Урок № 15 Тема: Витинанка як вид художньої роботи з папером. Вирізування симетричних форм із застосуванням однієї або декількох вісей симетрії. «Чарівна ялинка».Мета: ознайомлювати учнів із поняттями «симетричний малюнок», «витинанка», процесом узагальнення форми; формувати трудові прийоми роботи з ножицями; навчати дітей працювати за зразком; розвивати дрібну моторику руки; виховувати спостережливість, акуратність, увагу; збуджувати в учнів інтерес до творчої діяльності в умовах практичної роботи. Обладнання: білий папір; простий олівець; ножиці; шматочок дитячого мила. Хід уроку I. Організаційний момент. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів: (Учитель ділить дошку на чотири частини.) – Уявіть, що на землі немає нічого, крім білого кольору. Згадаймо все те, що буває білим навесні, улітку, восени, узимку. (Усе назване учнями вчитель записує на дошці. Учні класу об’єднуються у чотири групи. Діти описують білий портрет різних пір року.) – Які думки у вас виникають, коли бачите різні білі квіти: конвалії, ромашки, лілії, проліски? – Що означає білий колір у житті людей? – Чому стелі часто фарбують у білий колір? – Люди яких професій носять одяг білого кольору? Чому? III. Мотивація навчальної діяльності: 1. Розповідь учителя: – Заплющимо очі та пофантазуємо. Осінь була довгою-довгою-довгою. Листя давно облетіло, земля вже стомилася від нескінченних холодних дощів, а вітер усе співав за вікном свою тужливу осінню пісню. Дуже сумно було всім у лісі. Темно, голо і мокро. – Але одного разу вранці на землю впала перша сніжинка, потім ще одна, ще й ще. І пішов перший сніг. – Це відправила на землю матінка Зима своїх дочок — сніжинок. Наймолодшій вона дала чарівний пензлик із білою зимовою фарбою. – Подивись, донечко, що із землею дощі та вітри зробили. Немає кому, крім тебе, землю втішити. Умочи чарівний пензлик у зимову фарбу і подаруй усім, кого зустрінеш, чудове зимове вбрання. – Біла, тендітна, промениста Сніжинка спурхнула з краєчка хмари і полетіла на землю. Яким усе довкола було нудним, сіро- коричнево-чорно-мокрим! – Скільки ж тут роботи! Мені самій не впоратися,— злякалася Сніжинка. – Чого ти сумуєш, дурненька?! — розсміявся легкий Морозець. Він сидів на гілці старого дуба і потріскував його гілочками. — Подивись, скільки в тебе сестер-помічниць! – Озирнулася навколо Сніжинка і побачила, що одна за одною злітають на землю сніжинки, і в кожної у руці чарівний пензлик. Вони посріблили віти дерев тонким інеєм, одягли на кущі пухнасті теплі шапки, вбрали зайців у франтівські білі шубки, укрили всю землю товстою сніговою ковдрою. Яким білим, чистим, легким стало все навколо! Просто диво! – Зраділа маленька Сніжинка і закружляла в хороводі з легким вітерцем. Повз них пролітали інші сніжинки. – До міста! (До села!) – До людей! – На свято! – Співали сніжинки на всі голоси і кликали маленьку Сніжинку із собою. У місті на них чекало дуже багато роботи. Адже потрібно було завалити снігом усі дахи, покрити інеєм усі дерева і розписати памороззю кожне вікно... IV. Вивчення нового матеріалу 1. Творче завдання: – Звісно, самі сніжинки з такою роботою не впораються. Давайте їм допоможемо — виріжемо з білого паперу безліч легких сніжинок і прикрасимо ними вікна нашого класу. Для цього нам знадобиться білий папір, простий олівець, ножиці. – Візьмемо аркуш білого паперу і виріжемо з нього круг. Зігнемо його по діагоналі, а потім ще декілька разів, як зазначено на схемі. (Учитель демонструє порядок виконання роботи. Декілька шарів паперу учням буде складно прорізати акуратно.) – На отриманому трикутнику малюємо рисунок для вирізування. Він не повинен бути занадто складним і не має перетинати лінії згинів. 2. Правила роботи і техніка безпеки – Робоче місце має бути упорядкованим (олівці, ножиці, папір точно на своєму місці). – Візерунок спочатку виконуємо олівцем, а потім вирізаємо ножицями. – Під час роботи не розмахуємо олівцями й ножицями. – Передаємо ножиці одне одному лише кільцями вперед. – Після завершення роботи все сміття акуратно прибираємо. V. Закріплення вивченого матеріалу: 1. Індивідуальна робота за творчим завданням: Під час виконання роботи вчитель (за потреби) надає індивідуальну допомогу. Усі дитячі витинанки-сніжинки приклеюють на вікна класу за допомогою мокрого мила. VI. Підбиття підсумків – Ми добре попрацювали — зробили чимало білих сніжинок. – А які ще кольори дарує нам зима? – Хто змінює своє вбрання взимку, а хто — зберігає? – Якби у вас був чарівні пензлик і зимова фарба, що б ви розфар-бували у першу чергу? – Що відчули люди, коли в місті (селі) настала зима? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2271 | |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
Школа ввічливості. Гостини |
Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та вл... |
У царстві тварин |
Д. Чередниченко «Рідні краєвиди». Л. Глібов «Зимня пісенька». «Сію, сію, посі... |
Всього коментарів: 0 | |