УРОК 132 Тема: Застосування загального правила віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток до обчислень виду: 79 - 40; 79 - 4. Складання задач за малюнкамиМета: учити застосовувати загальне правило віднімання двоцифрових чисел до обчислень виду 79 - 40; 79 - 4; формувати вміння розв'язувати задачі; розвивати увагу, пам'ять; виховувати ощадливість. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу. 1 Гра «Магічний квадрат» 2 Геометричний матеріал — накресліть прямокутник. Проведіть у ньому відрізок таким чином, щоб він розділив прямокутник на два чотирикутники. 3 Хвилинка каліграфії • написання числа 25. • Характеристика числа: парне — непарне, місце у числовому ряді, скільки десятків і одиниць, скільки цифр для запису, одноциф-рове або двоцифрове, попереднє і наступне для нього числа. 4 Гра «Третій зайвий» — Усі ми знаємо гру «Третій зайвий», де необхідно виключити із запропонованого ряду зайве і відповідь обґрунтувати (відповіді можуть бути різними). 1) 1; 2; 3; 4; 5. 2) Гривня, алтин, копійка, долар. 3) Шестірка, сімка, вісімка, копійка, десятка. 5 Гра «Асоціації» — Які асоціації викликають у вас подані слова? 1) Маленька, кругла, мідна, розмінна. (Копійка) 2) Залізна, бронзова, срібна, золота, нерозмінна, українська. (Гривня) 3) Зелений, американський, канадський. (Долар) III. повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Пояснення нового матеріалу Учитель записує на дошці приклад 45 - 3 і пропонує викликаному до дошки учневі виставити 45 паличок на абак. Діти можуть самі здогадатися, як виконуються обчислення: від 5 одиниць віднімаємо 3 одиниці (прибираємо 3 палички), залишається 4 десятки і 2 одиниці, це число 42. Учитель супроводжує пояснення записами. 45 - 3 = 4240+ (5 - 3) = 42 Аналогічно розглядається випадок 56 - 40. 2 Первинне закріплення 79 - 40 У від’ємнику одиниць немає, треба віднімати тільки десятки. 79 - 40 = 70 - 40 + 9 = 39 79 - 4 У від’ємнику немає десятків, треба віднімати тільки одиниці. 79 - 4 = 9 - 4 + 70 = 75 ● Виконання завдання з коментуванням 36 - 2 83 - 32 65 - 30 88 - 7047 - 20 36 - 2076 - 20 65 - 388 - 7 69 -5 Діти детально коментують хід обчислень: «36 - 2. 36 — це 30 і 6. Віднімаємо одиниці від одиниць. 6 - 2 = 4. 30 та ще 4, вийде 34». З метою попередження типових помилок дітей (від числа десятків віднімають число одиниць, наприклад 69 - 5 = 19; з числа одиниць віднімають число десятків, наприклад 47 - 20 = 45; змінюють дії додавання і віднімання, наприклад 76 - 20 = 96) корисно звернути увагу на приклади кожного стовпчика, порівнявши компоненти дій. ● Фізкультхвилинка Всі піднесли руки — раз! На носках стоїть весь клас. Два — присіли, руки вниз, На сусіда подивись. Раз! — і вгору, Два! — і вниз, На сусіда не дивись. Будем дружно ми вставати, Щоб ногам роботу дати. Раз — присіли, два — піднялись. Хто старався присідати, Може вже відпочивати. V. Розвиток математичних знань 1 Розповідь учителя — Ще кілька років тому на копійку можна було купити певний товар: коробку сірників, гумку, шкільний зошит у 12 аркушів, випити мінеральної води в автоматі. Зараз за все за це попросять набагато більше. Хоча монета ця зараз не в особливому ходу, назву її чуєш часто. В Україні є магазини з багатообіцяючою вивіскою «Копійка» та рекламою про «скандально низькі ціни», але товару на зазначений номінал не знайдеш... Ось і виходить: чуємо дзвін, та не знаємо, де він. Знущання з копійки виходить! Перша копійка на Русі ввійшла до обігу в 30-х роках XVI ст. (1534 р.). І назву свою отримала цілком обґрунтовано. Першу монету копійчаного номіналу чеканили зі срібла. На неї можна було придбати цілого гусака. За часів правління Олексія Михайловича, батька Петра I, срібла бракувало, і копійку стали чеканити з міді. За радянської влади копійки виробляли з бронзи. У роки Великої Вітчизняної війни монети такого номіналу не виготовляли — сплав, з якого їх робили, йшов на військові потреби. Пізніше копійки мали мідно-цинковий склад. У наш час копійчані монети чеканяться зі сплаву мельхіору — сталі, що включає кольорові метали (мідь і нікель). Назвіть найпопулярніше прислів’я про цей номінал. «Копійка рубль береже» У російській мові існує багато прислів’їв, приказок, крилатих фраз про копійку. («Копійка до копійки — ось і рубль», «Копійка обоз жене», «Копійка до копійки — проживе і сімейка», «Життя — копійка», «Розмах на рубль — удар на копійку», «Ціна — копійка, та і то у базарний день», «За три копійки канарку, та щоб співала і не їла», «Одна копійка — і та ребром». — Історія копійки налічує понад чотири століття. Ось старовинні грошові одиниці. 1 гривня = 100 копійок Полтиник = 50 копійок Полуполтиник = 25 копійок гривеник = 10 копійок Алтин = 3 копійки гріш = 2 копійки 2 Гра «Магазин» Учитель ставить на стіл іграшкові терези, кладе на «прилавок» яблука, огірки, цукерки тощо і пропонує пограти «у магазин». Учні розглядають товар, ціни. — У господарки 58 грн. — Які продукти може купити хазяйка? — Скільки отримає здачі? — Чи може хазяйка купити всі продукти? 3 Офтальмологічна пауза 4 Розв'язування прикладів на знаходження невідомого зменшуваного □ - 33 = 55 □ - 13 = 81 Учні читають приклад, називають компоненти дії віднімання. Додають до різниці від’ємник, роблять висновок: якщо до різниці додати від’ємник, то отримаємо зменшуване. 5 Самостійна робота 98 - 6075 -(8 + 4) 98 - 6 47 - (20 + 6) 57 - 3068 - (8 + 4) VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що нового дізналися на уроці? — Чому кажуть, що «копійка рубль береже»? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2352 | |
Гори України |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
Тварини весною. Зустрічаємо птахів |
Дикорослі та культурні рослини |
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси |
Всього коментарів: 0 | |