УРОК 87 Що посієш, те й пожнеш. Тема. «Вовк і кіт» (латинська народна казка). «Що ти знаєш і що вмієш?»Мета: ознайомити учнів з латинською народною казкою, вчити виділяти головну думку твору, ділити його на частини в ігровій формі, перевірити знання учня за темою «Казки народів Європи»; розвивати уміння обґрунтовувати свою оцінку прочитаного, навички виразного читання; виховувати шляхетність, співчуття, бажання приходити на допомогу іншим. Обладнання: політична карта світу, предмети, потрібні для гри, виставка книг про котів. Хід уроку І. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя. Чудовий і цікавий світ казок, які, безперечно, вчать нас бути добрими, щедрими, шляхетними, винахідливими, старанними, розумними. Остання казка з циклу. Казки народів Європи, — латинська. Площа Латвії 63 935 км2, населення цієї країни — 2 700 000 людей. Сьогодні ми ознайомимося з прибалтійською казкою, побачимо, що у неї спільного з казками, які вже прочитали, чим вони відрізняються від інших. Як завжди, будемо вчитися виразно читати в особах, обґрунтовувати свою думку про прочитане. II. Опрацювання нового матеріалу Робота з текстом. Опрацювання латиської народної казки «Вовк і кіт». 1) Виразне читання казки вчителем. 2) Словникова робота: правильна вимова нових слів, поданих у підручнику. 3) Читання казки учнями. Бесіда. — Як вовк звертався до кота? — Чому він так поводився? — Про що це свідчить? — Що пропонує кіт? — Чи ви погоджуєтесь із відповіддю кота? — Чому саме кіт дає пораду вовкові? — Які риси властиві котам? — Які слова казки є народним прислів'ям? — Від чого застерігає людей ця казка? — Що ви знаєте про кота як тварину? 4) Повідомлення «Довідкового бюро». Зараз на планеті живе 400 млн. котів. Найбільше у СІЛА — 55 млн., англійці доглядають 12 млн. пухнастих улюбленців, у Франції їх — 8, у Німеччині — 6 млн. А от мешканці Перу, Габону та Гвіани не утримують котів. 5) Бесіда. — Які ви знаєте прислів'я та приказки, пов'язані із словом кіт? (Живучий як кішка; як кіт наплакав; купувати кота в мішку; живуть, як кіт з собакою). — Назвіть українські народні казки, у яких головний герой — кіт. («Пан Коцький», «Котик і Півник»). III. Узагальнення і систематизація знань 1. Бесіда. — Сьогодні ми з вами завершимо нашу подорож сторінками європейської казки. — Уважно погляньте на політичну карту світу. Скажіть, казки яких народів ви прочитали? — Які тварини діють у казках народів Європи, а які — в українських народних казках? — Чому в казках різних народів утверджується добро, розум, дружба? — Чи сподобалися вам європейські народні казки? Чого вони навчили вас? 2. Вікторина. У ч и т е л ь . А зараз ми проведемо змагання «Знавці європейських народних казок». Переможцем стане той, хто набере найбільше балів. Готові до змагання? Розпочинаємо! 1) Конкурс. «Чи знаєш ти?» З яких казок ці рядки: а) «Там на санях — і риба, і комір...»; б) «Прийшов вовк на вигін. Побачив коня...»; в) «Так і виникла велика війна. Яка триває досі...»; г) «Ось чому різні пташки в'ють гнізда по-різному...» 2) Бесіда. — Назвіть європейські казки, де висміюються дурість, жадібність, невдячність. — Якими рисами наділені тварини? Кому ці риси притаманні? — Зі скількох частин складаються казки? 3) Конкурс «Поміркуймо разом». — Вам необхідно визначити, чиї це речі, з якої європейської народної казки: рибка, виноград, хліб, грамота, сорока, кіт. — Героям яких казок належать ці слова? (Учні називають казку). 1. «Коли щось робиш, думай і про наслідки» («Виноградар і змія»). 2. «Раз не хочеш тяжкий хліб їсти, то їж легкий» («Легкий хліб»). 3. «Давай знову дружити, як раніше дружили» («Виноградар і змія»). 4. «Я вже не знаю, як його робити» («Сорочаче гніздо»). 5. «Не буде тобі тут порятунку. Недарма кажуть: що посіяв те й пожнеш» («Вовк і кіт»). IV. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — Які тварини з європейської народної казки вам сподобались більше? Чому? (Визначаються за підсумками конкурсів переможці). V. Домашнє завдання Читати літературні казки народів Європи. Я хочу сказати своє слово. | |
| |
Переглядів: 2440 | |
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України |
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів |
Розкроювання тканини. Виготовлення серветки з бахромою |
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком |
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний... |
Всього коментарів: 0 | |