Урок 26 Тема. Вшанування тваринМета: Створити передумови для усвідомленого сприймання і засвоєння учнями соціальних та морально-правових норм, історичних, національно-культурних традицій українського народу; розповісти учням, яких птахів здавна шанують в Україні; вчити спостерігати за птахами; ознайомити учнів з системою цінностей у ставленні до природи; виховувати пошану до птахів, інтерес до пізнання природи. На уроці можна використати наочні посібники та демонстраційні матеріали видавництва «Ранок»: демонстраційний матеріал «Птахи України». ХІД УРОКУ 1. Вправа «Погода». — Який сьогодні день? — Які число і місяць? — Який стан неба? — Чи був вітер, коли ви йшли до школи? А опади? 2. Робота за підручником (С. 69). Учні відгадують загадку, розглядають малюнки, називають зображених птахів, описують їх. Учитель читає текст, вміщений у підручнику. — Яких птахів здавна шанують в Україні? — Про що сповіщає їх приліт? — За що шанують ластівку і лелеку? — Чи легко будувати затишне гніздечко? — Які ще турботи є у птахів? — Чи співають ластівки? А лелеки? — Які правила поводження з птахами здавна склав народ? Фізкультхвилинка — Де Вороно-Каркароно, ти була? (Руки на поясі, а ноги переступають, ніби танцюють польку.) — Що, Вороно-Каркароно, принесла? (Ноги зупиняються, а руки роблять рухи від грудей уперед і назад 3рази.) — Покружляла, покружляла угорі, (діти імітують рухи по колу) Горобців порозганяла у дворі, (широкірухи руками вправо, вліво) Стріла півня — розбишаку-пісняра (імітують зустріч із півнем) І чкурнула, дременула із двора. (Займають місця за партою.) Учитель ще раз звертає увагу учнів на малюнок у підручнику, на пташині гнізда. — Хто з вас бачив лелече гніздо? — Де мостять ці птахи свої гнізда? (На стріхах хат, на високому дереві тощо) — Із чого роблять гніздо лелеки? 3. Розповідь учителя. — Українці вважають, що лелеки, які оселилися на стрісі тієї чи іншої оселі, стережуть дім, приносять щастя цій сім’ї. Вони є оберегами тієї родини, на чиїй хаті вимостили гніздо. І, мабуть, лелеки, які поселилися на високому дереві край села, є оберегами усіх селянських родин. Лелеки — довірливі і вірні птахи. Навесні вони повертаються до своїх старих гнізд. Люди з радістю зустрічають лелек, влаштовують їм спеціальні пристрої на дахах, деревах (колеса, збиті дошки), щоб птахи оселялися тут. — Де будують гнізда ластівки? — Із чого вони його роблять? Учитель. Ластівки будують гнізда із глини або ґрунту, змочують його слиною. Вони відшукують довге кінське волосся і шматочками глини приліплюють до гнізда. А другий кінець волосини намотують пташеняті на лапку, щоб воно не випало з гнізда. Звиті ластівками гнізда в будинку віщують щастя господарям, руйнувати їх — гріх. 4. Підсумок уроку. — Коли повертаються з вирію птахи на рідну землю? — Які з них прилітають першими? — Як люди зустрічають птахів? — Яких птахів здавна шанують в Україні? — За що люди шанують птахів? — Які легенди, казки, пісні ви знаєте, де лелеки є дійовими особами? — Коли у птахів виводяться пташенята? — Яку користь приносять ластівки? На уроці можна також використати такі завдання. • Загадки. 1) Які ноги, такий ніс, по болоту ходить скрізь, Хату на хаті має, жабам рахунок знає. (Лелека) 2) Майстер цей з’явився рано, На даху помудрував, І без цегли, і без крана Дім собі побудував. (Лелека) 3) Птах великий і красивий, Чорний або сніжно-білий, Гострий дзьоб, тоненькі ноги, Вернувся із далекої дороги. (Лелека) 4) Відлітають за моря, У краї далекі, На будинках гнізда в’ють. Звуть же їх... (лелеки). 5) Швидко скрізь цей птах літає, Безліч мушок поїдає, За вікном гніздо будує, Тільки в нас він не зимує. (Ластівка) • Чи знаєте ви? Ластівки, які у гарну погоду літають високо в небі, перед дощем починають літати низько над землею, майже торкаючись трав і кущів. Як же птахи дізнаються про те, що буде дощ? Ластівки харчуються мошками і метеликами. В суху погоду ці комахи літають високо. Перед дощем повітря наповнюється водяними парами і мошки вже не можуть піднятися високо над землею. Ластівки змушені спускатися до землі, щоб ловити комах. • Народні прикмети, що пов’язані з тваринами. Люди давно помітили, що зміни в неживій природі позначаються на поведінці тварин. Так виникли народні прикмети, що пов’язані з тваринами. 1) Перед негодою корови протяжно ревуть. 2) Корова лежить довго — на теплінь. 3) Корова вдень спить — на дощ. 4) Гуска ховає дзьоб під крило — на мороз. 5) Снігур цвірінькає під вікном — на відлигу. 6) Кури у землі купаються — на негоду. 7) Перед дощем бджоли з вулика вилітають неохоче, вони сидять у них і голосно дзижчать. Навіть працьовиті мурашки не поспішають на роботу, а павуки нерухомо зависають у своєму павутинні. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1615 | |
Практична робота: оволодіння самомасажем вух, носа; гімнастика для очей |
Казка Н. Забіли «Вовк і козенята». Прислів'я |
Сонце — джерело світла і тепла |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Метелик |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
Всього коментарів: 0 | |