УРОК 61 Тема: Письмова нумерація чисел 11 - 20. Задача на зменшення числа на кілька одиницьМета: вчити дітей читати числа другого десятка й записувати їх у нумераційну таблицю; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати любов і дбайливе ставлення до книги. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент — Відгадайте загадку. • Не сорочка, а зшита. Не кущ, а з листочками. Не людина, а говорить. (Книга) — Сьогодні на уроці математики ми поговоримо про створення книги. — Як ви вважаєте, з чого починається створення книги? — Щоб дізнатися правильну відповідь, ми повинні виконати усні обчислення. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Усна лічба Лічба від 11 до 20 (хором; ланцюжком, у зворотньому порядку). — Скільки десятків і одиниць у числах 12;18;10; 20? — Створення книги починається з роботи автора. Автор придумує книгу. Пише її й створює рукопис. Прізвище автора пишуть на обкладинці книги. — З рук автора книга потрапляє у видавництво. А щоб дізнатися, хто далі працює над книгою, необхідно розв’язати задачі. 2 Розв'язування задач. Робота з числовим віялом • У струмочку плавало 15 паперових корабликів. Один кораблик віднесло до берега. Скільки корабликів попливло далі? • У холодильнику лежить 1 десяток яєць. Мама поклала туди ще 1 десяток. Скільки яєць стало в холодильнику? • В одній вазі було 12 тюльпанів, а в іншій — на 1 тюльпан більше. Скільки тюльпанів було в другій вазі? — У видавництві книга спочатку потрапляє до головного редактора, який вирішує, чи потрібно її друкувати. А потім він передає книгу технічному редактору. III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Пояснення нового матеріалу Робота за нумераційною таблицею на дошці. Учитель записує: 1 дес. 1 од. — це число 11. Учні продовжують заповнювати таблицю: 1 десяток і 7 одиниць, 1 десяток і 8 одиниць, 2 десятки і 0 одиниць. — Технічний редактор набирає, якщо необхідно, рукопис на комп’ютері, вставляє малюнки. Потім за комп’ютер сідає літературний редактор. Він читає текст книги і виправляє помилки, якщо вони є. 2 Робота за індивідуальними картками Учитель роздає картки з нумераційними таблицями. Читає числа, а діти самостійно вписують ці числа в таблицю. Один учень виконує це завдання біля дошки. — На наступному етапі з книгою працює художник. Він створює малюнки на сторінках книги і на обкладинці. ● Фізкультхвилинка Раз, два, три, чотири, п’ять. Всі ми робимо зарядку, Треба нам присісти й встати, Руки витягнути ширше, Раз, два, три. чотири, п’ять. Нахилитись — три, чотири. І на місці поскакати. На носок, потім на п’ятку. Усі ми робимо зарядку. 3 Робота з дидактичним матеріалом — Порахуйте кількість кружечків у верхньому і нижньому рядку. — Які числа вийшли? — Запишіть їх у свою таблицю на картці. — Після цього книгу друкують на верстаті. Кожну сторінку друкар штампує багато разів і складає у великі стопки. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Складання й розв'язування задачі на зменшення числа на кілька одиниць Маса лисички 10 кг, а білочка — на 4 кг легша. Яка маса білочки? — Чому дорівнює маса лисички? — Що в задачі сказано про масу білочки? — Як дізнатися масу білочки? 10 - 4 = 6 (кг) — Чому віднімали? — Спробуйте із цими числами скласти задачу так, щоб замість слова «легше» було слово «важче». (Маса лисички 10 кг, а ведмежатко — на 6 кг важче. Чому дорівнює маса ведмежати?) — Далі аркуші книг перегинають і складають так, щоб вийшла книга. Таких однакових книг роблять тисячі. Цією роботою займається фальцювальник. 2 Розв'язування нерівностей 8 - 6 □ 43 + 7 □ 10 6 - 2 □ 5 5 + 4 □ 97- 6 □ 2 3 + 6 □ 8 — Потім усі сторінки разом з обкладинкою зшивають та обрізають на спеціальному верстаті, щоб книга мала рівні краї. 3 Самостійна робота 1 варіант 2варіант 6 - 5 + 8 = □9- 2 + 1 = □ 2 + 3 + 4 = □4+ 4 + 1 = □ 3 + 2 □ 8 - 44+ 1 □ 7 - 2 7 + 0 □ 9 - 08- 0 □ 6 + 0 ● Зорова гімнастика 4 Логічна задача Розв’язання різних варіантів записати в зошиті. У мами було 5 книг. Кілька книг вона віддала своїм дітям. Скільки книг може залишитися у мами? — Якщо вона віддала по одній книзі, то залишиться 3. (5 -1 -1 = 3) — Якщо вона віддала по дві книги, то залишиться 1. (5 - 2 - 2 = 1) — Якщо вона віддавала 1 і 2 книги, то залишиться 2. (5 - 1 - 2 = 2) V. підсумок уроку. Рефлексія — Ви дізналися, як багато людей бере участь у створенні книги. Тому книги необхідно берегти. Складемо правила дбайливого поводження з книгою. •Тримати в чистоті. Обгорнути. •Не рвати, не кидати на підлогу. •Не загинати сторінок, мати закладинку. •Брати книги тільки чистими руками. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3012 | |
Як людина сприймає інформацію |
Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці |
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання |
Чим ми чуємо |
Де ти живеш. Що дає місто — селу, село — місту |
Всього коментарів: 0 | |