💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Розв'язування задач на дві дії складанням виразу (ознайомлення). Повторення вивченого матеріалу

УРОК 120

Тема: Розв'язування задач на дві дії складанням виразу (ознайомлення). Повторення вивченого матеріалу

Мета: ознайомити учнів з розв'язанням задач на дві дії складанням виразу й їх письмовим поясненням; формувати вміння і навички усного пояснення розв'язання задач на дві дії способом складання виразу; розвивати математичне мовлення, увагу, пам'ять; прищеплювати любов до предмета.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Гра «Істина — брехня»

(Якщо твердження істинне, діти великий палець руки піднімають угору, якщо хибне — вниз і називають правильну відповідь.)

 • Сума чисел 50 і 9 дорівнює 49.

 • Різниця чисел 27 і 7 дорівнює 20.

 • 63 зменшити на 60 буде 6.

 • Від 45 відняти 5 буде 20.

 • 60 збільшити на 7 буде 47.

 • При відніманні числа 30 від 39 буде 0.

 • Кут — це геометрична фігура.

 • Кут, величина якого менша величини прямого, — тупий.

 2 Робота за таблицею

I доданок7 80

II доданок64

Сума 97 56

 3 Хвилинка каліграфії

— Напишіть дев’ять шестірок, а сімок — на 3 менше.

III. повідомлення теми і мети уроку

IV. Вивчення нового матеріалу

 1 Підготовча робота

На дошці — малюнок: в одному кошику — 4 яблука, в другому — 3 яблука, в третьому — 5 яблук. Написавши вираз 3 + 5, учитель пропонує пояснити: що означає в цьому записі кожне число? (3 — це яблука в другому кошику, 5 — це яблука в третьому кошику)

— Що дізнаємося, якщо виконаємо вказану дію, або що показує ця сума?

Аналогічно проводиться робота над виразами 4 + 3; 5 - 3; 7 + 5; 7 - 5.

— Складіть вираз, за допомогою якого можна дізнатися, скільки яблук у трьох кошиках. (4 + 3 + 5)

 2 Розв'язування задачі

У каністрі було 30 л бензину. Із неї спочатку взяли 20 л, а потім — 6 л. Скільки літрів бензину залишилось у каністрі?

На дошці — коротка умова задачі і схема.

 Було —30 л

 Відлили — 20 л і 6 л Залишилося — ?

□ - (□ + □)

— Які числа слід вписати у віконця?

 3 Пояснення вчителя

— Сьогодні ми розв’язуватимемо задачі способом складання виразу, не обчислюючи одразу результатів дій.

На стоянці було 19 автомобілів. Поїхало спочатку 5 автомобілів, а потім — ще 4. Скільки автомобілів залишилося на стоянці?

 Було —19 авт.

 Поїхало — 5 авт. і 4 авт.

 Залишилося — ?

— Відомо, що поїхало спочатку 5 автомобілів, а потім — ще 4. Що можна дізнатися? Який вираз можна скласти?

— Було 19 авт., а поїхало (5 + 4). Що можна дізнатися? Який вираз можна скласти?

— Запишіть вираз: 19 - (5 + 4) = 10 (авт.)

 4 Первинне закріплення

У вазі лежало 10 пряників. 8 з’їли за чаєм, і мама положила у вазу ще 9 пряників. Скільки пряників стало у вазі?

(10 - 8) + 9 = 11 (п.)

● Фізкультхвилинка

 Часу гаяти не варто —

 Руки покладем на парти.

 Сонце, діти, вже високо!

 Всі вдихаємо глибоко,

 Руки разом опускаєм І глибоко видихаєм.

 В другій вправі для дітей Руки ставим до плечей.

 Руки вгору почергово —

 Вправу робимо чудово,

 Чітко руки піднімаєм,

 Пальці вгорі розтискаєм.

 Руки вже за головою —

 Дивимось перед собою.

 Випрямляємо хребет,

 Лікті зводимо вперед.

 Мов метелики, злітаєм,

 Крильця зводим — розправляєм.

Треба на поясі руки тримати —

Будем вставати та присідати:

Встати-присісти,

встати-присісти,

Як перед грою всі футболісти.

V. Розвиток математичних знань

 1 Запис чисел у вигляді суми розрядних доданків

 1) Запишіть числа у вигляді суми за зразком.

54 = 50 + 4

75 =

88 =

49 =

 2) Застосовуючи, де потрібно, переставну властивість дії додавання, розв’яжіть приклади.

30 + 9 + 5020 + 10 + 750 + 2 + 40 + 6

40 + 4 + 2060 + 1 + 30 + 46 + 20 + 70

 2 Офтальмологічна пауза

 3 Розв'язування задач на кмітливість

 • В одного старого запитали, скільки йому років. Він відповів, що йому сто років і декілька місяців, але днів народження у нього було всього 25. Як це могло трапитися? (Цялюдина народилася 29 лютого, тобто день народження у дідуся буває 1 раз на 4 роки.)

 • Я — день тижня. Я не йду вслід за понеділком, не стою перед четвергом, а завтра не неділя, а післязавтра буде не субота і позавчора була не середа. Що я за день? (Неділя)

 • Рибалка за 2 хвилини впіймав 4 рибки. За скільки хвилин він упіймає 8 таких самих рибок? (На питання задачі відповісти не можна.)

 • На парті 5 зошитів і 3 олівці. Таня поклала до ранця всі олівці і стільки ж зошитів. Скільки зошитів залишилося на парті? (2)

 • У вазі лежало 5 льодяників і 8 ірисок. Після того, як Оля взяла тих і інших цукерок порівну, у вазі залишилися цукерки тільки одного сорту. Якого сорту ці цукерки і скільки їх залишилося? (3 іриски)

 • Росли дві верби. На кожній вербі — по 2 гілки, на кожній гілці — по 2 груші. Скільки всього груш? (На вербі груші не ростуть.)

 • На яблуні було 10 яблук, а на вербі — на 2 менше. Скільки всього було яблук?(10)

 • Кришка столу має чотири кути. Один кут відпиляли. Скільки кутів стало у кришки столу? (5)

 • У бабусі жив онук Федір, пес Шарик, кіт Васько. Скільки онуків у бабусі? (1)

 • Скільки в кімнаті кішок, якщо в кожному з чотирьох кутів кімнати сидить по одній кішці, а навпроти кожної кішки сидить по три кішки? (4)

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що нового дізналися на уроці?

— Оцінить свою роботу смайликом.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 1705 | Рейтинг: 0.0/0
Твій друг — книга. Урок позакласного читання
У школі детективів
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця
З чистого джерела народної мудрості. Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]