Урок 26 Тема. Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослинМета: ознайомити дітей із будовою рослин; з'ясувати значущість кожної частини рослини; виховувати дбайливе ставлення до природи. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент • Вправа «Погода» — Яка зараз пора року? — Який місяць? — Яке число? — Тепло чи холодно надворі? — Який стан неба? — Яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади? II. Повідомлення теми і мети уроку • Робота над загадками На дошці — малюнки-відгадки. • У сукні зеленій стою цілий рік: Сонечко світить, чи падає сніг. Голок багато в ґадзівстві тримаю, Тільки не шию і не вишиваю. (Ялинка) • Батько тисячу синів має, Кожному шапочку справляє. (Дуб) — За якими ознаками ви дізналися, що це дуб? — Які у нього плоди? — Хто живиться його плодами? • І красива, і пахуча Квітка ця, на жаль, колюча. (Троянда) • Намистиночки малі Стебло тягнуть до землі. (Конвалія) • Я тримаю у долоні Намистиночки червоні. Ягідка ця кислувата, На кущі їх так багато! (Порічка) • Лист різний із оксамита, Соком ягідка налита. А для хворої дитини Кращі ліки — чай з... (малини). • На кущах росте низенько Оця ягідка кисленька. Рвеш, так не подряпай ручки, Бо на тих кущах колючки. (Аґрус) — Назвіть усі ці предмети одним словом. (Рослини) — Сьогодні на уроці ми говоритимемо про рослини, зокрема про їх будову. III. Вивчення нового матеріалу 1 Бесіда про рослини — Рослини — це жива чи нежива природа? — Доведіть, що це жива природа. (Вони дихають, ростуть, розмножуються, живляться, помирають.) — Що потрібне рослині для життя? (Світло, тепло, вода, ґрунт, вітер) — Що дає світло і тепло? (Сонце) — Сонце — це жива або нежива природа? — Навіщо рослині світло і тепло? — Звідки рослини беруть воду? (З ґрунту) — Отже, рослини пов'язані з ґрунтовою вологою. — Для чого рослинам потрібен вітер? — Вода і вітер — це жива або нежива природа? Висновок. Жива природа пов'язана з неживою. 2 Практична робота. Вивчення будови рослин 1) Робота з малюнками яблуні, чорної смородини, помідора. — Розгляньте малюнок яблуні. — Які частини яблуні зображено? (Яблуко, листя, квіти, корінь, стовбур) — Які кущі зображені? (Чорна смородина) — Назвіть частини цієї рослини. (Ягоди, листя, квіти, корені, стебла) — Назвіть частини помідора. (Помідор, листя, квіти, стебло, корінь) — Як назвати одним словом яблуко, ягоди смородини, помідор? (Це плоди) — Де утворюються плоди? (Плоди утворюються на місці квіток.) Світ неживої природи 107 Учитель розрізає яблуко, помідор, ягоду смородини. — Що міститься всередині кожного плоду? (Усередині завжди є насіння.) — Що є спільного в усіх рослин? (У усіх рослин є корінь, стебло, листя, квітки, плоди і насіння.) Висновок. Усі рослини мають однакову будову: • корінь; • стовбур; • лист; • квітка; • плід. 2) Робота в парах. На кожну парту до уроків розкладають розрізану на частини рослину. Це можуть бути загальновідомі невисокі трав'янисті рослини. — Розгляньте окремі частини рослини. Назвіть їх одне одному. — Покажіть корінь, стебло, листя, квітку. (Діти беруть до рук кожну частину рослини і показують учителеві.) — Складіть їх у такій послідовності, щоб утворилася ціла рослина. 3) Розповідь про значення кожної частини рослини. — Навіщо рослині коріння? РОЗПОВІДЬ ДІДУСЯ КОРЕНЯ Я сьогодні завітав до вас, щоб ви, діти, почули розповідь дідуся-кореня. У ґрунті міститься велика кількість коріння. Коріння дерев живуть довго — від 50 до 500 років, кущів — від 10 до 20 років, а трав — від 1 року до 20. Коріння ростуть упродовж усього життя рослини. Вони рухаються між частками ґрунту у пошуках води і мінеральних солей. Своїм коренем я закріплюю рослину в ґрунті, міцно утримую її. Чим більше рослина, тим більше корінь. Коренем я дістаю з різних куточків ґрунти воду для рослини з розчиненими в ній мінеральними солями, які відправляю по стволу до гілок і листя. — Складемо ланцюжок, що демонструє взаємозв'язок усіх частин рослини. • Для чого потрібне стебло? (Тримає листя і квітку.) • Для чого потрібне листя? (Ловить сонячне проміння, листям рослина дихає.) • Для чого потрібна квітка? (У ній утворюються насіння і плоди.) — Як ви вважаєте, чи зможе рослина жити без якої-небудь частини? Висновок. Усі частини рослини важливі та взаємопов'язані. Це єдиний організм. •• Фізкультхвилинка IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів 1 Гра «Третій зайвий» — Що «зайве»? (Гілка ялини) 2 Робота за малюнками — Які рослини тут намальовані? (Помідор, морква) — Намалюйте частини рослин, яких бракує. — Які частини рослин ви домальовували? — Назвіть намальовані частини помідора. Скільки їх? — Розкажіть, що ви знаєте про ці рослини. 3 Робота над загадками • Цвіте синьо, лист зелений, Квітник прикрашає, Хоч мороз усе побив — його не займає. (Барвінок) • Стоїть, колихається, Головою величається, А торкнеш — кусається. (Будяк) • Зубів не має, а кусає. (Кропива) • Влітку в шубі, узимку — у шапці. (Дерево) • На дереві я родився в кожусі, кожух розірвався, і я на землю впав. (Каштан) • Ноги на полі, середина на дворі, голова на столі. (Корінь, стебло, насіння) • Довгий зелений, добрий солоний, Добрий і сирий, хто він такий? (Огірок) • І печуть мене, і варять мене, І їдять, і хвалять, бо я добра. (Картопля) Світ неживої природи 109 • Сидить баба на грядках, Вся закутана в хустках. (Капуста) • Дівка в коморі, а коса надворі. (Морква) • Сидить Марушка в семи кожушках, Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля) • Що то за голова, що лише зуби й борода? (Голова часнику) • Без рук, без ніг, а вилізе на пліт. (Гарбуз) • Били мене, били, на шматочки порвали, У воді мочили, по траві валяли. Одну половину з кашею поїли, Другу половину — на плечі наділи. (Коноплі) • Заглядає у віконечко Зрощене з зерняток сонечко. (Соняшник) • Росту при дорозі, всім допомагаю. Лікую тих, хто опіки має. (Подорожник) • Сам червоний, сахаристий, Жупан зелений, оксамитний.(Кавун) • Червона, солодка, запашна, Росте низько, до землі близько. (Полуниця.) • Мене любить кожна юшка, називаюся, (петрушка). • Є рослина в нас така, що від неї кінь скака. (Овес) — Листя яких рослин людина використовує в їжу? V. Підсумок уроку — Що нового ви дізналися на уроці? — Що є спільного у будові рослин? — Де утворюються плоди? — Для чого рослині корінь, стебло, листя? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 7805 | |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт |
Всього коментарів: 0 | |