💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми

УРОК 39

Той ще не музика, хто в дудку дме.

Тема. А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми

Мета: удосконалювати навички швидкого, виразного, свідомого читання, розвиток зв'язного мовлення, вчити ділити текст на логічно завершені частини; виховувати любов до праці, розуміння того, що до кожного діла треба мати уміння; викликати бажання вчитися.

Обладнання: картки з буквами, сопілка чи дудочка.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

1. Артикуляційні вправи.

1) Фонетична зарядка.

— Як гуркоче грім?

— Як гавкає собака?

— Як мама колише дитину?

— Як дудять у дудочку?

2) Гра «Яке зайве слово?»

Послухати ланцюжки слів і визначити «зайве»

слово у кожній групі. Пояснити свій вибір.

Співати, світанок, пісня, співучий.

Музика, скрипка, музикант, музична.

Піаніно, дудочка, гітара, мелодія.

— У яку групу об'єднаємо слова останньої групи?

(Музичні інструменти.)

2. Вправи з читання.

1) Гра на «дудочці».

У ч и т е л ь. Давайте «пограємо» на такій незвичайній дудочці. Прочитаймо ці з'єднання приголосних звуків з голосними. (Вчитель по черзі прикріплює картки з голосними).

кр пр вкн взд а о і

св зб скр й я

2) «Переплутанка».

У ч и т е л ь. Ідучи по лініях, прочитайте прислів'я. Як ви його розумієте?

Той не хто дме.

ще му вду

ЗИ дку

ка,

II. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя з елементами бесіди.

— Як ви гадаєте, чи легко грати на дудочці?

Візьміть дудочку і спробуйте. (Вчитель дає дітям трубочку).

— Чи почули ми якусь музику? А сподобалось вам те, що виконували наші дударки?

— А чому ні в кого нічого не вийшло?

— Сьогодні ми прочитаємо оповідання Анатолія

Григорука, яке так і називається «Той ще не музика, хто в дудку дме».

III. Опрацювання нового матеріалу

1. Робота з текстом.

Опрацювання оповідання «Той ще не музика, хто в дудку дме».

1) Виразне читання оповідання вчителем. Бесіда.

— Як звати головного героя твору?

— Від чого не було спокою усім членам сім'ї?

2) Словникова робота.

обійстя очі розбігаються

вітрина від світання до смерку

крамниця розкотисті звуки

красненько церемонно вклонилася

невдовзі увірвався терпець

— Значення яких слів ви не зрозуміли?

— Поясніть, коли вживаються такі вислови. Як ви їх розумієте?

— Прочитайте слова і вирази, правильно наголошуючи, один одному — напівголосно. При потребі, виправте помилку товариша.

3) Повторне читання оповідання вголос «ланцюжком».

4) Аналіз змісту і вибіркове читання. Бесіда.

— Прочитайте, як Денис просив дудочку.

— Чому від дудочки не було нікому спокою? Як тварини сприймали гру хлопця?

— Кому першому набридла ця «музика»?

— Прочитайте, що сказала бабуся. Поясніть її слова.

— Прочитайте відповідь дідуся. Чому він «винувато посміхнувся»?

— Чи підтримали їхню думку інші члени сім'ї?

— Що сказали мама і тато?

— Прочитайте про реакцію Дениска на ці слова.

Чому він сторопів?

— Прочитайте мовчки слова сестри Мар'янки. Як ви їх зрозуміли?

— До кого з героїв відноситься прислів'я із заголовка? Чому?

— Що у цьому оповіданні смішного, а що — повчального?

— Доведіть, що усі в цій сім'ї знають і люблять рідну мову.

5) Поділ тексту на логічно завершені частини.

Добір заголовків до кожної частини. (1. Подарунок дідуся. 2. Спокій втрачено. 3. Терпець урвався).

6) Читання оповідання в особах.

2. Фізкультхвилинка.

Учні імітують рухи: гру на дудочці, балалайці, барабані.

3. Робота в зошитах (с. 23, завдання 4).

У ч и т е л ь . Попрацюйте в парі з сусідом. Прочитайте прислів'я і поясніть один одному, як ви їх розумієте.

IV. Підбиття підсумків теми

1. Бесіда.

— Пригадайте, у яких творах ви прочитали, що українці цінують працю і навчають цього своїх дітей?

— У яких творах ідеться про справжніх помічників?

— А в якому оповіданні розповідається про родину, де цінують не лише працю, а й влучне, дотепне слово?

— Хто автор цього твору?

2. Літературна вікторина.

З яких віршів узято ці слова?

1) В світі усе починається з мами.

2) Тільки мама збудить так лагідно дитину.

3) Наче те весняне сонце, мамина рука.

4) Тихо і затишно, квіти коло хати цвітуть.

5) Не спиняйте, бо зіб'юся: Мама, тато, дід, бабуся...

6) Голос і в мене такий, Як у мами.

7) Мої руки незупинні: То у фарбі, то у глині.

Буду я природі другом: милуюся, оберігаю, прикрашаю.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (28.09.2013)
Переглядів: 3129 | Рейтинг: 0.0/0
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту...
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка»
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот...
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани»
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]