Урок 17 Тема. Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда Мета: ознайомити учнів із процесом виготовлення новорічної гірлянди; удосконалити навички роботи з папером; розвивати конструктивні здібності, фантазію; формувати навички співпраці; виховувати охайність. Обладнання: демонстраційний матеріал — зразок новорічної гірлянди; сніжинка; плакат із поросям (без п’ятачка); для індивідуального користування — кольоровий папір, нитки; ножиці, клей; «Монгольська гра» (у конвертах); лабіринт «Ялинка»; посібник І. М. Веремійчика «Трудове навчання». Хід уроку І. Організація класу ІІ . Актуалізація опорних знань учнів — Ви зараз відгадаєте кросворд і згадаєте, яке свято наближається. 1) Зірка ніжна, сніжно-біла На рукав мені злетіла. Поки ніс її сюди Стала краплею води. (Сніжинка) 2) Хто малюнок на вікні Уночі зробив мені? (Мороз) 3) На дворі — мороз і сніг, А ніжкам дуже тепло в них! (Валянки) 4) Стало біло навкруги — Я розтрушую сніги, Наганяю холоди, Воду сковую в льоди. В дружбі з дітьми я всіма. Здогадались? Я — … (зима). 5) В нас зимою білим цвітом Сад зацвів, неначе літом. (Іній) 6) Плету хлівець на четверо овець, А на п’яту — окремо. (Рукавичка) 7) Я падаю на ваші хати, Я білий-білий, волохатий. Я прилипаю вам до ніг. І називаюсь просто… (сніг). 8) Я — вода, тільки тверда. (Крига) ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми дізнаємося, як святкують Новий рік у різних країнах. Навчимося виготовляти новорічну гірлянду. ІV. Робота над темою уроку — Яке ж свято наближається? Ось з цією сніжинкою ми вирушимо у подорож країнами, дізнаємося, як святкують Новий рік. (На дошці записані назви країн: Японія, Італія, Німеччина, Україна.) — Сніжинка полетіла до Японії. У Новорічну ніч там дзвонять дзвони. Вони відстукують тільки 108 разів. У цей час всі діти зайняті малюванням. Кожен малює те, що хотів би отримати у подарунок. Цей малюнок необхідно покласти під подушку, а потім заснути. Потрібно встигнути і зробити це якраз на 108-й удар. Тепер сніжинка летить до Італії. (Учитель переносить сніжинку.) У Новорічну ніч там викидають увесь розбитий посуд, старі меблі. Говорять, що це приносить багатство. До дітей прилітає чарівниця Бефані та біля кожного ліжка залишає новорічний подарунок. Але шкода гарного розбитого посуду! Спробуємо його склеїти. (У кожного на парті у конвертах — «Монгольська гра». Потрібно скласти посуд із частин гри.) — Подивіться, наступна країна — Німеччина. Наша сніжинка полетіла туди. (Учитель перевішує сніжинку.) Перед Новим роком там можна зустріти на вулицях Сажотруса. Велике щастя — доторкнутися до нього та забруднитися сажею! До свята роблять монети, на яких зображена дитина, яка сидить на свині. Німці вважають, що свиня — це символ благополуччя. У нас теж з’явилося порося. (На дошці — малюнок голови поросяти без п’ятачка. Дитині зав’язують очі, а вона повинна прикріпити п’ятачок.) — Ну, а тепер ми повертаємось до нашої країни — рідної України. Чим відрізняється святкування Нового року в Україні від інших країн? (Учні називають: приходять на свято Дід Мороз та Снігуронька; подарунки діти знаходять під ялинкою у Новорічну ніч.) — Однією з новорічних традицій є прикрашання ялинки. Ялинка вважається священним деревом саме на ній у лісі під Новий рік люди розвішували подарунки для духів, щоб зробити їх добрішими. На зелені гілочки підвішували яблука, яйця, горіхи. Згодом почали прикрашати ялинку в оселі. На ній розвішували різні іграшки та гірлянди. V. Аналіз зразка виробу — Подивіться на новорічну прикрасу-гірлянду. — Із чого вона складається? — Чим прикрашена гірлянда? — З якого паперу можна виготовити гірлянду? VІ. Інструктаж Робота з посібником (С. 41). Виготовлення новорічної гірлянди проводиться у такій послідовності. 1. Візьміть кольоровий папір, складіть квадрат (а). 2. Складіть кульок у вигляді конуса (б, в), склейте його. 3. Відріжте зайвий папір (г). 4. Виріжте з кольорового паперу окремі частини гірлянди у формі кружечків, конусів, овалів, зірочок (д). 5. Нанизуйте на нитку (е, є). 6. Прив’яжіть нитки у вершині конуса, залишаючи одну нитку для підвішування на ялинку (ж). (Учні разом із учителем повторюють правила безпечної праці під час користування ножицями та клеєм.) VІІ . Практична робота Учні працюють парами. Учитель спостерігає за їх роботою. Фізкультхвилинка Зліпим бабу снігову: Білий сніг, пухнастий сніг Прилипає нам до ніг. (2 р.) Зліпим бабу снігову: Розмалюєм, як живу! (2 р.) А замерзнуть рученята — Будем снігом розтирати. (2 р.) Учні продовжують виконувати практичну роботу. Вчитель нагадує про необхідність співпраці. VІІ . Підсумок уроку Улаштовується виставка робіт. Оцінюються роботи та визначається пара дітей, які найкраще працювали удвох. Усі разом діти читають із дошки вірш М. Рильського «Новорічна ялинка». Ой, струнка ялинка в нас! Скільки сяє тут прикрас! Ми зібралися юрбою Разом з піснею новою. Рік Новий зустріти час! ІХ. Прибирання робочих місць — На наступний урок ви повинні принести кольоровий папір, олівець, ножиці, клей. | |
| |
Переглядів: 8217 | |
«Вовк і кіт» (латинська народна казка). «Що ти знаєш і що вмієш?» |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
Що може комп’ютер |
Рослинний і геометричний орнамент. Практична робота «Гарний будинок» |
Найбільші річки та озера України, їх значення для людини |
Всього коментарів: 0 | |