

Як буває іноді,—

Хто ж то сльози ллє тоді?

— Все вона, рідненька!

IV. Практична робота

Пам’ятка

1. Перш ніж розпочати, поміркуй, що й як будеш робити.

2. Підготуй робоче місце.

3. Працюючи, підтримуй порядок.

4. Бережи інструменти, економ матеріал, прагни виконати завдання як-найкраще.

5. Закінчивши роботу, прибери.

Вивішування та розгляд спеціальної таблиці, на якій показано зразки елементів і технологія їх виготовлення.

Послідовність виконання роботи

1. Підготувати основу з цупкого паперу білого кольору розміром 200–300 мм.

2. Згинаємо заготовку навпіл і, добре пригладивши лінію згину, розгортає-мо заготовку.

3. На лівій половині намічаємо майбутній виріз.

4. Квітка. Беремо круги, в яких діаметр кожного наступного більший від діаметра попереднього на 10 мм (10 мм, 20 мм, 30 мм, 40 мм, 50 мм).

5. Розміщення квітки на правій стороні заготовки.

6. Розмістивши деталі, вирізуємо круги.

7. Склеюємо деталі, накладаємо одна на одну.

8. Вирізаємо листя, стебло довільної форми у двох примірниках.

9. Монтаж аплікації.

10. Наклеювання виробу.

1) Квітку з одним примірником стебла і листя наклеюємо на праву поло-вину розгорнутої листівки.

2) Закриваємо листівку і на ліву половину наклеюємо другий примірник деталей.

V. Виставка та аналіз робіт

VI. Бесіда про бережливе ставлення до природи, економне використання паперу

Учитель

Хто спиляв берізку й дуба

На папір нам?..

У ч е н ь. Лісоруби!

Учитель

На тракторах і всюдиходах

З болота витягли колоди,

В автомобілях везли їх:

У ЗІЛах, МАЗах...

У ч е н ь. Водії.

Учитель

А хто із колод тих у заводях рік

Плоти довгі в’яже? Майстри...

У ч е н ь. Плотарі!

Учитель

Минуть мілководдя плоти, минуть вир,

Коли за собою їх тягне...

У ч е н ь. Буксир!

Учитель

Хто з ріки плоти дістане?

Крановщик підйомним...

У ч е н ь. Краном!

Учитель

Тоді на завод помчать від води

Вагони колод швидкі...

У ч е н ь. Поїзди!

Всі

Будемо ми в школі, вдома

Папір завжди економить!

VII. Підсумок уроку

— Чого нового навчилися на уроці?

— З якими словами привітання ви будете вдома вручати листівки своїм матусям?

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 5218 | Рейтинг: 5.0/1
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т...
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?»
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці...
Спостереження та досліди
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]