💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Письмова нумерація чисел 11 - 20. Задача на зменшення числа на кілька одиниць

УРОК 61

Тема: Письмова нумерація чисел 11 - 20. Задача на зменшення числа на кілька одиниць

Мета: вчити дітей читати числа другого десятка й записувати їх у нумераційну таблицю; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати любов і дбайливе ставлення до книги.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

— Відгадайте загадку.

• Не сорочка, а зшита.

 Не кущ, а з листочками.

 Не людина, а говорить. (Книга)

— Сьогодні на уроці математики ми поговоримо про створення книги.

— Як ви вважаєте, з чого починається створення книги?

— Щоб дізнатися правильну відповідь, ми повинні виконати усні обчислення.

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Усна лічба

Лічба від 11 до 20 (хором; ланцюжком, у зворотньому порядку).

— Скільки десятків і одиниць у числах 12;18;10; 20?

— Створення книги починається з роботи автора. Автор придумує книгу. Пише її й створює рукопис. Прізвище автора пишуть на обкладинці книги.

— З рук автора книга потрапляє у видавництво. А щоб дізнатися, хто далі працює над книгою, необхідно розв’язати задачі.

 2 Розв'язування задач. Робота з числовим віялом

 • У струмочку плавало 15 паперових корабликів. Один кораблик віднесло до берега. Скільки корабликів попливло далі?

 • У холодильнику лежить 1 десяток яєць. Мама поклала туди ще 1 десяток. Скільки яєць стало в холодильнику?

• В одній вазі було 12 тюльпанів, а в іншій — на 1 тюльпан більше.

Скільки тюльпанів було в другій вазі?

— У видавництві книга спочатку потрапляє до головного редактора, який вирішує, чи потрібно її друкувати. А потім він передає книгу технічному редактору.

III. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Пояснення нового матеріалу

Робота за нумераційною таблицею на дошці.

Учитель записує: 1 дес. 1 од. — це число 11.

Учні продовжують заповнювати таблицю: 1 десяток і 7 одиниць, 1 десяток і 8 одиниць, 2 десятки і 0 одиниць.

— Технічний редактор набирає, якщо необхідно, рукопис на комп’ютері, вставляє малюнки.

Потім за комп’ютер сідає літературний редактор. Він читає текст книги і виправляє помилки, якщо вони є.

 2 Робота за індивідуальними картками

Учитель роздає картки з нумераційними таблицями. Читає числа, а діти самостійно вписують ці числа в таблицю.

Один учень виконує це завдання біля дошки.

— На наступному етапі з книгою працює художник. Він створює малюнки на сторінках книги і на обкладинці.

● Фізкультхвилинка

 Раз, два, три, чотири, п’ять.

Всі ми робимо зарядку,

Треба нам присісти й встати,

Руки витягнути ширше,

Раз, два, три. чотири, п’ять.

Нахилитись — три, чотири.

І на місці поскакати.

На носок, потім на п’ятку.

Усі ми робимо зарядку.

 3 Робота з дидактичним матеріалом

— Порахуйте кількість кружечків у верхньому і нижньому рядку.

 — Які числа вийшли?

 — Запишіть їх у свою таблицю на картці.

 — Після цього книгу друкують на верстаті. Кожну сторінку друкар штампує багато разів і складає у великі стопки.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

 1 Складання й розв'язування задачі на зменшення числа на кілька одиниць

Маса лисички 10 кг, а білочка — на 4 кг легша. Яка маса білочки?

— Чому дорівнює маса лисички?

— Що в задачі сказано про масу білочки?

— Як дізнатися масу білочки?

10 - 4 = 6 (кг)

— Чому віднімали?

— Спробуйте із цими числами скласти задачу так, щоб замість слова «легше» було слово «важче». (Маса лисички 10 кг, а ведмежатко — на 6 кг важче. Чому дорівнює маса ведмежати?)

— Далі аркуші книг перегинають і складають так, щоб вийшла книга. Таких однакових книг роблять тисячі. Цією роботою займається фальцювальник.

 2 Розв'язування нерівностей

8 - 6 □ 43 + 7 □ 10 6 - 2 □ 5

5 + 4 □ 97- 6 □ 2 3 + 6 □ 8

— Потім усі сторінки разом з обкладинкою зшивають та обрізають на спеціальному верстаті, щоб книга мала рівні краї.

 3 Самостійна робота

1 варіант 2варіант

6 - 5 + 8 = □9- 2 + 1 = □

2 + 3 + 4 = □4+ 4 + 1 = □

3 + 2 □ 8 - 44+ 1 □ 7 - 2

7 + 0 □ 9 - 08- 0 □ 6 + 0

 ● Зорова гімнастика

 4 Логічна задача

Розв’язання різних варіантів записати в зошиті.

У мами було 5 книг. Кілька книг вона віддала своїм дітям. Скільки книг може залишитися у мами?

— Якщо вона віддала по одній книзі, то залишиться 3. (5 -1 -1 = 3)

— Якщо вона віддала по дві книги, то залишиться 1. (5 - 2 - 2 = 1)

— Якщо вона віддавала 1 і 2 книги, то залишиться 2. (5 - 1 - 2 = 2)

V. підсумок уроку. Рефлексія

— Ви дізналися, як багато людей бере участь у створенні книги. Тому книги необхідно берегти. Складемо правила дбайливого поводження з книгою.

 •Тримати в чистоті. Обгорнути.

 •Не рвати, не кидати на підлогу.

 •Не загинати сторінок, мати закладинку.

 •Брати книги тільки чистими руками.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 3012 | Рейтинг: 0.0/0
Як людина сприймає інформацію
Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання
Чим ми чуємо
Де ти живеш. Що дає місто — селу, село — місту
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]