УРОК 39 Той ще не музика, хто в дудку дме. Тема. А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок темиМета: удосконалювати навички швидкого, виразного, свідомого читання, розвиток зв'язного мовлення, вчити ділити текст на логічно завершені частини; виховувати любов до праці, розуміння того, що до кожного діла треба мати уміння; викликати бажання вчитися. Обладнання: картки з буквами, сопілка чи дудочка. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Артикуляційні вправи. 1) Фонетична зарядка. — Як гуркоче грім? — Як гавкає собака? — Як мама колише дитину? — Як дудять у дудочку? 2) Гра «Яке зайве слово?» Послухати ланцюжки слів і визначити «зайве» слово у кожній групі. Пояснити свій вибір. Співати, світанок, пісня, співучий. Музика, скрипка, музикант, музична. Піаніно, дудочка, гітара, мелодія. — У яку групу об'єднаємо слова останньої групи? (Музичні інструменти.) 2. Вправи з читання. 1) Гра на «дудочці». У ч и т е л ь. Давайте «пограємо» на такій незвичайній дудочці. Прочитаймо ці з'єднання приголосних звуків з голосними. (Вчитель по черзі прикріплює картки з голосними). кр пр вкн взд а о і св зб скр й я 2) «Переплутанка». У ч и т е л ь. Ідучи по лініях, прочитайте прислів'я. Як ви його розумієте? Той не хто дме. ще му вду ЗИ дку ка, II. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя з елементами бесіди. — Як ви гадаєте, чи легко грати на дудочці? Візьміть дудочку і спробуйте. (Вчитель дає дітям трубочку). — Чи почули ми якусь музику? А сподобалось вам те, що виконували наші дударки? — А чому ні в кого нічого не вийшло? — Сьогодні ми прочитаємо оповідання Анатолія Григорука, яке так і називається «Той ще не музика, хто в дудку дме». III. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. Опрацювання оповідання «Той ще не музика, хто в дудку дме». 1) Виразне читання оповідання вчителем. Бесіда. — Як звати головного героя твору? — Від чого не було спокою усім членам сім'ї? 2) Словникова робота. обійстя очі розбігаються вітрина від світання до смерку крамниця розкотисті звуки красненько церемонно вклонилася невдовзі увірвався терпець — Значення яких слів ви не зрозуміли? — Поясніть, коли вживаються такі вислови. Як ви їх розумієте? — Прочитайте слова і вирази, правильно наголошуючи, один одному — напівголосно. При потребі, виправте помилку товариша. 3) Повторне читання оповідання вголос «ланцюжком». 4) Аналіз змісту і вибіркове читання. Бесіда. — Прочитайте, як Денис просив дудочку. — Чому від дудочки не було нікому спокою? Як тварини сприймали гру хлопця? — Кому першому набридла ця «музика»? — Прочитайте, що сказала бабуся. Поясніть її слова. — Прочитайте відповідь дідуся. Чому він «винувато посміхнувся»? — Чи підтримали їхню думку інші члени сім'ї? — Що сказали мама і тато? — Прочитайте про реакцію Дениска на ці слова. Чому він сторопів? — Прочитайте мовчки слова сестри Мар'янки. Як ви їх зрозуміли? — До кого з героїв відноситься прислів'я із заголовка? Чому? — Що у цьому оповіданні смішного, а що — повчального? — Доведіть, що усі в цій сім'ї знають і люблять рідну мову. 5) Поділ тексту на логічно завершені частини. Добір заголовків до кожної частини. (1. Подарунок дідуся. 2. Спокій втрачено. 3. Терпець урвався). 6) Читання оповідання в особах. 2. Фізкультхвилинка. Учні імітують рухи: гру на дудочці, балалайці, барабані. 3. Робота в зошитах (с. 23, завдання 4). У ч и т е л ь . Попрацюйте в парі з сусідом. Прочитайте прислів'я і поясніть один одному, як ви їх розумієте. IV. Підбиття підсумків теми 1. Бесіда. — Пригадайте, у яких творах ви прочитали, що українці цінують працю і навчають цього своїх дітей? — У яких творах ідеться про справжніх помічників? — А в якому оповіданні розповідається про родину, де цінують не лише працю, а й влучне, дотепне слово? — Хто автор цього твору? 2. Літературна вікторина. З яких віршів узято ці слова? 1) В світі усе починається з мами. 2) Тільки мама збудить так лагідно дитину. 3) Наче те весняне сонце, мамина рука. 4) Тихо і затишно, квіти коло хати цвітуть. 5) Не спиняйте, бо зіб'юся: Мама, тато, дід, бабуся... 6) Голос і в мене такий, Як у мами. 7) Мої руки незупинні: То у фарбі, то у глині. Буду я природі другом: милуюся, оберігаю, прикрашаю. | |
| |
Переглядів: 3129 | |
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту... |
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка» |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі) |
Всього коментарів: 0 | |