💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Звірі

Урок 39

Тема. Звірі

Мета: ознайомити учнів з основними істотними ознаками звірів; збагатити знання новими відомостями про живлення звірів; виховувати любов до рідного краю.

ХІД УРОКУ

I . Організаційний момент

• Вправа «Погода»

— Яка зараз пора року?

— Який місяць?

— Яке число?

— Тепло чи холодно надворі?

— Який стан неба?

— Яка температура повітря?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

— Розгадайте кросворд — і ви дізнаєтеся тему уроку!

• Кросворд ЗВІРІ

1) Любить солодощі примат —

Це людини молодший брат.

Від бананів до безе

Обожнює... (шимпанзе).

2) По полю гасає, овечок хапає. (Вовк)

3) Ласую малиною

I медком бджолиним. (Ведмідь)

4) У кішки китиці на вухах,

Щоб звуки всі уважно слухать.

Ти не скажеш кішці: «Брись!»

Обережно, бо це — ... (рись).

5) Червонясту шубку має.

По гілках вона стрибає.

Хоч мала сама на зріст,

Та великий має хвіст.

Як намисто, оченята.

Хто це? Спробуй відгадати! (Білка)

— Тема нашого уроку — «Звірі».

— Які ще тварини належать до цієї групи?

— Яких звірів вам доводилося бачити в природі, зоопарку, в цирку?

III. Вивчення нового матеріалу

1 Робота за малюнками

— Розгляньте малюнки (гепард, морж, кит, кажан, дельфін, олень, кролик, кінь, корова, коза, носоріг, жираф, їжак, лисиця, вовк, тхір, тигр, лев, рись, білка, ведмідь, кабан).

— Кого ви бачите на малюнках?

— Хто зайвий: гепард, морж, акула, кит?

— Назвіть із-поміж них звірів. (Гепард, морж, кит)

— Назвіть ознаки звірів. (Тіло вкрите шерстю, 4 ноги.)

— Чи є звірі, які літають? (Кажан)

— Чи є звірі, які плавають? (Синій кит, дельфін)

— Як звірів відрізнити від інших тварин?

— Усі звірі вигодовують своє потомство молоком. Але не всі народжують дитинчат. Наприклад, качкодзьоб відкладає яйця. Кенгуру доношує дитинчат в особливій складці на животі — сумці. Не в усіх звірів тіло вкрите густо довгою шерстю. Наприклад, у китів і дельфінів її немає.

Тільки звірі вигодовують своїх дитинчат молоком. Тому їх ще називають ссавцями.

— Як саме живляться дорослі звірі?

Під час бесіди учні роблять висновки:

1) усі новонароджені малюки звірів живляться молоком матері, проте, подорослішавши, починають харчуватися по-різному;

2) з-поміж дорослих звірів є рослиноїдні, комахоїдні, хижі та всеїдні тварини.

— Назвіть рослиноїдних звірів. (Олень, кролик, кінь, корова, коза, носоріг, жирафа)

— Назвіть комахоїдних звірів. (Їжак)

— Назвіть хижих звірів. (Ліса, вовк, тхір, гепард, тигр, лев, рись)

— Назвіть всеїдних звірів. (Білка, ведмідь, кабан)

2 Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1 Робота в парах

— Опишіть сусідові по парті звіра рідного краю так, щоб він здогадався, про кого йдеться.

2 Розповідь учителя про життя деяких звірів

1) Лисиця.

Улітку і взимку лисиця виходить в поле «мишкувати», тобто мишей ловити. Голову то на один бік схилить, то на інший — прислухається, чи не пискне де миша під снігом або землею, чи не зашарудить. Потім стрибне вгору і приземляється на всі чотири лапи, докупи складені. Швидко-швидко копає — лише пил летить!

Миші й полівки — головна їжа у лисиці. Але трапляється, що і зайця зуміє вона впіймати. Або навіть гусака, або глухаря. Курей краде — це усі знають.

Найближчі родичі лисиць — вовки, шакали і собаки. Але від них лисиці відрізняються тим, що вони зграями не живуть і не полюють.

2) Лось.

Лось — дуже велика тварина. Самця легко впізнати за величезними гіллястими рогами, що відсутні у самиць. Лосі люблять поласувати молодими гілками верб, соковитих осик і беріз. Вони їдять траву, папороть та інші рослини, а також їдять гриби. Лосі багато часу перебувають біля водойм. Вони відмінні плавці. Мало не у тижневому віці мати привчає лосеня плавати.

3) Ведмідь.

Ведмідь живиться медом і малиною. Ця тварина їсть також бульби рослин, мурашок, черв'яків, личинок, мишей, риб.

4) Упізнайте морську тварину за описом.

Ця морська тварина з роду китів. Як і кит, вона дихає легенями, а не зябрами. На голові у неї є отвір, через який вона вдихає повітря.

Живиться ця тварина рибою та іншими дрібними морськими мешканцями. Народжує дитинчат і вигодовує їх молоком. Живе в зграї.

Спілкується з іншими особами, постукуючи зубами і посвистуючи.

Легко звикає до людини і може їй завжди допомогти. (Дельфін)

3 Цікаво знати!

— Чому сучасна наука вважає кита не рибою, а звіром?

— Чому кажани не належать до птахів? (Кити і кажани вигодовують своїх дитинчат молоком.)

— Чому говорять: «Заєць влітку сірий, а взимку білий»? (А насправді заєць влітку зовсім не сірий, а бурий. А сірим він буває лише один тиждень навесні.)

4 Гра «Дорослі й діти»

— Як називають дитинчат цих звірів: рись, собака, свиня, олень? (Рисята, цуценята, поросята, оленята.) Чому ці тварини належать до звірів?

— На які групи можна розподілити цих звірів? (Свійські й дикі)

— Назвіть свійських звірів. (Свиня, кінь, собака, кіт, вівця, коза, верблюд)

— Назвіть диких звірів. (Рись, олень, тигр, ведмідь)

5 Гра «Який звір?»

— Про яких звірів ідеться?

Клишоногий. (ведмідь);

косий. (заєць);

сірий. (вовк);

сохатий. (олень).

V. Підсумок уроку

— Назвіть:

• ознаки звірів;

• свійських звірів нашого краю;

• диких звірів нашого краю;

• рослиноїдних звірів нашого краю;

• комахоїдних звірів нашого краю;

• хижих звірів нашого краю;

• всеїдних звірів нашого краю.



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (05.08.2013)
Переглядів: 5743 | Рейтинг: 5.0/1
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча...
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл...
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та не­безпечні місця на шкільно...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]