УРОК 22 Тема. Декоративна форма й колір. Практична робота «Диво-птах»Мета: 1. Продовжувати формувати поняття про зображальні можливості кольору, про гармонійне поєднання кольорів, про взаємозв’язок декору із силуетною формою. 2. Удосконалювати навички роботи із заповнення малюнком усієї площини аркуша, відпрацьовувати прийоми роботи фарбами, розвивати колірну чутливість, використовувати орнаменти відповідно до форми. 3. Формувати естетичні почуття, активізувати творчу ініціативу учнів. Обладнання: матеріали: фарби, пензлі, аркуш паперу, альбом із шаблонами (с. 40—41); музичний ряд: звуки живої природи — спів птахів. Хід уроку I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань Бесіда. Сьогодні на уроці пригадаємо, що ми знаємо про колір. — З яких основних кольорів складається колірний круг? — Де в природі можна одночасно зустріти ці кольори? III. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя. Заплющте очі й уявіть безкінечне пшеничне поле. Над жовтим килимом — блакитне небо. І раптом невидимий художник немов прокреслив через усе небо кілька дуг: червону, жовтогарячу, жовту, зелену, блакитну, синю, фіолетову. Заблищала, заграла веселка. У цю мить з жовтого п’янкого килима назустріч веселці зметнувся в блакитне небо маленький птах... А тепер уявіть, що на небі відкрилася небесна майстерня, де з різнобарвних ниток веселки шиють одяг усіх кольорів і відтінків. IV. Оголошення теми уроку Сьогодні ми зобразимо пір’я птаха, який торкнувся веселки. Оригінальність цього птаха підкреслять не лише його форма й колір, але й орнамент, який прикрашає його силует. V. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя. Щоб намалювати птаха, треба знати його будову. Якщо подивитися на різноманітний світ пернатих, ми побачимо, що всі птахи мають ті ж самі частини: тулуб, голову, лапи, крила, хвіст. Тільки в одних голова розташована так далеко від тіла, що без довгої шиї їм просто не обійтися, а комусь не обійтися без довгих ніг або гарного хвоста, чубчика. Погляньте на схеми зображення птахів: на них видно, як вимальовуються різні види пернатих. (Див. альбом із шаблонами, с. 40.) VI. Практична робота Виконання малюнка «Диво-птах». Птах, якого ви малюватимете,— незвичайний, його не існує в природі, це витвір вашої фантазії. Нашого птаха прикрасила веселка, тому ми його назвемо «веселковим птахом». Етапи виконання роботи. 1) Визначте основні пропорції між частинами тіла: якими будуть тулуб, ноги, шия, хвіст, крила. 2) Намалювавши птаха олівцем, подумайте про його колірне рішення, не забувайте, що веселка подарувала йому всі свої кольори. 3) Пір’я птаха можете прикрасити орнаментом, враховуючи форми елементів; орнамент краще виконувати фломастером. 4) Малюнок має бути великим на аркуші, оскільки головний персонаж малюнка — сам птах. VII. Завершення уроку Підбиття підсумків. Демонстрація виконаних робіт. Завдання на наступний урок: принести фарби, фломастери, кольорові олівці (на вибір учнів). | |
| |
Переглядів: 3303 | |
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ... |
Урок людяності «Краса і добро врятує світ» |
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р... |
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів |
В. Сухомлинський «Оленчин горобчик». О. Зима «Дві білки і лисиця». «Сонячна п... |
Всього коментарів: 0 | |