УРОК 32 Посадіть калину коло серця, щоб цвіла вона в душі. Тема. Д. Павличко «Де найкраще місце на землі». В. Скуратівський «Калина». А. Листопад «Калина». Підсумок із темиМета: ознайомити учнів з красою нашого краю, його символом — калиною, збагачувати активний словниковий запас, удосконалювати уміння порівнювати твори, виховувати любов до Батьківщини. Обладнання: індивідуальні таблиці Шульте. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Підготовчі вправи для читання. 1) Гра «Впіймай слово на гачок». Яке слово відрізняється від інших? Кора — кора — пора — кора — пора — кора. Калина — калина — Галина — калина — калина. Край — край — край — грай — край. Кава — кава — ґава — кава. 2) Скоромовка. На подвір'ї зелен кущ, Над кущем літає хрущ. Ми прибігли до куща — Над кущем нема хруща. 2. Вправи на розвиток периферичного зору. 1) Робота з таблицею Шульте (квадрат 10 х 10). За 30 с прочитати числа в послідовності від 1 до 25, не переміщуючи зір за межі центральної клітинки. 2) Гра «Знайди назви рослин». Літери вертикальних колонок — першої і останньої — треба пересувати вгору чи вниз, щоб у горизонтальних рядках прочитати розв'язок — назву рослин. ОА Л И Н и Л А Л Ь В А Я Г І Р 0 Я М Б Л У Н К К І Щ И н К (Калина, мальви, огірок, яблуня, ліщина). У ч и т е л ь . Які з цих рослин обов'язково садили на подвір'ї? II. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя з елементами бесіди. Калина — споконвічна і вірна супутниця нашого життя і побуту. Калина і Україна нероздільні. Калина — це символ України. Немає, мабуть, такого села у нашій країні, де б не росла, не рум'яніла червоними ягодами аж до самої зими калина. В Україні понад 100 населених пунктів названо словом «калина» або похідними від нього. Придумайте або пригадайте такі назви. (Калинівка, Калинове, Калинівці). Був такий звичай — переходячи в новозбудовану хату, новосельці обов'язково висаджували кущ калини. Або коли народжувалась в сім'ї дівчинка, на її вроду і щасливу долю саджали калину. Говорять, що у злих людей калина не росте. — А чому калина має таку назву? Пригадайте казку, коротко розкажіть її. — Сьогодні ми прочитаємо, як про калину пишуть наші письменники. III. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. Опрацювання оповідання В. Скуратівського «Калина». 1) Слухання оповідання учнями. 2) Словникова робота. Завдання. Прочитати «луною». Прочитати «буксиром» (2—3 рази, пришвидшуючи темп читання). Рослини-символи за волю і щастя верба і калина дбайливо охороняли з давніх-давен наруга над нею козацька пісня накличете мороз 3) Вибіркове читання з елементами бесіди. — Що нового ви дізналися про калину? — Про якого гетьмана України згадується у творі? 4) Гра «Дочитай речення до кінця». Учитель читає початок речення, а учні знаходять кінець і дочитують вголос. 5) Гра «Дослідники». Дослідити текст, скільки разів у ньому повторюється слово «калина». 2. Завдання учням. Опрацювання вірша А. Листопад «Калина». 1) Учні самостійно читають вірш. 2) Бесіда. — До чого закликає автор вірша? — Як ви розумієте вислови «щоб усміхнулась доля» (щоб було життя щасливим), «щоб цвіла вона в душі». 3) Теорія виразного читання вірша. Бесіда. — Як треба читати окличні речення? — Що означає три крапки? — На які слова треба наголосити? — Яким має бути темп читання? 3. Аналіз творів. Зіставляння прочитаних творів («Калина» В. Скуратівського і «Калина» А. Листопад). — Що ці твори об'єднує? У чому відмінність? — До якого розділу читанки вони входять? 4. Робота з текстом. Опрацювання вірша Д. Павличка «Де найкраще місце на землі». 1) Бесіда. — Що таке Батьківщина? — З чого вона починається? — Відповідь на запитання «Де найкраще місце на землі?» ви дізнаєтесь, прослухавши вірш Д. Павличка. 2) Виразне читання вірша вчителем. 3) Читання вірша вголос «ланцюжком». Відповіді на запитання. — Що поет запитав у сонця? А чому він звертається саме до сонця? — Чи сказало сонце назву цієї землі? — А яка земля найкраща? Прочитайте рядки, в яких висловлено головну думку вірша. — Яка земля найкраща для нас? — У яких раніше прочитаних творах ідеться про любов до рідної землі? 4) Виразне читання вірша. IV. Домашнє завдання Робота в зошитах (с. 18, завдання 2, 3, 4). Рідна домівка, рідна сім'я — тут виростає доля моя. | |
| |
Переглядів: 6680 | |
Як росте і розвивається людина. Практична робота «Визначення росту і маси тіл... |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб... |
«А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читання |
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32. |
Всього коментарів: 0 | |