💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми

УРОК 39

Той ще не музика, хто в дудку дме.

Тема. А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми

Мета: удосконалювати навички швидкого, виразного, свідомого читання, розвиток зв'язного мовлення, вчити ділити текст на логічно завершені частини; виховувати любов до праці, розуміння того, що до кожного діла треба мати уміння; викликати бажання вчитися.

Обладнання: картки з буквами, сопілка чи дудочка.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

1. Артикуляційні вправи.

1) Фонетична зарядка.

— Як гуркоче грім?

— Як гавкає собака?

— Як мама колише дитину?

— Як дудять у дудочку?

2) Гра «Яке зайве слово?»

Послухати ланцюжки слів і визначити «зайве»

слово у кожній групі. Пояснити свій вибір.

Співати, світанок, пісня, співучий.

Музика, скрипка, музикант, музична.

Піаніно, дудочка, гітара, мелодія.

— У яку групу об'єднаємо слова останньої групи?

(Музичні інструменти.)

2. Вправи з читання.

1) Гра на «дудочці».

У ч и т е л ь. Давайте «пограємо» на такій незвичайній дудочці. Прочитаймо ці з'єднання приголосних звуків з голосними. (Вчитель по черзі прикріплює картки з голосними).

кр пр вкн взд а о і

св зб скр й я

2) «Переплутанка».

У ч и т е л ь. Ідучи по лініях, прочитайте прислів'я. Як ви його розумієте?

Той не хто дме.

ще му вду

ЗИ дку

ка,

II. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя з елементами бесіди.

— Як ви гадаєте, чи легко грати на дудочці?

Візьміть дудочку і спробуйте. (Вчитель дає дітям трубочку).

— Чи почули ми якусь музику? А сподобалось вам те, що виконували наші дударки?

— А чому ні в кого нічого не вийшло?

— Сьогодні ми прочитаємо оповідання Анатолія

Григорука, яке так і називається «Той ще не музика, хто в дудку дме».

III. Опрацювання нового матеріалу

1. Робота з текстом.

Опрацювання оповідання «Той ще не музика, хто в дудку дме».

1) Виразне читання оповідання вчителем. Бесіда.

— Як звати головного героя твору?

— Від чого не було спокою усім членам сім'ї?

2) Словникова робота.

обійстя очі розбігаються

вітрина від світання до смерку

крамниця розкотисті звуки

красненько церемонно вклонилася

невдовзі увірвався терпець

— Значення яких слів ви не зрозуміли?

— Поясніть, коли вживаються такі вислови. Як ви їх розумієте?

— Прочитайте слова і вирази, правильно наголошуючи, один одному — напівголосно. При потребі, виправте помилку товариша.

3) Повторне читання оповідання вголос «ланцюжком».

4) Аналіз змісту і вибіркове читання. Бесіда.

— Прочитайте, як Денис просив дудочку.

— Чому від дудочки не було нікому спокою? Як тварини сприймали гру хлопця?

— Кому першому набридла ця «музика»?

— Прочитайте, що сказала бабуся. Поясніть її слова.

— Прочитайте відповідь дідуся. Чому він «винувато посміхнувся»?

— Чи підтримали їхню думку інші члени сім'ї?

— Що сказали мама і тато?

— Прочитайте про реакцію Дениска на ці слова.

Чому він сторопів?

— Прочитайте мовчки слова сестри Мар'янки. Як ви їх зрозуміли?

— До кого з героїв відноситься прислів'я із заголовка? Чому?

— Що у цьому оповіданні смішного, а що — повчального?

— Доведіть, що усі в цій сім'ї знають і люблять рідну мову.

5) Поділ тексту на логічно завершені частини.

Добір заголовків до кожної частини. (1. Подарунок дідуся. 2. Спокій втрачено. 3. Терпець урвався).

6) Читання оповідання в особах.

2. Фізкультхвилинка.

Учні імітують рухи: гру на дудочці, балалайці, барабані.

3. Робота в зошитах (с. 23, завдання 4).

У ч и т е л ь . Попрацюйте в парі з сусідом. Прочитайте прислів'я і поясніть один одному, як ви їх розумієте.

IV. Підбиття підсумків теми

1. Бесіда.

— Пригадайте, у яких творах ви прочитали, що українці цінують працю і навчають цього своїх дітей?

— У яких творах ідеться про справжніх помічників?

— А в якому оповіданні розповідається про родину, де цінують не лише працю, а й влучне, дотепне слово?

— Хто автор цього твору?

2. Літературна вікторина.

З яких віршів узято ці слова?

1) В світі усе починається з мами.

2) Тільки мама збудить так лагідно дитину.

3) Наче те весняне сонце, мамина рука.

4) Тихо і затишно, квіти коло хати цвітуть.

5) Не спиняйте, бо зіб'юся: Мама, тато, дід, бабуся...

6) Голос і в мене такий, Як у мами.

7) Мої руки незупинні: То у фарбі, то у глині.

Буду я природі другом: милуюся, оберігаю, прикрашаю.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (28.09.2013)
Переглядів: 3145 | Рейтинг: 0.0/0
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро...
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В....
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]