Урок 39 Тема. ЗвіріМета: ознайомити учнів з основними істотними ознаками звірів; збагатити знання новими відомостями про живлення звірів; виховувати любов до рідного краю. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент • Вправа «Погода» — Яка зараз пора року? — Який місяць? — Яке число? — Тепло чи холодно надворі? — Який стан неба? — Яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади? II. Повідомлення теми і мети уроку — Розгадайте кросворд — і ви дізнаєтеся тему уроку! • Кросворд ЗВІРІ 1) Любить солодощі примат — Це людини молодший брат. Від бананів до безе Обожнює... (шимпанзе). 2) По полю гасає, овечок хапає. (Вовк) 3) Ласую малиною I медком бджолиним. (Ведмідь) 4) У кішки китиці на вухах, Щоб звуки всі уважно слухать. Ти не скажеш кішці: «Брись!» Обережно, бо це — ... (рись). 5) Червонясту шубку має. По гілках вона стрибає. Хоч мала сама на зріст, Та великий має хвіст. Як намисто, оченята. Хто це? Спробуй відгадати! (Білка) — Тема нашого уроку — «Звірі». — Які ще тварини належать до цієї групи? — Яких звірів вам доводилося бачити в природі, зоопарку, в цирку? III. Вивчення нового матеріалу 1 Робота за малюнками — Розгляньте малюнки (гепард, морж, кит, кажан, дельфін, олень, кролик, кінь, корова, коза, носоріг, жираф, їжак, лисиця, вовк, тхір, тигр, лев, рись, білка, ведмідь, кабан). — Кого ви бачите на малюнках? — Хто зайвий: гепард, морж, акула, кит? — Назвіть із-поміж них звірів. (Гепард, морж, кит) — Назвіть ознаки звірів. (Тіло вкрите шерстю, 4 ноги.) — Чи є звірі, які літають? (Кажан) — Чи є звірі, які плавають? (Синій кит, дельфін) — Як звірів відрізнити від інших тварин? — Усі звірі вигодовують своє потомство молоком. Але не всі народжують дитинчат. Наприклад, качкодзьоб відкладає яйця. Кенгуру доношує дитинчат в особливій складці на животі — сумці. Не в усіх звірів тіло вкрите густо довгою шерстю. Наприклад, у китів і дельфінів її немає. Тільки звірі вигодовують своїх дитинчат молоком. Тому їх ще називають ссавцями. — Як саме живляться дорослі звірі? Під час бесіди учні роблять висновки: 1) усі новонароджені малюки звірів живляться молоком матері, проте, подорослішавши, починають харчуватися по-різному; 2) з-поміж дорослих звірів є рослиноїдні, комахоїдні, хижі та всеїдні тварини. — Назвіть рослиноїдних звірів. (Олень, кролик, кінь, корова, коза, носоріг, жирафа) — Назвіть комахоїдних звірів. (Їжак) — Назвіть хижих звірів. (Ліса, вовк, тхір, гепард, тигр, лев, рись) — Назвіть всеїдних звірів. (Білка, ведмідь, кабан) 2 Фізкультхвилинка IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів 1 Робота в парах — Опишіть сусідові по парті звіра рідного краю так, щоб він здогадався, про кого йдеться. 2 Розповідь учителя про життя деяких звірів 1) Лисиця. Улітку і взимку лисиця виходить в поле «мишкувати», тобто мишей ловити. Голову то на один бік схилить, то на інший — прислухається, чи не пискне де миша під снігом або землею, чи не зашарудить. Потім стрибне вгору і приземляється на всі чотири лапи, докупи складені. Швидко-швидко копає — лише пил летить! Миші й полівки — головна їжа у лисиці. Але трапляється, що і зайця зуміє вона впіймати. Або навіть гусака, або глухаря. Курей краде — це усі знають. Найближчі родичі лисиць — вовки, шакали і собаки. Але від них лисиці відрізняються тим, що вони зграями не живуть і не полюють. 2) Лось. Лось — дуже велика тварина. Самця легко впізнати за величезними гіллястими рогами, що відсутні у самиць. Лосі люблять поласувати молодими гілками верб, соковитих осик і беріз. Вони їдять траву, папороть та інші рослини, а також їдять гриби. Лосі багато часу перебувають біля водойм. Вони відмінні плавці. Мало не у тижневому віці мати привчає лосеня плавати. 3) Ведмідь. Ведмідь живиться медом і малиною. Ця тварина їсть також бульби рослин, мурашок, черв'яків, личинок, мишей, риб. 4) Упізнайте морську тварину за описом. Ця морська тварина з роду китів. Як і кит, вона дихає легенями, а не зябрами. На голові у неї є отвір, через який вона вдихає повітря. Живиться ця тварина рибою та іншими дрібними морськими мешканцями. Народжує дитинчат і вигодовує їх молоком. Живе в зграї. Спілкується з іншими особами, постукуючи зубами і посвистуючи. Легко звикає до людини і може їй завжди допомогти. (Дельфін) 3 Цікаво знати! — Чому сучасна наука вважає кита не рибою, а звіром? — Чому кажани не належать до птахів? (Кити і кажани вигодовують своїх дитинчат молоком.) — Чому говорять: «Заєць влітку сірий, а взимку білий»? (А насправді заєць влітку зовсім не сірий, а бурий. А сірим він буває лише один тиждень навесні.) 4 Гра «Дорослі й діти» — Як називають дитинчат цих звірів: рись, собака, свиня, олень? (Рисята, цуценята, поросята, оленята.) Чому ці тварини належать до звірів? — На які групи можна розподілити цих звірів? (Свійські й дикі) — Назвіть свійських звірів. (Свиня, кінь, собака, кіт, вівця, коза, верблюд) — Назвіть диких звірів. (Рись, олень, тигр, ведмідь) 5 Гра «Який звір?» — Про яких звірів ідеться? Клишоногий. (ведмідь); косий. (заєць); сірий. (вовк); сохатий. (олень). V. Підсумок уроку — Назвіть: • ознаки звірів; • свійських звірів нашого краю; • диких звірів нашого краю; • рослиноїдних звірів нашого краю; • комахоїдних звірів нашого краю; • хижих звірів нашого краю; • всеїдних звірів нашого краю. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5743 | |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю |
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл... |
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та небезпечні місця на шкільно... |
Всього коментарів: 0 | |