УРОК 48 Тема: Складання таблиць додавання і віднімання чисел 8 і 9. Різницеве порівняння довжини відрізків. Задача на знаходження невідомого доданкаМета: розкрити принцип побудови таблиць додавання й віднімання чисел 8 і 9; удосконалити обчислювальні навички; розвивати увагу, мислення; виховувати уважність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Ось дзвінок сигнал нам дав: Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо урок математики починаймо. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Математичний диктант • 1-й доданок — 3, 2-й доданок — 4. Чому дорівнює сума? • Знайдіть суму чисел 4 і 5. • На скільки 6 більше 4? • На скільки 5 менше 8? • До якого числа слід додати 9, щоб дістати 9? • До 4 додати стільки ж. Чому дорівнює сума? • Число 5 збільшити на 2. • Число 9 зменшити на 4. — Як дізнатися, на скільки одне число більше або менше від другого? — Як називаються числа при додаванні? 2 Розв'язування прикладів — Оберіть тільки ті приклади, що містять додавання і віднімання числа 7. Запишіть у зошит і розв’яжіть. 9 + 1 10 - 78 + 1 6+ 2 4 + 5 10 - 6 9- 7 1+ 7 7 + 2 8 - 73 + 7 5 + 3 3 Усне розв'язування задач (роботаз числовим віялом) • У Катрусі було 3 червоних бантики і 2 синіх. Скільки всього бантиків було у Катрусі? • На озері плавали 2 качки і 6 каченят. На скільки більше було каченят, ніж качок? • Обідало 8 людей. Оля поклала на стіл 6 ложок і 8 виделок. Скільки ложок ще необхідно покласти? III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Повторення складу чисел 8 і 9 — З яких чисел складається число 8; 9? 2 Каліграфічна хвилинка Письмо цифр 8; 9. 3 Складання таблиць додавання й віднімання. Запис таблиць у зошиті — Прочитайте відповіді кожної таблиці. — Затуліть лінійкою відповіді першого стовпчика. Прочитайте приклади від початку до кінця, називаючи відповідь. — Затуліть лінійкою відповіді другого стовпчика. Прочитайте приклади з кінця до початку, називаючи відповідь. ● Фізкультхвилинка По доріжці йшли, ішли, Багато камінчиків знайшли. Присіли, зібрали І далі пішли. 4 Розв'язування прикладів з коментуванням 1 + 9 - 210 -8 +1 9 - 8 + 69 - 9 + 4 5 Робота з набірним полотном Учитель виставляє 3 червоних кружечки ліворуч, а праворуч — 5 синіх, але сині кружечки затулені смужкою паперу, на якому написаний знак питання. Учитель починає пояснення: — Дівчинка вирізала всього 8 червоних і синіх кружечків. Червоних кружечків 3 (показує). Скільки синіх кружечків вирізала дівчинка? — 8 кружечків — це кружечки якого кольору? (3 червоних і сині) — Якщо ми із усіх кружечків заберемо червоні (знімає їх), то які залишаться? (Сині) — Як ще можна дізнатися, скільки синіх кружечків? (8 - 3 = 5) — Перевіримо (знімає смужку паперу, під якою дійсно 5 синіх кружечків). Висновок. Щоб знайти невідомий доданок, необхідно від суми відняти відомий доданок. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Складання й розв'язування задачі за малюнком Повторити складові частини задачі. Задачу розв’язати усно. Пояснення учнями вибору дій. 2 Робота з геометричним матеріалом — Накресліть відрізки завдовжки 4 і 6 см. Надпишіть їх довжину. — Як дізнатися, на скільки другий відрізок більший від першого? — Запишіть розв’язання. 6 - 4 = 2 (см) ● Фізкультхвилинка Це права рука, це — ліва рука, Праворуч — гучна діброва, Ліворуч — швидка ріка. Обернулися ми, і от, Стало все навпаки: ліворуч — гучна діброва, Праворуч — швидка ріка. Невже, стала правою Моя ліва рука? 3 Самостійна робота 1 варіант розв’язує перший ланцюжок; 2 варіант — другий ланцюжок. 4 Логічні задачі • Дмитрик старший від Вані, а Ваня старший від Марини. Хто старший — Дмитрик, чи Марина? (Дмитрик) • На столі лежать 4 морквини і три огірки. Скільки фруктів лежать на столі? V. Підсумок уроку. Рефлексія Повторення таблиць додавання і віднімання чисел 8 і 9. — Як дізнатися, на скільки одне число більше або менше від іншого? — Як називаються числа при додаванні? — Як знайти невідомий доданок? — Було 9 зошитів. З них 6 — у клітинку. Скільки зошитів було в лінійку? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4038 | |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
Свійські тварини рідного краю |
Симетричне вирізування. Витинанки. Серветки (з паперу) |
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми |
Висівання насіння квітів у відкритий ґрунт |
Всього коментарів: 0 | |