Роль харчування для здоров'я. Адекватне якісне харчування
УРОК 9

Тема. Роль харчування для здоров'я. Адекватне якісне харчування

Мета: дати учням поняття про групи їжі; ознайомити із прави­лами адекватного якісного харчування; викликати у дітей інтерес до вітамінних продуктів та прагнення дбайливо ставитися до влас- ного здоров'я.

На уроці можна використати демонстраційні матеріали видав- ництва «Ранок», зокрема плакати «Фрукти і ягоди», «Овочі», «Про­дукти харчування».

ХіД УРОКУ

1. Проблемне запитання

— Як ви вважаєте, для чого людина щодня вживає їжу?

(Їжа постачає до організму людини поживні речовини, які до- помагають йому рости й розвиватися.)

Робота за підручником (С. 28)

Учитель. Існують чотири групи їжі, яку ми вживаємо: хлібо- булочні вироби і крупи; овочі і фрукти; молоко і молочні продукти; м'ясо, риба, бобові продукти, яйця.

Розгляньте малюнки. Назвіть продукти, що належать різним групам їжі. Розкажіть, яка їжа вам найбільше смакує.

Висновок: їжа повинна бути різноманітною.

Учитель. А ви хочете дізнатись, яким чином здоров'я людини залежить від харчування? Тоді ми з вами вирушимо у цікаву манд- рівку до планети Корисної їжі.

Релаксаційна пауза

Учитель. Сядьте зручніше, заплющте очі. Я хочу запросити вас у мандрівку на хмаринці. (Звучить музика.)

— Уявіть, що ви стрибнули на білу пухнасту хмаринку, схожу на м'яку гору із подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно роз- ташувались на цій великій подушці. Мандрівка починається. Наша хмаринка повільно піднімається у синє небо. Відчуваєте, як вітерець обвіває обличчя? Тут, високо в небі, все спокійно і тихо.

Ми наближаємось до планети... Розплющте очі. Яка красива пла­нета Корисної їжі! На ній розташовано три країни різного кольору. Що ж це за країна жовтого кольору? Хто може, прочитайте її назву.

Учні. «Добростравія».

Учитель. З яких слів складається назва країни «Добростравія »? Як ви розумієте вислів «добра страва»? (Смачна, корисна) Добра — це значить така, що допомагає людині бути здоровою, сильною, ро- зумною.

А ще ви сказали, що добра означає також смачну, корисну стра- ву. А чи завжди смачна їжа є корисною? Це ми зараз з'ясуємо разом з бурундучком — героєм зошита «Основи здоров'я».

4. Робота в зошиті (С.18 № 2)

Тест «Так чи ні»

Які продукти зображено? (Пшоно, фрукти, горіхи, кока-кола, морозиво, молоко, мед, чіпси, йогурт, сіль)

Які з них корисні, а які — ні? Зафарбуйте відповідь «ні» чер- воним, а «так» — зеленим кольором.

Учитель. Отже, що краще для здоров'я: з'їсти тістечка й цу- керки, чи полуниці, сливи й виноград? Чому? (Бо фрукти багаті вітамінами.)

Творча фізпауза-гра

Федір фрукти полюбляє, Вітаміни споживає. Федір добре знає: фрукти — Вітамінні продукти.

(Учні 3-4 рази повторюють вірш, змінюючи ім'я героя на влас- не, а в кінці замість імені вживають слова «Всі ми...».)

Учитель. Всі полюбляють фрукти, і тому на планеті існує краї- на «Вітамінія». Вам знайоме це слово? Слово вітаміни походить від латинського слова «віта» — життя. Назва ця не випадкова. Якщо в організмі не вистачає вітамінів, людина хворіє.

Висновок: щоб добре рости та не хворіти, слід вживати багату на вітаміни їжу. Це овочі, фрукти, молочні продукти.

Робота за підручником (С. 29)

Відгадування загадок.

Народився із землі, Зарум'янивсь на вогні І з'явився на столі

До борщу тобі й мені. (Хліб)

Сидить дівка у коморі,

А коса її — надворі. (Морква)

Які ще загадки про продукти харчування ви знаєте?

Правила харчування.

Їж через кожні три-чотири години в один і той самий час.

Вживай теплі страви.

Добре пережовуй їжу.

Не розмовляй під час вживання їжі.

Вечеряй не пізніше як за півтори-дві години до сну.

Розгляньте малюнки. Назвіть зображені на них продукти. По- міркуйте, яка їжа корисніша для здоров'я. Чому?

Висновок: щоб бути здоровим, недостатньо лише знати правила, їх потрібно виконувати самому й переконувати інших у необхідності вживання корисних продуктів.

Робота в зошиті (С. 19 № 3)

Тест «Так чи ні»

Ти повинен вживати корисну та свіжу їжу, яка зберігає твоє здоров'я.

Тобі корисно їсти лише макарони.

Ти повинен вживати більше овочів та фруктів, тому що в них багато вітамінів.

Тобі корисно їсти смажену м'ясну їжу.

Розгляньте малюнки (№ 4). Назвіть корисні продукти. Яка їжа, зображена на них, найбільше вам смакує?

Висновок: вживайте різноманітну їжу, щоб збагатити свій ор- ганізм вітамінами та корисними речовинами, необхідними для нор­мального росту і розвитку.

Робота за підручником (С. 30)

Учитель. Не можна їсти на ходу. Їсти треба тільки за столом. Правила поведінки за столом

Не пустуй за столом.

Не можна розмовляти з наповненим ротом.

Не тягнися за їжею через увесь стіл.

Не розхитуйся на стільці.

Не їж зі спільних тарілок та не пий зі спільних пляшок.

Їсти потрібно красиво, культурно. Висновок: за столом слід поводитися чемно.

Розгляньте малюнок.

Що роблять діти? Поміркуйте, хто правильно поводиться за сто­лом, а хто — ні.

Як ви поводитеся за столом удома і в гостях?

Робота з прислів'ям

Як ви розумієте зміст прислів'я? Хворому і мед гіркий.

Підсумок уроку

Чим є для людини їжа?

Які групи їжі існують?

Які продукти ви вживаєте найчастіше?

Чому треба вживати різноманітну їжу?

Чому шкідливо вживати багато солодощів?

Для чого людині потрібні вітаміни?

Яка їжа багата на вітаміни?

Які правила харчування ви запам'ятали?

Чи достатньо знати правила, щоб рости здоровим?

Як треба поводитися за столом?

Як ви поводитеся за столом удома і в гостях?



Джерело: noindex
Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (02.08.2013)
Переглядів: 3196 | Рейтинг: 0.0/0
Способи згинання паперу
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи...
Плетіння. Спосіб плетіння «косичкою». Створення виробів з плетіння
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична...
Н. Забіла «Вовк і козенята», М. Підгірянка «Безконечні казочки»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]