УРОК 120 Тема: Розв'язування задач на дві дії складанням виразу (ознайомлення). Повторення вивченого матеріалуМета: ознайомити учнів з розв'язанням задач на дві дії складанням виразу й їх письмовим поясненням; формувати вміння і навички усного пояснення розв'язання задач на дві дії способом складання виразу; розвивати математичне мовлення, увагу, пам'ять; прищеплювати любов до предмета. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу 1 Гра «Істина — брехня» (Якщо твердження істинне, діти великий палець руки піднімають угору, якщо хибне — вниз і називають правильну відповідь.) • Сума чисел 50 і 9 дорівнює 49. • Різниця чисел 27 і 7 дорівнює 20. • 63 зменшити на 60 буде 6. • Від 45 відняти 5 буде 20. • 60 збільшити на 7 буде 47. • При відніманні числа 30 від 39 буде 0. • Кут — це геометрична фігура. • Кут, величина якого менша величини прямого, — тупий. 2 Робота за таблицею I доданок7 80 II доданок64 Сума 97 56 3 Хвилинка каліграфії — Напишіть дев’ять шестірок, а сімок — на 3 менше. III. повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовча робота На дошці — малюнок: в одному кошику — 4 яблука, в другому — 3 яблука, в третьому — 5 яблук. Написавши вираз 3 + 5, учитель пропонує пояснити: що означає в цьому записі кожне число? (3 — це яблука в другому кошику, 5 — це яблука в третьому кошику) — Що дізнаємося, якщо виконаємо вказану дію, або що показує ця сума? Аналогічно проводиться робота над виразами 4 + 3; 5 - 3; 7 + 5; 7 - 5. — Складіть вираз, за допомогою якого можна дізнатися, скільки яблук у трьох кошиках. (4 + 3 + 5) 2 Розв'язування задачі У каністрі було 30 л бензину. Із неї спочатку взяли 20 л, а потім — 6 л. Скільки літрів бензину залишилось у каністрі? На дошці — коротка умова задачі і схема. Було —30 л Відлили — 20 л і 6 л Залишилося — ? □ - (□ + □) — Які числа слід вписати у віконця? 3 Пояснення вчителя — Сьогодні ми розв’язуватимемо задачі способом складання виразу, не обчислюючи одразу результатів дій. На стоянці було 19 автомобілів. Поїхало спочатку 5 автомобілів, а потім — ще 4. Скільки автомобілів залишилося на стоянці? Було —19 авт. Поїхало — 5 авт. і 4 авт. Залишилося — ? — Відомо, що поїхало спочатку 5 автомобілів, а потім — ще 4. Що можна дізнатися? Який вираз можна скласти? — Було 19 авт., а поїхало (5 + 4). Що можна дізнатися? Який вираз можна скласти? — Запишіть вираз: 19 - (5 + 4) = 10 (авт.) 4 Первинне закріплення У вазі лежало 10 пряників. 8 з’їли за чаєм, і мама положила у вазу ще 9 пряників. Скільки пряників стало у вазі? (10 - 8) + 9 = 11 (п.) ● Фізкультхвилинка Часу гаяти не варто — Руки покладем на парти. Сонце, діти, вже високо! Всі вдихаємо глибоко, Руки разом опускаєм І глибоко видихаєм. В другій вправі для дітей Руки ставим до плечей. Руки вгору почергово — Вправу робимо чудово, Чітко руки піднімаєм, Пальці вгорі розтискаєм. Руки вже за головою — Дивимось перед собою. Випрямляємо хребет, Лікті зводимо вперед. Мов метелики, злітаєм, Крильця зводим — розправляєм. Треба на поясі руки тримати — Будем вставати та присідати: Встати-присісти, встати-присісти, Як перед грою всі футболісти. V. Розвиток математичних знань 1 Запис чисел у вигляді суми розрядних доданків 1) Запишіть числа у вигляді суми за зразком. 54 = 50 + 4 75 = 88 = 49 = 2) Застосовуючи, де потрібно, переставну властивість дії додавання, розв’яжіть приклади. 30 + 9 + 5020 + 10 + 750 + 2 + 40 + 6 40 + 4 + 2060 + 1 + 30 + 46 + 20 + 70 2 Офтальмологічна пауза 3 Розв'язування задач на кмітливість • В одного старого запитали, скільки йому років. Він відповів, що йому сто років і декілька місяців, але днів народження у нього було всього 25. Як це могло трапитися? (Цялюдина народилася 29 лютого, тобто день народження у дідуся буває 1 раз на 4 роки.) • Я — день тижня. Я не йду вслід за понеділком, не стою перед четвергом, а завтра не неділя, а післязавтра буде не субота і позавчора була не середа. Що я за день? (Неділя) • Рибалка за 2 хвилини впіймав 4 рибки. За скільки хвилин він упіймає 8 таких самих рибок? (На питання задачі відповісти не можна.) • На парті 5 зошитів і 3 олівці. Таня поклала до ранця всі олівці і стільки ж зошитів. Скільки зошитів залишилося на парті? (2) • У вазі лежало 5 льодяників і 8 ірисок. Після того, як Оля взяла тих і інших цукерок порівну, у вазі залишилися цукерки тільки одного сорту. Якого сорту ці цукерки і скільки їх залишилося? (3 іриски) • Росли дві верби. На кожній вербі — по 2 гілки, на кожній гілці — по 2 груші. Скільки всього груш? (На вербі груші не ростуть.) • На яблуні було 10 яблук, а на вербі — на 2 менше. Скільки всього було яблук?(10) • Кришка столу має чотири кути. Один кут відпиляли. Скільки кутів стало у кришки столу? (5) • У бабусі жив онук Федір, пес Шарик, кіт Васько. Скільки онуків у бабусі? (1) • Скільки в кімнаті кішок, якщо в кожному з чотирьох кутів кімнати сидить по одній кішці, а навпроти кожної кішки сидить по три кішки? (4) VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що нового дізналися на уроці? — Оцінить свою роботу смайликом. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1705 | |
Твій друг — книга. Урок позакласного читання |
У школі детективів |
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці |
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця |
З чистого джерела народної мудрості. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |