УРОК 60 Тема: Утворення чисел другого десятка з десятка й одиниць. Вправи і завдання на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10. Вправи і задачі на повторення понять «літр», «сантиметр», «дециметр»Мета: закріплювати вміння читати числа другого десятка; формувати свідоме засвоєння учнями кількості десятків і одиниць у числі; розвивати вміння розв'язувати приклади й задачі вивчених видів; розвивати мовлення, логічне мислення; виховувати акуратність, працьовитість. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Пролунав і стих дзвінок, Всіх покликав на урок. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Кругові приклади 7 + 3 1 + 6 6+ 2 8 + 1 10 - 49 - 8 2 Математичний диктант • Запишіть сусідів числа 9. • Запишіть попереднє число до числа 8. • Запишіть число, наступне до числа 4. • Збільшити 2 на 6. • Перший доданок 2, другий доданок 7. Чому дорівнює сума? • 10 зменшити на 6. — Назвіть усно. • Сусідів числа 11; 14; 17. • Попереднє число до числа 16. • Наступне число до числа 18. 3 Гра з монетами Учитель виставляє монети 10 к., 5 к., 2 к., 1 к. — Які двоцифрові числа можна утворити за допомогою цих монет? III. Закріплення вивченого матеріалу 1 Робота з лічильним матеріалом У вчителя — пучок з 10 паличок та окремі палички. — Порахуйте окремі палички в кожному ряді. — Скільки десятків паличок зв’язали в один пучок у кожному ряді? — Прочитайте двоцифрові числа. — Що позначають цифри 1 або 2, які записані на другому місці, якщо рахувати зліва направо? 2 Визначення кількості десятків і одиниць у числах: 11; 13; 20; 18 ● Фізкульхвилинка Ми учились, ми трудились І, напевно, вже стомились. Тож, давайте для розрядки Зробим кілька вправ зарядки. Раз! — підняли руки вгору. Два! — нагнулися додолу. Три! — повернулись вправо, вліво. На «чотири» — раз присіли. Похитали головою Ще й притупнули ногою. Пальчиками повертіли І за парти тихо сіли. 3 Розв'язування прикладів (з коментуванням) □ + 4 = 7□- 3 = 3 10 - □ = 4 5 + □ = 9□ - 7 = 1 10 - □ = 10 □ + 3 = 8□- 4 = 5 10 - □ = 1 4 Вправи і задачі на повторення понять «літр», «сантиметр», «дециметр» — Які величини вже знаємо? (Довжина, маса, об’єм) — У чому вимірюють довжину? (У сантиметрах, дециметрах) — У чому вимірюють масу? (У кілограмах) — У чому вимірюють ємкість посуду? (У літрах) ● Складання і розв'язування задач за малюнками — Скільки масла в каністрі? Скільки масла в пляшці? — Скільки всього масла в каністрі й пляшці? — Як дізналися? 10 + 1 = 11 (л) — Скільки молока в бідоні? А скільки в глечику? — Скільки всього молока? 10 + 2 = 12 (л) — Скільки води у відрі? Скільки води в каструлі? — Скільки всього води? 10 + 3 = 13 (л) 5 Робота над текстовою задачею Учитель на дошці подає короткі умови задач. У пляшці — 1 л ~] У самоварі — 7 л \ У відрі ? — Запишіть розв’язання задачі в зошит. 7 + 1 = 8 (л) — Поставте питання до задачі так, щоб розв’язання не змінилося. (Скільки всього води в пляшці й самоварі?) У пляшці — 1 л Ч ,т . _на? менше У самоварі — 7 л > — Запишіть розв’язання задачі в зошит. 7 - 1 = 6 (л) — Поставте питання до задачі так, щоб розв’язання не змінилося. (На скільки більше води в самоварі, ніж у пляшці?) ● Творча робота над задачею — Змінимо умову задачі так, щоб вона була пов’язана з одиницями маси, одиницями довжини. • Мама купила 1 кг гречки і 5 кг борошна, а цукру — стільки, скільки гречки й борошна разом. Скільки кілограмів цукру купила мама? • Стіл має висоту 10 дм. А стілець — 7 дм. На скільки дециметрів стіл вище за стілець? 6 Пізнавальна сторінка — За старих часів відстань між предметами вимірювали не в сантиметрах і дециметрах, а по-іншому: кроками, саженями (розставити руки в сторони), п’ядями, тобто натягували долоню, кисть руки. 7 Задача на кмітливість У цирковій виставі брали участь ведмідь, тигр і мавпа. У якому порядку вони виходили на арену, якщо тигр був не останнім, а ведмідь виступав раніше, ніж тигр? (Ведмідь, тигр, мавпа) IV. Підсумок уроку. Рефлексія Пряма й зворотна лічба у межах 20. — Прочитайте записані числа: 14; 16; 17;18;20. — Скільки десятків і одиниць у числі 12; 13; 15; 19? — Чим вимірюють довжину? (Сантиметрами, дециметрами) — Чим вимірюють масу? (Кілограмами) — Чим вимірюють ємкість посуду? (Літрами) — Ми рахували? — Ми писали? — Ми задачі й приклади розв’язували? — Ви добре попрацювали. — У нас на дошці намальований п’єдестал. На ньому — три сходинки: 1 — тренуйся, 2 — добре, 3 — молодець. — Оцінивши свої знання, поставте себе на відповідний щабель. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4108 | |
Твій друг — книга. Урок позакласного читання |
У школі детективів |
Предметна аплікація із рослинних форм. Зайчик |
Сонце та його значення для життя на Землі |
Слова, слова... Удосконалення тексту із часто повторюваними словами |
Всього коментарів: 0 | |