Урок 58
Тема. Вирощування рослин у закритому ґрунті. Відбір повноцінного насіння (коренів) овочевої зеленіМета: навчити учнів розпізнавати насіння городніх культур, корені та розсаду овочевих культур за зовнішніми ознаками; розвивати уважність, зосередженість, спостережливість; виховувати інтерес до сільськогоспо-дарської праці. Обладнання й матеріали: насіння кропу, петрушки, корінь цибулини, роз-сада помідорів, огірків; натюрморт з овочевих культур; загострені палички для відбирання повноцінного насіння, паперові коробочки, пакети для на-сіння, малюнки страв з городніх рослин. ХІД УРОКУ І. Організація класу Учитель Станьте, дітки, всі рівненько, Посміхніться всі гарненько. Гарний настрій узяли І урок розпочали. ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності Учні розглядають натюрморт із овочів, малюнки різних салатів, зобра-жені на таблиці «Красиве і корисне», називають культури, з яких ці страви виготовлені. — Такі салати, зелень можна споживати цілий рік. А ще — милуватися ними, відчувати їх запах. Уявляєте, як це гарно, коли за вікном сніг! — говорить учитель і пропонує за запахом назвати рослину: цибулю, кріп, петрушку, огірки, по-мідори. — З чого виростають ці рослини? ІІІ. Формування нових знань Цвіт зів’яне в дні осінні. Що залишиться?.. (Насіння). — Однак не з усякого насіння виростають рослини: тільки добре, пов-ноцінне дає урожай. Чи гарне в нас насіння, корені, цибулини, розсада? • На що вони схожі? • З якого боку у насінинки з’явиться паросток? • Яким боком вона ляже в землю? • Якого кольору насінинки? • Чому їхній колір непривабливий? • Чи є у насінинки «пальчики»? • Навіщо насінинкам так багато «пальчиків»? • Навіщо рослині корінь? • На що схожий корінь? • Чому в нього гострі кінчики? • Якого кольору корінь? • Звідки на корені проросте пагінець? А тепер вам про себе розповість дуже корисний овоч, а який саме — здо-гадайтеся. Як не віриш — перевір: на мені дванадцять шкір. Хто гризне — в сльозах покине... Як я звуся?.. (Цибулина) • Якого кольору лушпиння в цибулини? • Чому про нього кажуть: золотисте? • Звідки проростає перо на цибулині? • Навіщо їй вусики? Після цього вчитель розповідає про порядок роботи з насінням, корін-ням, цибулинами, характеризує повноцінне й неповноцінне насіння, наго-лошує на ознаках коренів, цибулин. IV. Підготовка робочих місць Перед кожним учнем по дві коробки: одна — з невеликою кількістю на-сіння, друга — порожня (для повноцінного насіння). Праворуч — загостре-на паличка або сірник без мірки, ліворуч — пакетики для насіння, короб-ки для коренів, цибулин. V. Планування трудових дій 1. Знайти найкращу, виповнену і найбільшу за розміром насінину (корі-нець, цибулину). 2. Паличкою відгорнути її вбік. 3. Взяти пальчиками і вкинути її у порожню коробку. 4. Повторити трудові дії, залишаючи на місці неповноцінні (пошкоджені) насіння. 5. Повноцінне насіння зсипати в пакетики, неповноцінне — викинути. 6. Прибрати робоче місце. VI. Практична робота Учні виконують заплановані трудові дії. Коли все насіння перебрано, учитель роздає дітям коріння, цибулини. У процесі роботи він проводить поточний інструктаж: запитує, з яким насінням працює кожен учень, пере-віряє якість відібраного, виправляє недогляди. VII. Підсумок уроку — Насіння, корінці, цибулини яких рослин ви зберігаєте у коробках і пакетиках? — Які рослини виростуть з нього? | |
| |
Переглядів: 1804 | |
Дослідницький практикум. Чим славиться моє місто (село) |
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло» |
Ми — українці |
А. М'ястківський «Веселочка». Є. Горева «Кольоровий віршик». Г. Тарасенко... |
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину |
Всього коментарів: 0 | |