💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин

Урок 26

Тема. Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин

Мета: ознайомити дітей із будовою рослин; з'ясувати значущість кожної частини рослини; виховувати дбайливе ставлення до природи.

ХІД УРОКУ

I . Організаційний момент

• Вправа «Погода»

— Яка зараз пора року?

— Який місяць?

— Яке число?

— Тепло чи холодно надворі?

— Який стан неба?

— Яка температура повітря?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

• Робота над загадками

На дошці — малюнки-відгадки.

• У сукні зеленій стою цілий рік:

Сонечко світить, чи падає сніг.

Голок багато в ґадзівстві тримаю,

Тільки не шию і не вишиваю. (Ялинка)

• Батько тисячу синів має,

Кожному шапочку справляє. (Дуб)

— За якими ознаками ви дізналися, що це дуб?

— Які у нього плоди?

— Хто живиться його плодами?

• І красива, і пахуча

Квітка ця, на жаль, колюча. (Троянда)

• Намистиночки малі

Стебло тягнуть до землі. (Конвалія)

• Я тримаю у долоні

Намистиночки червоні.

Ягідка ця кислувата,

На кущі їх так багато! (Порічка)

• Лист різний із оксамита,

Соком ягідка налита.

А для хворої дитини

Кращі ліки — чай з... (малини).

• На кущах росте низенько

Оця ягідка кисленька.

Рвеш, так не подряпай ручки,

Бо на тих кущах колючки. (Аґрус)

— Назвіть усі ці предмети одним словом. (Рослини)

— Сьогодні на уроці ми говоритимемо про рослини, зокрема про їх будову.

III. Вивчення нового матеріалу

1 Бесіда про рослини

— Рослини — це жива чи нежива природа?

— Доведіть, що це жива природа. (Вони дихають, ростуть, розмножуються, живляться, помирають.)

— Що потрібне рослині для життя? (Світло, тепло, вода, ґрунт, вітер)

— Що дає світло і тепло? (Сонце)

— Сонце — це жива або нежива природа?

— Навіщо рослині світло і тепло?

— Звідки рослини беруть воду? (З ґрунту)

— Отже, рослини пов'язані з ґрунтовою вологою.

— Для чого рослинам потрібен вітер?

— Вода і вітер — це жива або нежива природа?

Висновок. Жива природа пов'язана з неживою.

2 Практична робота. Вивчення будови рослин

1) Робота з малюнками яблуні, чорної смородини, помідора.

— Розгляньте малюнок яблуні.

— Які частини яблуні зображено? (Яблуко, листя, квіти, корінь, стовбур)

— Які кущі зображені? (Чорна смородина)

— Назвіть частини цієї рослини. (Ягоди, листя, квіти, корені, стебла)

— Назвіть частини помідора. (Помідор, листя, квіти, стебло, корінь)

— Як назвати одним словом яблуко, ягоди смородини, помідор? (Це плоди)

— Де утворюються плоди? (Плоди утворюються на місці квіток.)

Світ неживої природи 107

Учитель розрізає яблуко, помідор, ягоду смородини.

— Що міститься всередині кожного плоду? (Усередині завжди є насіння.)

— Що є спільного в усіх рослин? (У усіх рослин є корінь, стебло, листя, квітки, плоди і насіння.)

Висновок. Усі рослини мають однакову будову:

• корінь;

• стовбур;

• лист;

• квітка;

• плід.

2) Робота в парах.

На кожну парту до уроків розкладають розрізану на частини рослину.

Це можуть бути загальновідомі невисокі трав'янисті рослини.

— Розгляньте окремі частини рослини. Назвіть їх одне одному.

— Покажіть корінь, стебло, листя, квітку. (Діти беруть до рук кожну частину рослини і показують учителеві.)

— Складіть їх у такій послідовності, щоб утворилася ціла рослина.

3) Розповідь про значення кожної частини рослини.

— Навіщо рослині коріння?

РОЗПОВІДЬ ДІДУСЯ КОРЕНЯ

Я сьогодні завітав до вас, щоб ви, діти, почули розповідь дідуся-кореня. У ґрунті міститься велика кількість коріння. Коріння дерев живуть довго — від 50 до 500 років, кущів — від 10 до 20 років, а трав — від 1 року до 20. Коріння ростуть упродовж усього життя рослини. Вони рухаються між частками ґрунту у пошуках води і мінеральних солей. Своїм коренем я закріплюю рослину в ґрунті, міцно утримую її. Чим більше рослина, тим більше корінь. Коренем я дістаю з різних куточків ґрунти воду для рослини з розчиненими в ній мінеральними солями, які відправляю по стволу до гілок і листя.

— Складемо ланцюжок, що демонструє взаємозв'язок усіх частин рослини.

• Для чого потрібне стебло? (Тримає листя і квітку.)

• Для чого потрібне листя? (Ловить сонячне проміння, листям рослина дихає.)

• Для чого потрібна квітка? (У ній утворюються насіння і плоди.)

— Як ви вважаєте, чи зможе рослина жити без якої-небудь частини?

Висновок. Усі частини рослини важливі та взаємопов'язані. Це єдиний організм.

•• Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1 Гра «Третій зайвий»

— Що «зайве»?

(Гілка ялини)

2 Робота за малюнками

— Які рослини тут намальовані? (Помідор, морква)

— Намалюйте частини рослин, яких бракує.

— Які частини рослин ви домальовували?

— Назвіть намальовані частини помідора. Скільки їх?

— Розкажіть, що ви знаєте про ці рослини.

3 Робота над загадками

• Цвіте синьо, лист зелений,

Квітник прикрашає,

Хоч мороз усе побив —

його не займає. (Барвінок)

• Стоїть, колихається,

Головою величається,

А торкнеш — кусається. (Будяк)

• Зубів не має, а кусає. (Кропива)

• Влітку в шубі, узимку — у шапці. (Дерево)

• На дереві я родився в кожусі, кожух розірвався, і я на землю впав. (Каштан)

• Ноги на полі, середина на дворі, голова на столі. (Корінь, стебло, насіння)

• Довгий зелений, добрий солоний,

Добрий і сирий, хто він такий? (Огірок)

• І печуть мене, і варять мене,

І їдять, і хвалять, бо я добра. (Картопля)

Світ неживої природи 109

• Сидить баба на грядках,

Вся закутана в хустках. (Капуста)

• Дівка в коморі, а коса надворі. (Морква)

• Сидить Марушка в семи кожушках,

Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)

• Що то за голова, що лише зуби й борода? (Голова часнику)

• Без рук, без ніг, а вилізе на пліт. (Гарбуз)

• Били мене, били, на шматочки порвали,

У воді мочили, по траві валяли.

Одну половину з кашею поїли,

Другу половину — на плечі наділи. (Коноплі)

• Заглядає у віконечко

Зрощене з зерняток сонечко. (Соняшник)

• Росту при дорозі, всім допомагаю.

Лікую тих, хто опіки має. (Подорожник)

• Сам червоний, сахаристий,

Жупан зелений, оксамитний.(Кавун)

• Червона, солодка, запашна,

Росте низько, до землі близько. (Полуниця.)

• Мене любить кожна юшка, називаюся, (петрушка).

• Є рослина в нас така, що від неї кінь скака. (Овес)

— Листя яких рослин людина використовує в їжу?

V. Підсумок уроку

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Що є спільного у будові рослин?

— Де утворюються плоди?

— Для чого рослині корінь, стебло, листя?



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (05.08.2013)
Переглядів: 7805 | Рейтинг: 5.0/1
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча...
Охайність й особиста гігієна першокласників: як пра­вильно вмиватися, купатис...
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани»
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]